💀2💀

1K 37 1
                                    

Di beijing china terdapat sebuah toko kue yg sederhana besar dan punya hiasan yg cantik dan tidak mmbosankan.pengunjung yg datang juga sederhana ramai.toko kue ini diuruskan oleh dua orang adik beradik kembar yg berlainan jantina.

Seorang pria manis sedang sibuk melayan tetamu di setiap meja.dia menulis sesuatu di buku nota kecilnya dan setelah selesai dia mmberinya pada seorang wanita cute.

"Zhan!beri kue ini di meja delapan!"

"Siap cheng!"

"Lihat jalan mu!"

"Iya iya."

Xiao zhan dan adiknya cheng xiao adalah pemilik toko kue ini.mereka adalah kembar berlainan jantina.xzhan abang,manakla cheng xiao adik perempuan.mereka mmbuka toko kue hanya untuk membuang bosan dan ingin belajar hidup mandiri.

TOKO KUE XIAO

pagi : 8.00-11.00

Petang : 1.00-5.00

Malam : close!

Isnin-jumaat : open

Sabtu-ahad : close

Ting!!!

"Yes!!!"

Cheng xiao dan xiao zhan melompat keriangan kerana jam sudah menunjukkan tepat jam 5 petang,tandanya mereka akan tutup toko dan ingin pulang.mereka pun mengemas toko dan mmbersihkan apa yg patut.setelah selesai semuanya,mereka akan pulang dengan menaiki mobil.kadangkala mereka akan berjalan kaki untuk bersiar siar.mereka berdua tinggal serumah.

"Zhan..akhir akhir ini pelanggan kita semakin ramai..aku penat.."

Cheng xiao duduk di sofa sambil mengira hasil wang toko mereka.xzhan turut mmbantu adiknya mengira.

"Yah,pelanggan memang ramai.kita juga harus kerja rajin.kau lihat wang ini?"

Cheng xiao memancungkan mulutnya.

"Abang!cheng maksud kan ialah,kita kena ambil pekerja!penat tau!"

"Tapii..siapa?"

"Nanti kita cari bersama.usah risau.banyak orang ingin kerja."

"Baiklah.nanti kita cari esok.oh yah,nah..ini jumlahnya."

Xzhan mmberikan wang yg sudah diikat getah kepada adiknya untuk disimpan.cheng xioa menerima wang itu sambil tersenyum.

.....

Pada keesokan harinya adalah hari sabtu.cheng xiao dan xiao zhan berencana untuk keliling kota sambil mncari pekerja.

"Zhan,cheng nak pekerja lelaki."

"Suka hati.penting pekerja."

"Hehehe..terima kasih zhan.kau gege yg baik dan abang yg jahat."

"Kau..!cheng..."

Cheng xiao ketawa terbahak bahak melihat wajah abangnya yg kesal namun cute.

"Ah,baik.maafkan cheng mei."

Xzhan menyetir mobil dengan wajah yg cemberut akibat adiknya yg bising dan selalu mengoloknya.

Cheng xiao bernyanyi entah apa saja lagu,penting lagu dan bagus didengar dengan suaranya.namun dia berhenti apabila melihat sosok pria yg sedang duduk di bawah pokok tepi jalan.

"Zhan ge!berhenti!"

Xzhan memberhantikan keretanya dan melihat ke arah tempat mata adiknya mengarah.

"Zhan ge..pria itu tampan.kita harus mengambilnya bekerja."

Xzhan menggelengkan kepalanya.dia pun menjentik kepala adiknya.

Your Blood Is My Life[YIZHAN][END]Where stories live. Discover now