Bab 10
"Apa pula biar. Awak ada rahsia apa-apa ke dengan saya?" gertak aku.
"Ish, mana ada. Saya baik lah." katanya menindakkan aku.
Aku memandangnya tajam. Jelingan maut hnggap ruang matanya.
"Amboi. Garangnya. Tak percaya saya ke?"soalnya lembut.
"Tak percaya." Balas aku keras.
"Ish. Ni susah ni. Hmmmmm. " lagatnya mencuit hati aku. Dia seakan-akan memikirkan sesuatu dengan wajah nakal.
Ahh! Menyampahlah bersembang dengan dia ni.
"Akak!!!" jerit gadis berusia 21 tahun itu dari belakang.
Dengan perasaan terkejut, aku terus memaling ke arah si pemanggil.
"Ish. Apa masalah kau ni. Terkejut aku!" marah aku setelah Wardah berhenti di sisi aku. termengah-mengah dia mendapatkan aku.
"Akak, abang. Tadi, Wardah nampak ada kereta dekat depan rumah bungalo ni. tak sempat nak tengok dekat-dekat sebab bila dia turunkan cermin kereta, adik nampak dia hulurkan pistol dekat adik. Adik takutlah."adunya.
Aku terus beruba mod berdebar. Rungsing aku memikirkan keselamatan keluarga aku.
"Dia dekat mana sekarang?" soal Erhan keras.
"Lepas adik masuk rumah balik, terus kereta tu hilang. Tapi, adik dapat cam nomnbor plat kereta tu. VWA 9383." Terangnya lagi.
Erhan terus mengeluarkan telefon bimbitnya lalu menekan skrin pantas.
"Akak rasa ni orang yang sama culik akak dulu ke?"soalannya menerpa aku.
"Entah lah. Kita sendiri tak kenal siapa kuncu-kuncu dia. Hal ni dah bersangkut paut tau tak? Akak rimas lah dengan diaorang." Aku pula seperti memberontak.
"Chill. Saya rasa, malam ni, korang berdua bermalam dekat sini. Saya agak, diaorang tengah aim awak ni." arah Erhan. Terus di bangkit dari duduknya lalu menuju ke pintu rumah.
"Kita tidur sini ke akak?"soal Wardah gundah.
Aku mengangguk perlahan.
"Kenapa hati adik tak tenang kak. Macam ada sesuatu berlaku dekat rumah kita lah."
"Akak pun rasa benda yang sama juga. Tapi, keselamatan kita lebih penting. Dengar je arahan Erhan. Kita tumpang je tidur dekat sini. Nanti akak cakap dengan mummy."balas aku tenang.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
BUSH!!!!!
Pintu kayu itu ditendang kuat oleh Erhan. Hatinya panas melihat kelagat Evance yang sedang bermaharajalela di tengah-tengah kerumunan perempuan.
"Kau sini!"jerit Erhan lalu meragut lehernya.
BANG BANG Bang.
Kedengaran letupan di hujung pistol Erhan setelah dia mengaarahkan pistol itu ke lelangit kelab ini.
"Aku kata, kau jangan sentuh keluarga aku. Kenapa kau tak faham bahasa juga?" bentaknya. Makin kuat Erhan meragut lehernya.
Evance menepuk tangan Erhan perlahan tanda kalah.
"Uhuk uhuk." Terbatuk-batuk Evance.
"Jawab lah soalan aku!!!" tengkingnya lagi.
DUSH.
Satu genggaman tumbukan hinggap pada pipi Evance.
"Aku kata aku nak apa yang aku nak. Kenapa kau tak bagi. Now you get the retribution. How is it? Fine?" soalnya sinis.
YOU ARE READING
Encik Mafia!
ActionErhan Zalique. Lelaki yang membantu aku melepaskan diri daripada Gengster yang sering minta duit daripada aku. Walau utuh sekali benci aku terhadap Erhan, namun Erhan tetap mengejarku. Ketulusannya membuatkan aku cinta padanya. Namun, muncul ora...