💀21💀

293 16 4
                                    

Setelah beberapa hari berlalu,hubungan antara xioa zhan dan wang yibo semakin tidak rapat.bahkan mereka langsung tidak senyum apabila bertwmbung sejak kejadian tempoh hari.

Cheng xiao menghampiri xiao zhan yg seorang diri termenung di gerbang halaman rumah yibo.cheng xiao duduk di sebelah abangnya itu sambil tersenyum samar.

"Zhan ge,ada apa?ge terlihat sedih sejak yibo ada,bahkan ge semakin kurus."

Xiao zhan masih diam.dia memejamkan matanya llau menghembuskan nafas berat.cheng xiao boleh merasakan betapa susahnya keadaan gegenya sekarang.

"Entahlah.zhan ge juga tidak tahu harus melakukan apa.alam ini sangat kelam tanoa corak dan tanpa cinta."

"Cinta?"

"Yah.cinta."

Cheng xiao merapatkan lagi posisinya dengan xiao zhan.

"Zhan ge..apa yg gege pikirkan?beritahu cheng..cheng ingin dengar.dan apa maksud gege dengan perkataan cinta?"

Xiao zhan menggenggam tangan adiknya sambil tertawa kecil.

"Jika gege menyatakan sesuatu,bolehkan?"

"Boleh,tiada masalah."

"Apa pendapat cheng jika zhan ge menyukai yibo?"

Cheng xiao tersenyum.

"Tidak ada masalah.cheng sokong.tapi cheng takut kalau mamy dady tidak setuju dengan cinta zhan ge dan yibo.yah,kalian berdua beda dunia dan sama jenis..mana mungkin dady mamy terima hal seperti ini.tapi ,apa benar zhan ge suka yibo?"

"Sejujurnya zhan ge memang menyintai yibo.tapi zhan ge takut jika patah hati dan kecewa.hal ini amat menyakitkan.."

Mereka berdua diam sejenak sambil menikmati angin yg menghembus perlahan menerpa ke wajah mereka.

"Gege,semua hal didunia memang amat sulit.."

"Bagaimana dengan mu?apa kau punya seseorang yg kau cintai?"

Cheng xiao tersenyum malu apabila xiao zhan menanyakan hal itu.

"Hehe..belum ada..cheng ingin fokus pada kehidupan sebenar.lagipula,syarikat ayah akan diberikan pada kita.cheng ingin enjoy lebih berbanding fikir tentang cinta."

Xiao zhan tersenyum namun mereka berdua kmbali sedih kerana mgingatkan ibu bapa mereka yg pasti sedang mncari mereka.

"Cheng..sebaiknya kita pulang saja dan menjalankn hidup dengan normal."

"Cheng juga fikir seperti itu..hidup normal adakah lebih baik dari kehidupan ngeri dan menakutkan seperti ini.tapi..apa zhan ge rela meninggalkan yibo?"

Xiao zhan terdiam.hatinya merasa sendu apabila cheng xiao mengatakan perkataan RELA MENINGGALKAN YIBO.yah,jujur saja,dia tidak dapat meninggalkan pria itu.

"Zhan ge akan berusaha melupakannya untuk selamanya..kami beda dunia,mana mungkin dapat bersama."

...

Eang yino yg sedang duduk termenung di jendela membiarkan xiao zhan masuk ke dalam biliknya.pikirannya hanya satu iaitu menyintai xiao zhan.

Xiao zhan rasa ragu ragu untuk mendekat ke arah yibo.namun dia memberanikan diri untuk duduk di sebelah yibo.

Yibo sesikit terusik apabila melihat sosok yg dicintainya itu duduk di sebelahnya.

"Apa mau mu?"

Suara yg sedikit tersekat sepeeti baru menangis itu mmbuatkan xiao zhan sedikit gementar.

"Eermm..aku ingin menyampaikan sesuatu..hal penting."

Your Blood Is My Life[YIZHAN][END]Where stories live. Discover now