"Aarrggghhh..!!!"
Dilbara dan liu haikuan segera berbalik ke belakang dan mendapati wang yibo berdiri terkaku di sana,jarak antara 3 meter.
Wang yibo terkaku dan terkejut apabila satu pedang telah menusuk ke peritnya hingga tembus.darahnya berhamburan di lantai dan pedang besar itu masih tertanam di perutnya.
"Yibo..?kau.."
Haikuan lantas pergi ke arah yibo,dilbara juga turut sama.
"Ini adalah senjata terakhir wang liu.aku tak sangka dia masih dapat menyerang kita walaupun sudah mnjadi debu di udara.apa dia masuk ke dalam.pedang besar ini?"
Wang yibo terduduk di lantai.dia ingin mengeluarkan pedang besar itu,namun rasa sakitnya amat mendalam.
"Sebentar!jangan cabut.!itu bahaya."
Dilbara segera menghalang tindakan mereka lalu dia mndekati wang yibo dan meniliti pedang besar itu.
"Pedang ini bernyawa namun kekuatan nya tidak terlalu kuat.aku boleh meleraikannya."
Dilbara duduk di hadapan yibo kemudian dia menggunakan kekuatannya untuk meleraikan pedang itu.
Pedang itu mula ingin melerai dari perut yibo,namun energi dilbara semakin mengurang.haikuan sedar akan kesulitan dilbara,dia pun terus menolongnya dengan cara memberikan energinya kepada dilbara.
Butuh 3 minit lbih untuk meleraikan pedang itu.setelah terlerai,haikuan terus menggendong yibo kerana yibo tidak punya kekuatan lagi dan dia cedera teruk.
...
Xiao zhan dan cheng xiao segera keluar dari bilik wang yibo apabila mereka mendengar seperti seseorang sedang bercakap di ruangan luar yg mereka kenali.
Xiao zhan keluar diikuti oleh adiknya di ruangan luas itu.
Xiao zhan amat gembira apabila haikuan dan dilbara selamat.namun dia amat panasaran ke mana yibo?
"Er,yibo mana?maksudku,apa dia baik saja?apa dia.."
"Zhan..maaf tidak dapat menjaga yibo..dia disini,cedera teruk."
Xiao zhan terus pergi ke arah wang yibo yg terbaring di lantai dan perutnya yg berlumuran darah.xiao zhan amat gementar dan takut apabila melihat wang yibo yg seperti mayat hidup.xiao zhan menggenggam tangan yino dan air matanya mula menetes dengan deras.
"Hisskss...yibo..maaf,merepotkan..kau cedera akibat ulahku.maaf..aku akan menjaga mu..tapi,tolong jangan tinggalkan aku..hiduplah...yibo..hisks.."
Xiao zhan mendudukkan tubuh wang yibo lalu memeluk tubuh itu dengan kuat.air matanya mula deras mmbanjiri pipinya.
'Yibo..maaf..jangan tinggalkan aku.aku salah kerana salah sangka padamu,terlalu egois dan..aku..aku ingin bersama mu yibo..bangun.'
Cheng xiao terus menuju ke arah abangnya.dia menepuk bahu abangnya itu.cheng xiao turut merasakan sedih kerana melihat abangnya menangis.
"Zhan ge,yibo tidak akan pergi.dia baik baik saja.percayalah."
Cheng xiao memberikan kata semangat agar xioa zhan dapat dihiburkan.namun tetap saja xiao zhan masih menangis.
Haijuan dan dilbara berdiri di belakang mereka,yg sedang menatap dua beradik manusia ini bersama denhan yibo .
Dilbara menggenggam kuat lengan bajunya kerana sakit hati dan kecewa apabila melihat xiao zhan memeluk wang yibo.dia menatap tajam pada sosok xioa zhan.terasa hatinya pedih.apatidak pedih jika orang yg dia cintai sedang dipeluk oleh manusia,bahkan menangis.
YOU ARE READING
Your Blood Is My Life[YIZHAN][END]
FantasyWANG YIBO♤XIAO ZHAN seorang vampire turun ke bumi dan menyamar menjadi manusia.tujuannya turun ke bumi adalah untuk mengubati lukanya kerana terkena kutukan dari ayahnya yg kejam.. Seorang pemuda manis yg bekerja di toko kue selalu bermimpi buruk...