Setelah 2 hari berlalu,kawasan kota pemakaman berjaya dirampas oleh wang liu dalam sekelip mata hanya dengan darah xiao zhan.ramai mahkluk vampire di sana mati dan menjadi debu akibat darah xiao zhan.
Wang liu dengan senang hati terus menjadikan kawasan itu menjadi kawasannya selamanya.siapa siapa yg mengancamnya akan digertak dengan darah xiao zhan.
"Tuan,rencana kita berhasil.selamat."
"Hahaha..aku takkan lepaskan manusia itu yg amat berharga.tapi awas,darahnya berbahaya."
FLASHBACK
"Lepaskan aku!!!kalian buat apa?!lepaskan!!"
Xiao zhan berusaha menarik tangannya kerana diikat di besi dan badannya tidak dapat bergerak kerana ditahan oleh 3 vampire.
"Ambil darahnya."
2 orang vampire terus menghampiri xioa zhan dan menusuk jarum suntik ke tangan xioa zhan dan menyedut darah xiao xhan ke bekas suntik tadi.
Xiao zhan meronta ronta ingin dilepaskan,namun dia putus asa apabila kepalanya dipukul dan dihentak di dinding sehingga dia pening lalu pengsan.
"Biarkan dia disana.lekas beri darah itu ke tuan wang liu!"
Dua mahkluk tadi melesap,manakala 3 vampire tadi sedang melepaskan ikatan besi di badan xiao zhan.
Wang liu tersenyum gembira apabila melihat dua bekas kaca yg bersinar telah diisi dengan darah segar xiao zhan.
Dia pun terus memanggil dua orang penyihir peribadinya dan mereka bertiga terus pergi ke suatu ruangan yg hanya boleh dimasuki oleh mereka bertiga saja.
Darah xiao zhan diletakkan di atas lantai yg bercorakkan tengkorak dan tulisan kuno.
Wang liu dan dua orang penyihir tadi terus membaca mantera dan beberapa sihir pemuja.
Dengan cepat,darah xiao zhan menjadi warna hitam dan bayangan gelap mula muncul dari bekas tadi dan mula berterbangan.
Setelah keesokan harinya,wang liu dan seluruh klannya pergi menuju ke kota pemakaman.dengan sekelip mata kota itu dikeliling oleh para vampire klan wang liu.dua orang penyihir tadi menggunakan sihir dan terus menuang darah xiao zhan di tengan tengah kota itu.
Benteng pertahanan kota pemakaman itu terus lesap dan darah xiao zhan terua menjadi asap hitam yg membanyak dan melenyapkan para vampire di kota itu sehingga tiada yg hidup.
Mereka hanya menang dengan cara menggunakan darah xiao zhan yg amat berbahaya bagi para vampire lain.
FLASHEND
-kota tasik bunga-
Dilbara yg sedang memerhati pemandangan merasa sedih dan tidak sedap hati.dia berdiri lalu menuju ke ruangan tasik dengan hiasan ribuan bunga yg berwarna warni,sangat cantik,dia duduk di antara bunga itu dan bermain dengan kelopak bunga.
Namun di hatinya amat merindukan seseorang."Dilbara!dilbara!!kamu dimana?!"
Dilbara terus berdiri dan mencari sumber suara tadi.dia tersenyum apabila melihat ibunya sedang memanggilnya.namun dia agak terkejut apabila melihat ibunya yg berlarian memanggilnya dengan darah dan luka di seluruh badan.dilbara terus berlari mendapatkan ibunya.
"Mamy!!ada apa?apa terjadi?mamy!"
Dilbara terus mendapatkan ibunya dan meminta beberapa pelayan di sana untuk mengangkat ibunya di kamar.
Setelah sampai di kamar,semua pelayan sibuk membuat persiapan untuk tuan mereka yg cedera.
"Dilbara,dengar baik baik.kau harus meninggalkan tempat ini malam ini.malam ini..."
"Mamy!kenapa?apa terjadi?!dilbara mana mungkin ingin lari!ini tempat dilbara dan ini adalah warisan kita!"
Ibun dilbara terus menggenggam tangan dilbara dan menatap wajah dilbara yg penuh kerisauan.
"Mamy terperangkap di kota pemakaman tadi semasa ingin melintas di sana.kota itu sudah hancur diserang oleh wangliu.dia menggunakan sejenis darah yg amat berbisa kemudian menyihirnya dan itu akan menjadi senjata untuk menyerang kota pemakaman.tiba tiba mamy merasa ingin hancur,rupanya mamy terkena bayangan darah itu di kaki.mamy terus lari namun diserang oleh pengikit wang liu.mamy sempat lari dan sekarang mereka masih mengejar mmay...jadi,mamy mohon,toling tinggalkan tempat ini."
Dilbara menangis tersengguk sengguk apabila mendengar kata kata mamynya .
"Tapi,dilbara sanggup gadaikan nyawa demi mempertahankan tempat ini."
"Dengar apa mamy cakap!!kau adalah satu satunya waris keturunan dan kuasa mamy.kau harus selamat.minta pertolongan dari siapa siapa sahaja.ingat,jangan pernah kembali ke sini ,kecuali seseorang menolongmu.pergilah malam ini..mamy mohon.bawa lah beberapa pelayan mengikutimu."
"Mamy..."
Dilbara menangis lebih teruk lagi.tidak sanggup meninggalkan ibunya yg sudah nyawa nyawa ikan .bila bila masa saja akan mati.
Setelah malam tiba,dengan berat hati dilbara meninggalkan tasik bunga ini.ibunya terbaring di katil hanya mampu menahan sakit hati dan rasa kekecewaan.dia terpisah dari anak kesayangannya akibat perbuatan jahat wang liu.
"Mamy,aku pergi..semoga semuanya baik baik saja."
Dilbara meninggalkan tasik bunga itu.dia tidka tahu ingin pergi kemana,namun dia teringat seseorang yg amat dicintainya.
"Wang yibo!aku harus meminta pertolongannya."
Dilbara sampai di rumah wang yibo dan liu haikuan namun dia mendpaati tempat itu sudah rosak dan kosong.
"Di mana yibo?bukan kah dia selalunya berada di rumah.oh ya,dimana wanita cantik sialan itu!"
Dilbara dan beberapa pengikutnya terus memeriksa setiap ruangan rumah itu,namun tidak mendapati jejak wang yibo mahupun haikuan .
"Tuan,apa mungkin yibo dan haikuan telah diculik oleh wang liu."
Dibara memandang salah seorang sari pengikutnya yg bersuara tadi.
"Kurasa seperti itu.memandangkan mereka anak kepada wang liu,mungkin mereka berasa di sana.tapi..bukan kah kita tidak boleh ke sana kerana wang liu akan membunuh kita nanti.ah,apa benar yibo di sana?"
Dibara cuba berfikir sejenak.namun dia mengambil keputusan untuk berehat sementara di rumah wang yibo memandangkan tiada pemiliknya di rumah dan kawasan ini seperti telah lama ditinggalkan .
"Oh ya,aku akan memulihkan tenaga kekuatan ku pada beberapa minggu ini,kemudian aku akan meningkatkan beberapa kuasa ku.setelah itu,kita semua akan pergi ke tempat tinggal wang liu dan menyiasat samada yibo di sana atau tiada.kalian juga harus meningkatkan kuasa diri sendiri,memandangkan kalian para pelajar elit ibuku.setuju?"
Semua pengikut dilbara yg berjumlah 10 orang mengangguk dan terus mencari tempat untuk beristirehat di kediaman wang yibo.
"Betapa susahnya hidup ini ,setiap hari ditimpa kesusahan dan kehilangan."
'Mamy,dilbara akan berusaha menewaskan wang liu dengan apa pun cara sekalipun.semoga mamy tenang di sana.'
(Dilbara ingin nyelamatin yibo..gimana reaksinya jika dia mengetahui perasaan yibo bukan untuknya🤣?parah..
Makasih mampir,please vote bukannya susah,sekadar tekan bentuk bintang di bawah dan ngak harus dibayar guna uang.
Moga hari anda baik baik saja dan bersabar setiap perkara buruk yg menimpa pada kalian.
❤💚❤💚❤💚❤💚❤💚❤💚❤💚❤)
~nantikan sambungan seterusnya~
YOU ARE READING
Your Blood Is My Life[YIZHAN][END]
FantasyWANG YIBO♤XIAO ZHAN seorang vampire turun ke bumi dan menyamar menjadi manusia.tujuannya turun ke bumi adalah untuk mengubati lukanya kerana terkena kutukan dari ayahnya yg kejam.. Seorang pemuda manis yg bekerja di toko kue selalu bermimpi buruk...