18. bölüm.

3.8K 178 8
                                    

Güzel geçen kınanın ardından artık zaman geçmişti düğüne Mehmet ve dila için çok mutluyum ama kendim için çok üzgünüm berat bana bir adım gelmişti ben beratı iteledim ve ona bu odada ikimizde cehennemi yaşayacağız dedim canım okadar çok yanıyordu ki alevlerini söndürmek mümkün değildi aynı evin içinde kocamın uğruna mardini terk ettiği kadın duruyordu ve bu kadın bize hasretle bakıyordu eminim benim yerimde olmak için herşeyini verirdi bundan hiç şüphem yok zenan okadar mutsuz üzgün duruyordu ki ben bunu onun gözlerinden anlıyordum bu acıyı yaşamasını istemezdim ama ben bu acıyı yıllarca çektim ben beratı hep uzaktan sevdim ben berata hasretle baktım evliyiz ama ben berata bir gün sımsıkı sarılıp ona seni deli gibi seviyorum diyemedim yaşadıklarımız beni öyle bir halle getirdi mi uğruna her gece göz yaşı döktüğüm ona deli gibi kavuşacağımı beklediğim adamdan Birgün kalacağımı hiç hayal etmemiştim ben böyle acı çekmeyi hiç hayal etmemiştim..

Erkenden kalkmıştım koltukta uyuyan beratın yanına doğru gittim ona deli gibi dokunmak istiyordum ama bu imkansızdı uyurken çok güzeldi masum temizdi ama uyanınca berat bambaşka biri oluyordu hayallerindeki berat değildi.

Sesizce yerime döndüm banyoya geçip işlerimi hal ettim erkenden misafirler gelmeye başlamıştır uzun bir süre düğün lafı duymak istemiyorum ne zormuş oysaki çok yorucu ve yıpratıcı berzanı geç evlendirmemiz lazımdı gerçi berzanda bu sinir olduğu sürece evlenmeyecekti dün kızları okadar çok tehtit etmişti ki kızlar korkusundan hareket bile edememişti delal evli olmasına rağmen berzana karşı gelmemişti bu konağın kıskançlığı başa belaydı kıskandıkları zaman ne yapacaklarını şaşırıyordular.

İşlerimi hal ettikten sonra hazırlandım odayı toparlarken berat kalktı bana bakmadan yanımdan geçti aklınca bana ders vermeye çalıyordu ben ondan uzak durmak istiyorum diye oda aynısını yapıyor du acaba ben hatta. Mı yapıyorum? Böyle yaparak beratı tamamen kaybe de bilirdim berat bir süre sonra benden sıkılıp başkasına gidebilirdi ve bu kişi zenan olabilir di deli gibi beratın onunla konuşmasını bekliyordu berata kendimi unutturmamalıydım meydanı da zenana bırakamam..

Sinirle odadan çıktım düşüncelerim beni deli etmişti merdivenlerden inip aşağıya indim yavaş Yavaş insanlar gelmeye başlamıştı erkenden aşçılar gelip kurbanları kesmiş ve yemege başlamıştı en azından yemek derdinden kurtulmuştuk mutfağa girdiğimde evdeki misafirler kalkmış kahvaltı yapıyordu Havin anne beni görünce " şilan güzel kızım gel otur kahvaltını yap " dedi gülümseyerek Havin annenin yanına oturdum herkese afiyet olsun dedim.

Havin " dicle Şilan kendinizi yormayın ev dolu insan herkes bir işin ucundan tutar siz kendinize dikkat edin " dedi

Gülümseyerek. " Merak etme Havin anne " dedim.

Dicle " biz zaten ağır işler yapmıyoruz ayşe abla hiç bize bırakır mı asla ufak tefek işleri veriyor belki biraz fazla ayakta duruyoruz ama yoruldukça dinleniyoruz. "

Havin " ben size söylüyorum gühanı sizin boynunuza kimse sizden iş beklemiyor keyfinize bakın gidip güzel güzel hazırlanın zaten bir öğlenden sonra düğün başyacak siz kendi güzelliğinizle uşraşın evin işiyle değil " dedi gülerek

Dicle ile gülümsedik madem havin anne öyle diyordu bizde öyle yaparız odamıza gider hazırlanırız.

Kahvaltıyı yaptıktan sonra ortalığı toparlayıp yukarıya çıkacağımız sırada havin anne beni kendi odasına çağırdı ilkez Havin anne ve haşim ağanın odasına girecektim heycanla adımı mı kapıdan içeriye attım bu oda okadar çok otantik duruyordu ki herşeyi eski model ama hepsi çok bakımlı ve çok temiz duruyordu ben şaşkınlıkla etrafa bakınken Havin anne yanıma bir poşetle geldi poşetin içi dolu altındı bana bakıp " Şilan dicleye rozerine verdim buda senin hakkın güzel kızım " dedi.

" Teşekkür ederim ama benim altımlarım var buna ne gereği var"

Havin anne kızarak " Şilan al şunu kayınvaliden olarak ben sana almanı söylüyorum benim sözümü çiğneme bu senin hediyen ben sana hediye olarak vermiyorum." Dedi daha fazla onu kızdırmak istemedim " peki diyip kabul ettim altınları aldıktan sonra hızla odama geçtim artık hazırlanmaya başlamalıydım çok geç kalmıştım çünkü birazdan gelin almaya gidecektik.

Hızla makyajımı yapmaya başladım busefer elbiseme uygun far sürdüm siyah desenli bir elbise giyecektim gözüme ilk olarak beyazı sürüp sonra da siyahla renklendirdim gözlerime rimeli de sürdükten sonra hazırdı sonrasında ise yüzüme fondeteni uyguladım allık ve ruju da sürdükten sonra hazırdım artık saçlarımı dün gibi dalğalı yapıp arkadan topladım elbisemi giyindik ten sonra hazırdım bir şu düğün bitseydi kazasız belasız içimiz rahat edecekti mizgin umarım birşey yapmazdı gerçi mizgini amcam babaannemin evine göndermiş başına da korumları koymuştu mizginin hırsından herkes korkmalıydı mizgin dönecek ama kim bilir kimin canını yakarak dönecek bence amcam ve yengem onu bir akıl hastanesine yatırsa iyi olacaktı yoksa onunla baş etmek kolay olmayacak..

Ben hazırlanıp çıktıktan sonra hızla aşağıya indim konvoy hazır bir şekildeydi arabalara havlu takılıyordu mehmet çok heyecanlıydı mutluluğu gözünden okunuyordu bir birilerini deli gibi seven aşıklar kavuşuyordu.

Hani derler ya ilk aşkı olana hiçbir zaman kavuşamazsın bence bu yalan önlerinde ne kadar engel çıkarsa çıksın Mehmet ve dila başarmıştı kavuşmayı başarmıştı ne kadar pes etse bile..

Arabalar hazır olduktan sonra herkes arabasına bindi bizim arabaya ben öne kızlar arkada olmak üzere yola koyulduk arabanın içinde Kürtçe halaylar çalıyordu korna eşliğinde bütün Mardini ayağa kaldırıyordu bence bütün Mardin ayağa kalmalıdı yıllardır beklenen aşıklar kavuşuyordu unulmayan bir düğün olmalıydı..

Arabalar konağın önünde durdu sadıç kapıya vurdu ama açılmadı ne kadar para verse de inatçıydı karşı taraftaki tek duydum Rozerinin sesiydi gülmekten karnım ağrıyor du " yeter sömürdün bizi paramızı bitirdiniz hadi açın kapıyı" demesini duydum sonunda rozerini dinleyip açmıştı kapıyı hep birlikte içeriye girdik ve dilanın belini bağlaması için bir adam geldi hiç abisi veya kardeşi olmadığı için halasının oğlu bağlayacaktı.

Kuşak bağlandıktan sonra dilayı alıp konağa kornalar eşiğinde geri döndük mehmet ve dilayı hayranlıkla izledi herkes onların aşkı herkesin diline destan olmuştu umarım çok mutlu olurlardı biz olmadık biz yandık ama mehmet ve dila çok mutlu olurlar hayat umarım ikisine de mutlu yüzünü gösterir ..

DİLBİRİN  (Zoraki Evlilik)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin