twitter to the rescue!
Nico's POV:
Het was al een paar dagen lang donker en triest in mijn huis. De jongens zaten te mokken, en deden bijna niets. Zelfs mijn eten kon ze niet opvrolijken. Ik probeerde mijn best om positief te blijven, terwijl ik aan moest zien hoe zij verdriet hadden en terwijl ik mijn eigen verdriet ook moest verwerken.
Nancy was die middag nog naar huis gegaan, en op aandringen van de jongens heb ik naar haar moeder gebeld, die overbezorgt opnam. Het bleek dat ze zonder een woord naar haar kamer was gegaan, en er nog niet weggekomen was.
Drie dagen later belde ik nog een keer. Nancy was nog niet van haar kamer afgeweest. Liam had net op het punt gestaan om naar haar toe te gaan - wat eigenlijk helemaal niet mocht, dus ik zou hem moeten tegenhouden maar dat deed ik liever niet - toen Nancy hem belde en vroeg of ze langs kon komen.
Hij was zo opgelucht dat ze hem belde dat hij huilend had gezegd dat het heel logish was dat ze langs kon komen.
Van de jongens leek het Louis het meest te overvallen. Hij had Myley persoonlijk gekend van zijn eigen ontvoering, en de rest niet. Naast Louis was het Liam die veel verdragen moest. Zijn eigen verdriet om een fan, en dat van Nancy, en zijn zorgen om haar.
Het was laat in de middag toen we voor een film zaten. Nancy zat op Liam's schoot op gekrult tot een bolletje en lette helemaal niet op de film. Ik zette een schaal met chips op het tafeltje en Niall viel aan. Gelukkig, toch nog iemand die weer bijna normaal leek te zijn. Ongemerkt liet ik een opgeluchte zucht horen, en de jongens keken me allemaal aan.
Zayn zuchtte.
'We're sorry for worriyng you Nico. We're just....' mompelde hij. zijn zin niet afmakend.
'It's okay guys, I don't mind. We all are sad,' mompelde ik, terwijl ik ging zitten.
Nancy kwam overeind.
'Ik denk dat ik het er niet beter op maak, of niet,'
'Nancy, het laatste wat ik wil is dat je weg gaat. Weet je dan niet dat Liam gaat flippen?' grapte ik. Tot mijn opluchting glimlachte ze.
Liam keek ons nieuwsgierig aan, aangezien zijn naam was gevallen.
'It's nothing, just a joke,' mompelde Nancy tegen hem.
'I would like to hear it,' mompelde Liam.
'I just don't want her to leave, You'll flip,' zei ik.
Liam grijnsde.
'Sorry for that,' mompelde hij.
Ik knikte glimlachend. Voor een moment lang leek de sfeer wat vrolijker.
Op dat moment gaf Nany haar telefoon een piepje, een piepje dat ik maar al te goed kende.
**********************************************************************************************
Nancy's POV:
Mijn telefoon gaf een piepje. Ik keek met grote ogen naar Nico, die hem ook meteen herkend had. Myley en ik zaten wel op twitter, maar dan naast elkaar, en elke keer als we elkaar een tweet stuurden kwam dat piepje ervoor.
Haastig haalde ik de telefoon tevoorschijn, naar adem happend toen ik het berichtje zag.
'OH my, oh my, oh my MYLEY!' schreeuwde ik, in totale paniek.
De jongens keken me vreemd aan, en toen ging Louis' telefoon af.
Hij greep hem en keek op het scherm.
JE LEEST
Sprakeloos (One Direction fanfiction Dutch)
FanficMyley is zestien. Ze is geboren met een afwijking, en kan niet praten. Haar beste vriendin Nancy een fan van One Direction, en weet kaartjes te bemachtigen voor hun concert in Nederland. Myley mag mee, maar krijgt niet eens de eerste noot van het ee...