💀16💀

272 19 2
                                    

Wang yibo tersedar ,dia pun bingkas bangun.namun dia heran kerana dia berada di tempat tidurnya. Dia ingin bangun namun terasa seluruh badannya sakit.

"Jangan bergerak,lukamu belum sembuh sepenuhnya."

"Dimana xiao zhan?!xiao zhan.."

"Xiao zhan?"

Wang yibo bingkas bangun walaupun dua orang perempuan di sisinya cuba untuk menahannya.

"Aku ingin mencari xiao zhan!xiao zhan!"

Dilbara yg sedang bercerita dengan haikuan di belakang rumah terpaksa berhenti apabila seorang pelayan dilbara berlari dengan tergesa gesa ke arah mereka.

"Tuan,wang yibo punya masalah.dia.."

"Masalah?"

"Dia berteriak sambil menyebut nama xioa zhan."

Haikuan terus berlari menuju ke bilik wang yibi.dilbara turut menyusul.

Haikuan dan dilbara terus menahan wang yibo yg hampir ingin melesap untuk pergi.

"Yibo!!!sedarlah,kau butuh istirehat.badanmu belum pulih sepenuhnya!jika kau ingin menyelamatkan xiao zhan,kau boleh pergi tapi harus sembuh dahulu!"

"Xiao zhan!!aku ingin xiao zhan selamat!!kalian bodoh!xiao zhan.."

Wang yibo terus pengsan apabila dilbara menggunakan kuasanya agar wang yibo pengsan.

Haikuan membetulkan posisi tidur wang yibo kemudian berdiri di sebelah dilbara.

"Xiao zhan...siapa itu?"

"Seorang manusia yg dibawa oleh yibo ke dunia kita."

"Manusia?"

"Kau seharusnya tidak perlu tahu,dilbara."

Haikuan terus berlalu dan meninggalkan dilbara yg masih memproses kata kata haikuan tadi.

"Tu..tunggu!haikuan!aku ingin penjelasan!"

Dilbara terus mengejar haikuan yg sudah duduk di belakang ruangan kediaman wang yibo itu.

"Tolong jelaskan siapa xiao zhan..ku mohon.."

"Baiklah,akan aku jelaskan.tapi aku ingin menanyakan mu satu soalan."

"Apa dia?"

"Kau dan yibo apa kaitan?kudengar kalian berpacaran."

Diobara menghembuskan nafasnya dan tersenyum sedih.

"Aku juga tidak tahu apa kaitan kami.tapi aku sejak dulu menyukainya,bahkan ibuku menyetujuinya.tapi lain bagi yibo,dia sperti tidak kesah dan tidak punya perasaan kepadaku.aku mula mengetahui sebab kenapa dia tidak menyukaiku kerana dia punya pacar lain.hatiku sakit hingga kini."

Haikuan mengerutkan keningnya.

"Pacar?yibo punya pacar?dimana kau tahu?"

Dilbara tersenyum lagi.kali ini dia sedikit mengeluarkan air mata.

"Semasa aku pergi ke sini untuk berkunjung,aku tidak sengaja melihat yibo dan seseorang sedang menindih seseorang di lantai sambil berciuman.yibo tidak mempunyai baju,bahkan tangannya berada di bahagian terlarang pacarnya..aku..sakit hati..bahkan pacarnya lebih cantik dariku."

(Mmy zhan mmang pun cantik😌)

Dilbara pun menitiskan air matanya namun dia mengelap air matanya kembali dan tersenyum melihat haikuan yg masih menatapnya.

Haikuan ternganga menatap dilbara akibat sebuah penerangan yg amat mengejutkan itu.

"Yibo bukan jenis yg suka berhubungan spesial sperti itu.bahkan menyentuh wanita juga dia tidak ingin.tapi dia melakukan hal yg tidak senonoh tanpa pengetahuan ku."

Your Blood Is My Life[YIZHAN][END]Where stories live. Discover now