Seperti biasa,xiao zhan dan cheng xiao akan bangun awal untuk bersiap siap.
Xioa zhan bangun dengan paksa kerana dia sedikit malas.namun,hari ini adalah hari isnin,dia harus kerja kerana pelanggan tokonya menunggu.
Xzhan bangun,mengambil handuk lalu masuk ke kamar mandi.namun langkahnya terhenti apabila lehernya terasa sakit dan tidak selesa.xzhan hanya mmbiarkan perasaan ketidaknyamanannya itu.
Xhan terus mandi sambil menghadap cermin kamar mandi dan membersihkan badannya dengan sabun.namun pergerakannya terhenti apabila melihat lehernya yg merah.
"Aa..aa.apa.apa ini??!!"
Xzhan dengan gementar terus mmbasuh lehernya agar dapat melihat dengan jelas apa yg ada di lehernya.
Xzhan sangat ketakutan apabila mendapati lehernya merah dan bertanda seperti gigi manusia.di lehernya cuma ada satu kawasan merah yg lebam kebiruan dan seperti bekas hisapan disitu.
"Aa.apaini??!!!aduhai..bagaimana terjadi??apa benda ini?!"
Xzhan terus mmbasuh bekas itu namun tidak hilang.dia panik dan ketakutan sekali.apa berlaku dengan lehernya.
"CHENG XIOA!!!!"
cheng xiao tersedak dari minumnya lantas menuju ke bilik abangnya.namun dia tidak mndapati xzhan di sana.
"Zhan,kau dimana?dan kenapa kau teriak.?"
"Kemari cepat!cepat cheng!"
Cheng xiao menuju ke kamar mandi namun dia berhenti kerana mndapati abangnya mandi.
"Err..zhan,kaukan tengah mandi..aku.."
"Masuk saja!aku memakai handuk!cepat,amat darurat!"
"Baik,aku masuk."
Cheng xiao masuk ke dalam kamar dan mndapati xzhan sedang menangis.
Cheng xiao terus menuju ke xzhan."Zhan,kau kenapa nangis??astaga..apa kau jatuh?mana yg sakit?mana?"
Xzhan mengusap air matanya dan terus menyentuh lehernya.cheng xiao terus menatap leher abangnya yg merah kebiruan dan berberkas gigi di sana.
"Zhan??!!!apa itu?!!!!astaga!!apa kau lakukan?!"
Cheng xiao mnjerit ketakutan.
"Aku juga tidak tahu..aku baru perasan tadi..aduh..bagaimana ini cheng..?aku risau..lagipun,apa ini??"
"Zhan..jujur kat cheng,apa zhan buat semalam?apa zhan tidur dengan seseorang?atau..."
"Cheng!zhan tidak buat apa apa semalam.zhan cuma tidur.baru tadi zhan perasan bekas ini.percayalah cheng.zhan tidak tipu.."
"Kenapa leher mu seperti itu?takkan kau yg melakukannya?arghh,mustahil!aduh.."
Mereka berdua saling diam kerana bingung dan tidak tahu apa situasi yg berlaku sekarang..cheng xiao hanya berfikir keras sambil melirik ke leher abangnya.xzhan pula berusaha menghapuskan kesan itu namun tidak hilang sehingga dia putus asa.
"Hahh..tak apa zhan.cepat mandi dan nanti tutup bekas itu dengan kain syal.ataupun dengan pita luka.aku berkemas dulu.aduhai.."
"Baik.."
Cheng xiao keluar dari kamar abangnya dan xzhan terus meneruskan mandinya.namun di kepala mereka bersua hanya ada banyak soalan tentang bekas merah itu dan kesan gigi di leher xzhan.
YOU ARE READING
Your Blood Is My Life[YIZHAN][END]
FantasyWANG YIBO♤XIAO ZHAN seorang vampire turun ke bumi dan menyamar menjadi manusia.tujuannya turun ke bumi adalah untuk mengubati lukanya kerana terkena kutukan dari ayahnya yg kejam.. Seorang pemuda manis yg bekerja di toko kue selalu bermimpi buruk...