Instagram: thegullbahar
Wattpad: Hanzade14533Yazım veya mantık hatası varsa uyarın lütfen.
Saygılar, sevgiler...
___________
Panayırın ikinci gününün sabahında hava nemliydi... Geceden yağan çiğ, yerdeki otları sulamış gibi etmiş, etraftaki sis bulutları ise havanın soğukluğunu kesinleştiriyordu. Biraz kasvet görüntüsü insanların erkenden kalkmasını, soğuklar ise abdestlerini alıp huzurla namazlarını kılmalarına engel olmuyordu...
Namazlar kılındığından yarım saat sonra; Şifakadın yemek hazırlarken, kızlar ise ortalığı topluyor ve Şifakadına yardım ediyorlardı. Uyku vakti bitmiş insanlar dinç bir şekilde hareket ediyor, sabahın huzurlu vaktinin tadını çıkarıyorlardı...
Sofraya oturduklarında sıcak pişmiş ekmeği yağlı inek peynirine batıran Zehra'ya "Bu gün kim yarışacak?" dedi Gülbahar.
"Güreş ve Mızraklılar." Dedi Zehra kısaca.
"Tanıdık kimse yok mu aralarında?" dedi Nurbanu Gülbahara göz kırparak.
Zehra onların niyetini anlamıştı, canları oyun istiyordu hem de Şifakadının yanında!
"Yok!" dedi sert sert bakarak.
"Yaa! Üzüldüm şimdi, tanımadığımız birilerini izlemek hiç heyecanlı olmaz ki?"
"Taraf tutmayız bile." Diye tasdikledi Nurbanu'yu Gülbahar.
"O halde yarışmayı izlemeyelim, başka şeyler yapalım." Dedi Nurbanu.
Çok fenalardı vesselam.
Hemen itiraz etti Zehra:
"Yok ya izleyelim, her zaman olmuyor ki yarışmalar."
"Dün ki gürz yarışı da her zaman olmuyordu kardeşim. Neden izlemedin?" dedi Nurbanu.
"Of! Ağamla aramın kötü olduğunu biliyorsunuz. Onu neden izleyeyim ki?" dedi ve "Zaten kazanacağı belliydi." Diye ekledi.
Tam Nurbanu son noktayı koyacaktı ki, Şifakadın girdi araya:
" Neden kötü aran a kızım?"
"Önemli değil, biraz kırdı da beni."
"Ağalara sırt dönülmez ha! Sakın ola böyle bir hataya düşmeyesin. Ağan, atan senin özündür. Herkes gayrıdır amma onlar canından bir parçadır yavrum." Deyince konu dağılmıştı.
"Dikkat etmeye çalışırım inşallah!"
__________
Yemekten sonra yarış yerine konuşarak gidiyorlardı kızlar. Kuşluk güneşi önlerinden hafif hafif vururken sonbaharın sertleşmeye başlamış havası ile kendini belli ediyordu.
"De bakalım Zehra hatun! Yarışmayı neden izlemek istersin?" dedi Nurbanu sırıtarak.
İlla Zehra'nın ağzındaki baklayı çıkartacaktı, illa onu utandıracaktı... Bilmiyor değildi elbette ama uğraşmak işine geliyordu işte.
Daha fazla dayanamamıştı Zehra. Başından savmak amacıyla ve istemeyerek fazla çıkan sesiyle:
"Sevgilimi izleyeceğim ben. Ama siz başka şeyler yapmak isterseniz gidebilirsiniz."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gülbahar Hatun
Historical Fiction- ARA VERİLDİ- Gülbahar hatun; Osmanlı'nın en görkemli zamanlarını yaşadığı bir dönemde, İstanbul'un sayılı tüccarlarından Ahmet efendinin biricik öksüz kızıdır. Babasının hassas gayretleri ve kendi merakı sebebi ile yaşıtlarından çok daha f...