Setelah seminggu berlalu...
"Apa kau sudah bersedia?"
"Ya,aku akan ke sana walaupun tanpa bantuan kalian."
"Sudah ku kata,kami akan membantumu.tapi kulihat wajahmu sedih setiap hari.cubalah senyum walaupun sedetik,setidaknya aku punya semangat apabila melihat senyumanmu walaupun sesaat."
"Aku sedih,bagaimana harus tersenyum.aku merasa kehilangan,pantas sedih.apa kau faham perasaan ku gege?"
"Huh..baiklah.maaf bicara yg bebukan."
Wang yibo duduk di kerusi besi bersama liu haikuan di sebelahnya.mereka berdua terdiam sebentar sambil menikmati pemandangan yg tidak berapa cantik seperti di bumi.
"Herm!maaf menganggu."
Wang yibo dan liu haikuan serentak melihat ke arah belakang mereka.
Dilbara berjalan menuju ke arah mereka sambil tersenyum manis,namun pandangannya hanya fokus pada wang yibo.
"Sila duduk.oh ya,bagaimana dengan rancangan kita?"
Haikuan mmepersilakan dilbara dudum di hadapan mereka bersua.dilbara pun duduk.
"Kita ikut saja apa yg telah diatur.setelah selesai,kita akan kembali ke sini."
Haikuan mengangguk tanda faham.namun lain dengan wang yibo.setiap perbualan mereka berdua tidak diendahkannya.dia hanya fokus pada dunianya.
"Err..haikuan,boleh tinggalkan kami berdua.?maaf.."
"Oh tidak apa."
Haikuan terus berdiri dan pergi dari sana.
Dilbara duduk di sebelah wang yibo.dia memandang wajah wang yibo,berharap agar wang yibo fokus padanya.namun hampa.wang yibo masih dengan dunianya sendiri.
"Ermm..maaf..yibo..aku punya soalan.."
Dilbara berhenti sejenak menunggu respon dari wnag yibo namun tiada balasan.
"Yibo,aku masih punya perasaan cinta padamu.aku berharap agar jawapan positif yg muncul di mulut dan hatimu.aku ingin jawapan mu sakeraang samada kau menyintaiku atau tidak."
Wang yibo masih diam.dia meremat setiap jemarinya dan memejamka matanya.setelah itu dia berbalik dan menghadap dilbara.dilbara sedikit resah apabila wang yibo menatapnya.
"Jawapan apa yg kau mau?"
Dilbara hampa lagi.kali ini dia seperti tercabar.
"Aku ingin jawapan darimu samada kau menyukaiku atau tidak.."
Wang yibo menghembuskan nafasnya.
"Dilbara..jujur saja,aku langsung tidak punya perasaan padamu sekalipun.aku menganggapmu seperti vampire biasa dan tiada langsung kaitan.cinta?aku sepertinya sudah tahu siapa yg harus aku cintai.tapi maaf,bukan dirimu.aku menyintai orang lain."
BANG!!...
dilbara memandang wajah wang yibo dengan penuh kekecewaan."Tapi..yibo..aku benar benar suka padamu.apa kau tidak peduli sama sekali?aku sanggup berikan apa saja,asalkan aku dan dirimu bersama.aku jujur yibo.tolong pertimbangkan lagi. Kumohon.."
Wang yibo berdiri.dia memandang pemandang di hadapannya.
"Tapi aku sudah menyayangi seseorang yg lebih memahami dan membuat aku gembira.kesedihanku hanya terubat dengan tingkahnya.aku ingin dirinya berada di sisimu,bukan dirimu.kaujika kau tahu maksudku,jangan tanya soal cintamu lagi padaku."
Wang yibo pun berlalu meninggalkan dilbara yg mula menitiskan air mata.rasa kasihan?wang yibo langsung tidak merasa kasihan pada wanita itu.
....
YOU ARE READING
Your Blood Is My Life[YIZHAN][END]
FantasyWANG YIBO♤XIAO ZHAN seorang vampire turun ke bumi dan menyamar menjadi manusia.tujuannya turun ke bumi adalah untuk mengubati lukanya kerana terkena kutukan dari ayahnya yg kejam.. Seorang pemuda manis yg bekerja di toko kue selalu bermimpi buruk...