פרק 2

36 4 2
                                    

שכחתי לפרסם את זה לפני. סליחה.

•••

סוף היום מגיע, וסאני נעמד ליד השער, מחפש את סאם במבטו. תנועה חדה תופסת את תשומת ליבו, והוא יכול לראות את סאם בצד השני של השער, קופץ ומנופף בידיו בפראות.

סאני נהיה שמח.

סאני מנופף בחזרה ורץ אליו במהירות.

מדהים לחשוב כמה הם מתלהבים, כשהם בקושי מכירים אחד את השני.

סאם: היי!

סאני: היי!

סאם נותן לחברו מכה בגב - כנראה מחווה חברית או משהו - וסאני מועד קדימה, מצליח להחזיר לעצמו את שיווי המשקל בדיוק בזמן לפני שהוא נופל.

סאם: בוא נלך!

סאני מהנהן במהירות, ומתחיל ללכת הכי מהר שהוא יכול בלי שזה יחשב כריצה. הוא לא אוהב לרוץ. סאם עוקב אחריו, מצליח איכשהו לשמור על הקצב עד שהם מגיעים. סאני פותח את הדלת והשניים נכנסים יחד, מחפשים בעיניהם אחר החתול.

סאני מסתובב בכל הקומה הראשונה בחיפוש אחר כדור הפרווה השחור, אבל כשהוא לא מוצא כלום הוא נאלץ להודות בעובדה שמיאו כנראה נמצא בקומה השניה. כלומר - הם צריכים לעלות במדרגות.

הוא זורק את התיק שלו ליד הדלת ומסמן בראשו לסאם, שמסתכל סביב בהתפלאות כאילו הוא מעולם לא ראה בית.

סאני: הוא למעלה.

סאם: יש למעלה?!

סאני תוהה למה הוא נראה כל כך מופתע - הרי המדרגות נמצאות ממש מול הפנים שלו - אבל מהנהן בתשובה. הוא הולך לגרם המדרגות, סאם ממהר לבוא אחריו, ונעצר מול המדרגה הראשונה. הוא יודע שעדיף שסאם יעלה ראשון.

וזה בדיוק מה שהוא עושה. סאם עולה במדרגות במהירות לא יאמנת, שהיא כנראה קצב העלייה הרגיל לכל אדם נורמלי שמשתמש במדרגות, בעוד סאני מתקדם בזחילה מאחוריו, מחזיק את המעקה בשתי ידיים רועדות מרוב מאמץ, ועולה בקצב של מדרגה אחת לחצי דקה.

סאני נהיה מפוחד.

לעלות במדרגות זה לא גרוע כמו לרדת בהן - זה מרגיע יותר שאי אפשר לראות את התחתית - אבל בסופו של דבר רק דבר אחד מבעית את סאני מהמדרגות, וזה ליפול בהן.

סאם: למה אתה איטי?

סאני מרים את מבטו מהמדרגות, ורואה שסאם כבר כמעט הגיע לקומה השנייה, בעוד הוא עדיין לא עבר שלוש מדרגות.

סאני: אני לא רוצה ליפול.

סאם מהנהן בהבנה וחוזר לעלות במדרגות, לחרדתו של סאני, בדילוגים של שתיים. סאני בוהה בו בזעזוע, לפני שהוא נזכר שגם הוא צריך לעלות ומשפיל את מבטו שוב.

אזהרה: חתולים ברמה גבוההWhere stories live. Discover now