(Maaf bgi kalian yg tlah lma mnggu update trbru..author bru dpt cuti.)
Xiao zhan dan cheng xiao sudah berdiri di sebuah gerbang tinggi yg dilitupi dengan embun yg sejuk.
Wang yibo dan liu haikuan berdiri di belakang dengan wajah yg muram.
"Kami akan menghantar kalian sampai sini saja..jaga diri kalian."
Haikuan berkata sambil melirik ke arah cheng xiao yg menunduk.wang yibo pula tidak mengalihkan pandangan pada wajah cantik xiao zhan yg kelihatan sedih.
Seorang wanita separuh umur mendekati xiao zhan dan cheng xiao sambil menghulurkan sebuah balang kaca yg mengandungi cecair.
"Kalian berdua air ini lalu pejam mata kalian.kalian akan sampai di bumi dan tidak pernah akan kembali lagi ke dunia kami."
Cheng xiao terus meminum air itu ,namun berbeda dengan xiao zhan.dia memerhati selang seli antara balang kaca itu dan wang yibo.hatinya berbelah bagi sama ada ingin pulang ataupun tinggal bersama wang yibo.
"Zhan ge.."
Cheng xiao tidak sempat menahan xiao zhan apabila xiao zhan terus berlari ke arah wang yibo lalu memeluk wang yibo dengan erat.
Setitis air mta telah membasahi pipi xiao zhan.wang yibo membalas memeluk xiao zhan.air matanya turut tumpah.
"Yibo..maafkan aku..maaf.."
Wang yibo tersenyum pahit sambil dia mengusap belakang dan kepala xiao zhan agar xiao zhan tenang walaupun hatinya sendiri dua kali lebih sakit dan sedih.
"Tidak apa..aku sudah bahagia bersama mu walaupun hanya sementara.anggap saja ini hanya sebuah hanya mimpi setelah zhan pulang."
"Tapi..aku tidak sanggup pergi meninggalkan mu.aku..aku..mencintaimu.."
Cheng xiao dan liu haikuan hanya diam sambil memerhati wang yibo dan xiao zhan.sesekali liu haikuan melirik ke arah cheng xiao.
"Zhan ge..kita harus pergi.cheng ingin pulang.mamy dady sedang menunggu kita di sana.ingatlah perasaan mamy dan dady.mereka amat risaukan kita."
Xiao zhan tidak dapat membantah apa yg dikatakan oleh cheng xiao.dia juga tahu bahawa mamy dadynya adalah yg amat penting dan mereka harus pulang.
"Maaf yibo..aku pergi dulu..jaga dirimu baik baik..jangan fikirkan aku lagi,jika boleh cari lah orang lain yg dapat mengisi kekosongan hidupmu.lagipun kita tidak dapat bersama.."
Xiao zhan tidak dapat meneruskan kata katanya apabila wang yibo sudah mencium bibirnya.
"Aku tidak akan mencari orang lain untuk hidupku.cukup hnya kamu zhan.aku benar benar menyintaimu..pulanglh dengan tenang.."
Wang yibo terus melepaskan pelukannya dari xiao zhan llau dia melesap..walaupun berat hati ingin meninggalkan xiao zhan,dia tahu itulah yg terbaik untuk mereka.
Xiao zhan membuka penutup balang itu dan dengan setitis air mata yg mengalir di pipinya,dia meneguk habis air itu.cheng xiao turut menangis.dia faham apa yg dirasakan oleh zhan genya.
"Zhan ge,mri pergi."
Cheng xiao menggenggam tangan xiao zhan lalu mereka sama sama memejam mata.beberapadetik kemudian mereka telah menghilang.
Liu haikuan tersenyum sedih.
"Cheng xiao wanita yg comel dan baik hati walaupun sedikit kasar.aku menyukainya,namun aku tahu bahawa dia tidak suka padaku.huh.."
Liu haikuan terus melesap.
.....
Setelah beberapa hari berlalu,cheng xiao dan xiao zhan baru sedar dari pengsan mereka.
"Zhan ge,apa terjadi??"
Cheng xiao memandang sekeliling.matanya sedikit kabur.xiao zhan terus duduk dan memandng sekeliling.
"Bukankah kita di toko kue?"
"Hm?tapi kenapa kita berada di ruang tamu?"
Xiao zhan cuba mengingat sesuatu,namun dia tidak mengingat kejadian yg aneh,yg diingatnya ialah mereka berada di toko kue.
Cheng xiao terus bangun.namun lonceng pintu berbunyi.
Xiao zhan dan cheng xiao terus membuka pintu.
"Mamy dady sudah pulang?"
Xiao zhan dan cheng xiao twrkejut apabila kedua dua mmy ddy mereka terus memeluk mereka sambil menangis.
"Kenapa kalian menangis?"
"Zhan..cheng..kamu dri mana?hisks.mamy dady risaukan kalian.sudah lama kami mencari kalian...maafkan kami.."
Cheng xiao dan xiao zhan terpinga pinga.mereka sendiri tidak tahu apa apa.
"Kami hanya berada di toko kue selama ini.kami tidak kemana mana.kenpa mamy dady begitu risau?"
Kedua dua mamy dady mereka hern.
"Ke toko kue?tapi kalian menghilang begitu lama sekali.bahkan semua orang mncari kalian dan berita kehilangan kalian bersua sudah tersebar luas.tapi kalian berdua menganggap tidak terjadi apa apa...tapi syukur kalian sudah selamat.."
Cheng xiao menggaru kepala yg tidak gatal.
"Benar kami hnya kerja di toko kue selama ini.kami tidak pernah hilang sama sekali,bahkan kami tidak pernah kemana mana kecuali toko kue."
..
Selepas 2 bulan
.."Zhan ge!meja 12!"
"Siap!"
"Meja 4!"
"Sebentar!"
Xiao zhan dan cheng xiao bekerja semula di toko mereka.pelanggan seperti biasa ramai dan beberapa resipi baharu sudah pun dibuat oleh xiao zhan.
Walaupun syarikat mamy dady mereka memerlukan mereka berdua,namun mereka berdua meminta izin untuk mencari duit dan bekerja sendiri sebagai hobi mereka.
....
"Yibo...usah memikirkan hal itu lagi.perkara yg sudah berlalu biarkanlah.lagipun semuanya sudah berlaku dan kalian mana mungkin akan bersama lagi.kau harus kuat hidup."
Wang yibo terus menumbuk dinding.dia menatap wajah liu haikuan .
"Boleh kau tutup mulut busukmu!!kau tidak tahu bagaimana perasaan ku saat ini kerana bukan kau yg melaluinya.kau apa tahu!pergi sana.jangan ganggu aku."
"Maaf.aku cuma menasihatimu dan mnyedarkanmu."
Liu haikuan terus pergi dari bilik wang yibo.dia simpti dengan nasib adiknya itu.
'Huh...sepertinya aku perlu mencari jalan agar mereka dapat disatukan kembali.tapi semua ini mungkin mustahil.kecuali dengan satu cara...'
(Maaf jika trlalu bnyak kesalah ejaan yh guys..jgan lpa vote n komennya..lope u all❤💚)
YOU ARE READING
Your Blood Is My Life[YIZHAN][END]
FantasíaWANG YIBO♤XIAO ZHAN seorang vampire turun ke bumi dan menyamar menjadi manusia.tujuannya turun ke bumi adalah untuk mengubati lukanya kerana terkena kutukan dari ayahnya yg kejam.. Seorang pemuda manis yg bekerja di toko kue selalu bermimpi buruk...