Hoofdstuk 9: aankondiging van bezoek

1.4K 54 7
                                    

aankondiging van bezoek

Ik kon mijn ogen niet geloven.

Haar rug lag gewoon compleet open. Ik las de tekst onder het filmpje en zag dat ze geëlektrokuteerd was. Een rilling ging over mijn rug, en ik drukte op replay. De tranen sprongen in mijn ogen toen ik besefte hoe dichtbij ze eigenlijk bij de vrijheid was. Hoe dichtbij ze weer bij mij en Nico was.

Ik zag op mijn kamer en was net gebeld door de jongens. Ik liet me op mijn bed  vallen, bleef even languit liggen, en barste toen in huilen uit.

Ik kroop in elkaar en vormde een bol. Ik was boos en verdrietig. Ik was boos op die Edward, omdat hij en haar had ontvoerd en haar moeder had gedood. Ik was er nog steeds niet overheen en ik vroeg me af hoe Myley zou reageren als ze het te weten kwam. Ik was boos op mezelf omdat ik haar had meegevraagd naar het concert. Ik was verdrietig omdat ik haar mistte, ik was boos op mezelf omdat ik hier lag te huilen terwijl de enige die recht had om te huilen Myley was.

Mijn moeder moest me gehoord hebben want ze liep met een bezorgde uitdrukking op haar gezicht mijn kamer binnen.

'Wat is er? Waarom huil je? Is het om Myley?' vroeg mijn moeder bezorgt.

Ik kalmeerde mezelf terwijl ik mijn telefoon weer pakte en het filmpje opzocht.

'De beveiligingscamera bij Edward's huis,' fluisterde ik schor.

Mijn moeder nam de telefoon over en keek naar het fimpje.

Ik zag hoe ze langzaam bleek werd.

'Nee toch,' fluisterde ze.

'De jongens hebben het met net gestuurd. Het zijn camera beelden van de camera bij het huis van Edward Benedict. Onder het filmpje staat nog verdere informa-'

'GEËLOKTROKUTEERD??' schreeuwde haar moeder.

'Mam! Hou het rustig!´ riep Ik. Mijn moeder zocht steun bij mijn bureau.

´Dat meen je niet! Weten ze waar ze nu is?' vroeg ze.

ik schudde mijn hoofd.

Op dat moment begon mijn telefoon te trillen.

Ik sprong overeind en greep hem uit mijn moeders handen. Ik keek naar het scherm. Het was een onbekend nummer, maar ik wist eigenlijk wel wie het was.

'Hello?' vroeg ik.

'Hey, Nanc, with Liam. You saw the video?' vroeg hij.

Ik slikte. 'Yeah, pretty bad huh?'

'It sure is. Ehm, Nancy, hey. Harry came up with the idea of a twitter page,'

'A twitter page with what?'

'Well, a twitter page about Myley. some signals, and how she looks like. The people can tell us immediatly if they see her. What do you think? good idea?'

Natuurlijk vond ik dat een goed idee! Alles om Myley te vinden! Alles!

'Of course! Why didn't you made it already? I'll do everything to find Myley!' riep ik uit.

'Zayn's already making it. It's in progress. But we also thought of coming to you. To her house and to be there when she comes back,'

'You what?'

Ik was in totale shock. Had hij nou net gezegd dat hij naar Nederland zou komen? Dat One Direction naar het huis van Myley zou komen?

'We wanted to come to Myleys house. Te be there when she comes back,' herhaalde Liam. Ik hoorde enthousiasme in zijn stem.

'You are lucky to say 'when' instead of 'if'. because at the moment i can't stand the word 'if"

Het was even stil. Ik liep naar het bed en ging erop zitten.

'So where do the two of you live? I mean. We only know the country. We don't even know north or south, east or west. You name it,'

'Oh, of course, I'll text it to you immediatly. .. so how are you?' vroeg ze om een gesprek gaande te houden. Mijn moeder ging op mijn bureau stoel zitten.

'I'm fine. Just a little shock from the video. I'm in a taxti on my way home, and i'm chatting with the guys on twitter about the page on twitter. Do you know what shoes Myley was wearing at the concert?'

'Haha, that we're adidas sneakers. White. though they may not be white anymore,' antwoordde ik.

'Great i'll answer that..' Het was even stil. 'Louis wants to know if i'm in  the phone with you. Am I?'

Ik kon het niet helpen. Ik schoot in de lach.

'By as far as I know, I am on the phone with you. Yes,'

'Good, then I can say you confirmed it!' Het was weer even stil, en op de achtergrond hoorde ik zacht getik.

'You got more questions?' vroeg ik terwijl het stil was.

'How are you doing?' vroeg hij.

'Well I just scared the hell out of my mom, by showing her the video, and she's still sitting here with a pale face and shocked,'

'And how are you doing?'

'I'm fine. I think. It's hard to see your best friend beaten up like that,'

'I can imagine. Stay strong girl. Myley seems to do the same,'

ik slikte. Precies. Myley was sterk. Dan moest ik dat ook zijn.

'I'll try,' mompelde ik.

'I'm sorry nanc, but I gotta go now. I'm home, and i got to get a ticket to fly,' zei Liam.

'It's okay. See you soon!'

'See you soon!'

'Wie van de band was dat?' vroeg mijn moeder.

Ik wees Liam aan op de enige poster die ik van One Direction had, en haalde de poster toen meteen van mijn muur. 'Ze komen naar Nederland. Ik ga aan Nico vragen of ze daar kunnen verblijven. Ze willen hier zijn wanneer Myley terug komt. Het zou beschamend zijn als ik een poster van ze had,' voegde ik eraan toe.

Mijn moeder knikte. 'Geeft niet, Ik wou je eigenlijk halen voor het eten,'

'Oké, ik kom zo,'

Sprakeloos (One Direction fanfiction Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu