Bab 21
"Terima kasih semua atas usaha anda yang sangat proaktif. Reward ini sememangnya hadir buat kalian. Serious talk, I'm happy to have all of you." Suara Erhan penuh lantang.
Bergema tepukan daripada semua anak pejabat.
Aku hanya duduk di meja barisan hadapan yang kelihatan megah.
Ternyatalah, akukan bini bakal Chairman. Bukan senang nak dapat suami kaya yang muda. Untung badan.
Aku perhati, dari tadi lagi, aku tidak lapuk disantap ramai orang. Aku sedar, pasti ada yang kagum melihat penampilan aku yang sedikit berbeza hari ini.
Bertemakan putih dari kepala ke kasut.
Well! Aku tahu, aku kan cantik! Choi!!!!
Makanan yang terhidang di atas meja, terus diambil. Biarlah orang mahu kata apa?
Aku kan yang bawa zuriat CEO Lagoon Cruise, nak marah, hadap suami aku dulu.
"Sayang. Sorry I'm late." Sapa Erhan di telingaku.
Aku tersenyum lebar. Tidak perasan pula sejak bila dia ada di sebelah.
"I'm miss you." Ujar Erhan tiba-tiba lalu mendekatkan bibirnya pada dahi aku.
Aku manarik kepala aku kebelakang.
"Abang. Orang ramailah." Aku menggeleng kepala.
Belum sempat aku mahu mengalih arah, terasa dahiku didarat sesuatu yang lembab. Pasti bibirnya sudah cantik tertampal pada dahi aku.
I'm blushing.
"Abang. Aduh. Malu saya tahu tak."
Erhan mengangkat kening. LOL! Dia buat muka tak bersalah pulak tu?
Ouh. Dia ingat dia je boleh buat.
Rasakan penangan gincu merah!
Cup!
Kemudian, jelas kelihatan bekas gincu aku melekat pada pipi kirinya.
Erhan membulatkan mata. Tangan diayun menyentuh pipi.
"Sayang!" jeritnya manja. Disapu-sapu pipinya. Aku melihat, seperti makin parah. Gincu sudah berada di merata-rata. Di hidung. Bibir. Bawah mata.
Aku senyum manis.
Tergopoh-gopoh Erhan cuba mencari tisu bagi menyelamatkan mukanya yang hampir bertukar menjadi Huge tersepit dalam reban.
"Baby. You nampak teruk. Let me help you." Sapa seseorang.
Panas telinga aku. siapa pula yang menggatal dengan laki aku ni? terus aku memaling wajah menghadap gadis jelik itu.
"Sapa baby-baby?"soal aku kasar.
"Ini suami saya. Kalau nak berbaby, dengan orang lain. Jangan terdesak nak penampar daripada orang boleh tak?"jerkah aku.
Nasiblah suara aku tidak tinggi. Aku hanya menekankan sahaja suara aku bagi nyaring.
Yes! Perempuan tu ranggi dan langsing. Sekali pandang, penuh keghairahan. Sesiapa sahaja boleh jatuh tersungkur di hadapannya.
Tangannya yang mendarat di bahu Erhan terus Erhan tolak kasar.
"Please stop begging like this. Hal kita dah settle. Or else, you dah tak nak kerja dekat EE?" soal Erhan sinis.
Lega hati aku mendengar Erhan berkata begitu. Dapatlah kepastian yang Erhan tidak ada apa-apa hubungan dengan perempuan separuh akal ni.
YOU ARE READING
Encik Mafia!
ActionErhan Zalique. Lelaki yang membantu aku melepaskan diri daripada Gengster yang sering minta duit daripada aku. Walau utuh sekali benci aku terhadap Erhan, namun Erhan tetap mengejarku. Ketulusannya membuatkan aku cinta padanya. Namun, muncul ora...