'Huh...sepertinya aku perlu mencari jalan agar mereka dapat disatukan kembali.tapi semua ini mungkin mustahil.kecuali dengan satu cara...'
...
Seperti biasa,xiao zhan dan cheng xiao akan pulang dari toko kue mereka pada jam 5 petang,mereka berjalan bergandingan tangan ataupun mndengar muzik.
Seorang budak perempuan tiba tiba mengejar mereka berdua lalu dia menghulurkan surat.
"Seorang lelaki menunggu anda di toko kue."
Xiao zhan dan cheng xiao berpandangan.
"Tapi toko kami sudah tutup."
"Seorang pria mencari xiao zhan.pergi sekarang,pria itu menunggu xiao zhan."
Budak perempuan itu terus berlari ke sebuah rumah dengan senyuman manis kerana dihadiahkan sebuah gula gula besar.
Xiao zhan menggaru kepala manakala cheng xiao memandang xiao zhan.
"Err..cheng pulang dahulu.nanti zhan ge akan menyusul.okey."
Xiao zhan ingun pergi namun ditahan oleh cheng xioa.
"Zhan ge,cheng ingin ikut sekali.cheng takut pulang sendirian.lagipun,jika pria itu jahat bagaimana?"
Xiao zhan tersenyum sambil ketawa kecil.betapa perhatiannya adiknya trhadapnya.
"Baiklah."
Cheng xiao dan xiao zhan kembali ke toko kue mereka dengan penuh panasaran kerana mereka selalunya tidak kedatangan pelanggan setelah jam 5 kecuali urusan penting.
Setelah sampai di toko kue,xiaozhan dan cheng xiao melilau kesana sini kerana tidak mendapati seorang pria pun dsana.
"Apa budak itu menipu kita?benar benar menyebalkan."
Cheng xiao berabis mengumpat seorang diri ,xiao zhan pula sibuk berkeliling toko untuk mencari pria yg dimaksudkan oleh budak itu.
Xiao zhan teringat sesuatu mengenai surat yg diberikan oleh budak itu.lantas xiao zhan mengeluarkan surat itu dari begnya lalu dia membuka sampul itu.
Temui aku seorang diri di dalam toko kue.aku menunggumu.
"Seorang diri?"
Xiao zhansemakin panasaran.dia kembali ke depan toko lalu menghampiri cheng xiao.
"Cheng,bukankah pintu utama dan jendela toko kita sudah dikunci?"
Cheng xiao menatap abangnya dengar senyuman mengejek.
"Bukankah setiap hari zhan ge yg selalu mengunci tingkap dan pintu.?"
Xiao zhan sudah memeriksa pintu dan tingkap tadi,semuanya dikunci...mustahil pria ini boleh masuk.
"Tapi...pria itu berada di dalam.."
"Maksud zhan ge?"
"Pria itu berada di dalam toko kita dan pria itu hanya ingin zhan ge seorang saja yg menemui dia."
"Apa??zhan ge,itu kan bahaya...baik cheng ..."
"Ssshh..sudah.zhen ge masuk dulu.kalau ada apa apa terjadi pada zhan ge,zhan ge akan teriak dan menjerit.faham?tunggu sini."
"Baiklah.hati hati."
Xiao zhan terus masuk ke dalam toko kue yg sedikit gelap keranatiada cahaya.setelah lampu ruang utama dihidupkan,xiao zhan dapat melihat seorang pria duduk di tengah tengah kawasan meja ,pria itu mmbelakangi xioa zhan.
YOU ARE READING
Your Blood Is My Life[YIZHAN][END]
FantasiaWANG YIBO♤XIAO ZHAN seorang vampire turun ke bumi dan menyamar menjadi manusia.tujuannya turun ke bumi adalah untuk mengubati lukanya kerana terkena kutukan dari ayahnya yg kejam.. Seorang pemuda manis yg bekerja di toko kue selalu bermimpi buruk...