6, DAVE JONES

120 7 3
                                    

Byla noc a pršelo. Černá Perla byla poblíž polorozpadlé lodi.
,, Tohle Bludný Holanďan? Nevypadá nic moc," řekl Will.
,, Ty taky ne," řekl Jack.
,, Vypadá to, že najeli na útes," řekla jen tak Gibbs.
,, Co budeš dělat, když někoho potkáš," zeptal se Jack.
,, Kdo mi zkříží cestu, toho probodnu svým mečem." Will se stále díval na loď před nimi. Lucka stála na přídi a pozorovala je. Nechtěla tomu uvěřit. Pošlou jen tak Willa na polorozpadlou loď. Co když se něco stane?

Přes všechny obavy stále věřila Jackovi. Byla jí zima a měla divný pocit. Když Will opustil Perlu, přišla blíž ke Gibbsovi a Jackovi.
,, Zhasnout," řekl Jack. Všichni z posádky Černé Perly zhasli všechny lucerny. Lucka stále byla vedle Jacka a pozorovala loď. Bála se o Willa, byl její nejlepší kamarád z posádky.
,, Co když se něco stane," řekla.
,, To se nestane. Věřím Williemovi," odpověděl Jack a díval se dalekohledem na loď.
,, Nikdo neví co se stane. Ani ty ne," špitla a šla ke zbytku posádky. Jack ji chytil za ruku a otočil ji k sobě.
,, Nezačínej hádku, kterou nemůžeš dokončit."
,, O to se ani nesnažím," odsekla.
,, Já jsem kapitán lodi, musíš mě poslouchat."
,, Já nejsem tvůj majetek!"
Vytrhla se mu a odešla pryč. Byla na něj naštvaná a nechtěla s ním mluvit.

Za chvíli se na palubě začali objevovat divné kreatury. Lucie se rychle schovala za velký sud a koukala se na nepřítele. Dave Jones. Hlavu měl jako chobotnice a místo vousů chapadla. Jednu ruku přetvořenou na krabí klepeto a druhou měl jako jednu velké chapadlo. Šel z něj strach.
,, Ou," vydechl Jack. Lucie se strachem dívala na Daveho Jonese.
,, Musíš mi zaplatit svůj dluh. Byl jsi kapitánem Černé Perly třináct let, tak zněla dohoda!"
,, Ale ne, kapitánem jsem byl jenom dva roky, pak na lodi vypukla vzpoura...," začal Jack ale Jones ho přerušil.
,, Tak si byl sice špatný kapitán, ale pořád kapitán! Což pak ses celé ty roky nepředstavoval jako kapitán Jack Sparrow?!"
,, Už jsem zaplatil, jedna duše bude sloužit na tvojí lodi...," zkusil to zamluvit Jack. Lucie vytřeštila oči. On Willa prodal?! Jak mohl!
,, Nezapomínej že není duše jako duše."
,, Áha, uznal si platnost mojí nabídky, takže se odhadujeme čistě o ceně."

Dave Jones sebou škubl.
,, O ceně," zeptal se Jones.
,, Kolik pak duší, podle tebe, vyrovná tu moji?"
Kolik řekne, přemýšlela Lucie.
,, Přesně sto duší...," řekla chobotnice a posádka kreatur se začala smát. Lucie zavrávorala, ale stále mlčela a neprozradila se.
,,...za tři dny," dodal Jones a Jack zbledl.
,, Seš úplný poklad, propusť toho kluka...," odpověděl Jack a měl se k odchodu, ale cestu mu zatarasila kreatura.
,, Toho hocha si nechám, jako předběžnou zálohu. Už ti jich zbývá jenom devadesát devět," zasmál se Jones.
,, Ty neznáš Willa Turnera, ušlechtilý, hrdina,... má cenu čtyř duší. Tak tří a půl," začal Jack a pak začal mluvit potichu, ,, a už jsem se zmínil o tom, že je zamilován...do dívky. Je zamilován a má před svatbou."

Lucie nemohla uvěřit svým uším. Chtěla začít křičet, ale nějaké dvě ruce ji chytly a vytáhly na nohy. Pak ji přitáhly k Jackovi a Jonesovi.
,, Copak to tu máme," začal s úšklebkem Jones. Lucka mlčela a upřeně jej sledovala. Jones jí přejel klepetem po obličeji a po očku sledoval Jacka. Ten  dělal jakoby nic.
,, Nech mě napokoji," vyprskla Lucka na Jonese. Ten se ušklíbl a chytl ji klepetem pod krkem a zvedl ji nad zem. Lucka lapala po dechu, ale neprosila o život.
,, Na ni se dluh nevztahuje," ozval se Jack a díval se na ni. Jones ji pustil a ona dopadla na prkna paluby.
,, Nepotřebuji tvoji pomoc! Prodal si Willa, je to tvůj přítel!" V Lucii se hromadil vztek. Jack si ji nevšímal, nebo se o to aspoň snažil.

Jediný kdo se pro tom bavil, byl Jones. Pozoroval to mlčky a pak se pohledem vrátil k Jackovi.
,, Beru tu dívku jako záruku, že mě nepodvedeš," řekl a kreatury chytly Lucku za ruky. Škubla sebou, ale držely ji pevně. Jedna kreatura ji bouchla vší silou do břicha a když dopadla na zem, dostala ránu do hlavy. O pár vteřin později ji pohltila temnota.

Tak další kapitola je zde! Tak co myslíte, dostane se Lucka z Holanďana? Řekne Willovi o rozhovoru Jacka a Jonese? Cítí Jack něco k Lucii?

PIRÁTI Z KARIBIKU 2 ( pokračování knihy Piráti z Karibiku: Pozdrav z Narnie)Kde žijí příběhy. Začni objevovat