Cheng xiao bangun pada pagi dan dengan malasnya sia mencapai handuk untuk mandi.namun dia menumpukan perhatiannya pada sebuah kertas yg terletak di atas meja.
Cheng xiao menuju ke meja itu dan terus mencapai kertas tadi yg berupa surat dari seseorang.
Hai,sayang..
Maaf soal aku menakutimu dengan wajah buruk dan seram tempoh hari.aku tidak sengaja untuk menakutimu.aku hanya ingin melihat keadaan mu samada baik atau buruk.
Tapi jangan salah faham dengan rupaku semasa tempoh hari.aku sebenarnya berwajah sangat tampan,tinggi,putih dan cocok menjadi lelaki idaman mu.
Cheng xiao mengoyak ngoyakkan kertas itu dan membuangnya di tong sampah.hatinya amat sakit.
"Siapa yg mengirimku surat brengset seperti itu?!!huh..kenapa kehidupanku semakin rumit dan menyakitkan.apa harus aku memberitahu ayah ibu saja.tapi,aku takut mereka akan susah nanti.aduhai dunia..apa harus aku lakukan."
Cheng xiao kembali duduk di katilnya.dia berfikir sejenak namun tiba tiba lonceng rumahnya berbunyi.
...
"Kami pulang .."
"Mamy?!dady?!"
"Yah kami pulang.wah,kau semakin cantik."
"Err..arr..bi..la..kalian sampai..?"
"Semalam,kami menginap di hotel sementara dan pulang ke rumah pagi ini."
Cheng xioa semakin cemas.dia menyuruh ibu ayahnya masuk yg baru pulang dari luar negara.
'Apa harus aku lakukan?aku takut..siapa boleh membantu aku?apa harus aku katakan saja??'
Nyonya xiao dan tuan xiao duduk di sofa.mereka melihat ke ruangan rumah ini,semuanya menarik.
Cheng xiao dengan ragu duduk di hadapan kedua dua ibu bapanya.
"Xiao zhan dimana?"
Bang!!!!
Cheng xiao tidak tentu arah.dia ingin tenang namun kaki nya mula sejuk dan bibirnya mula terketar.dia bermain dengan jarinya dan menunduk.
Nyonya dan tuan xiao sedar akan tingkah aneh anak perempuan mereka.
"Apa yg kalian sembunyikan dari kami?apa kalian baik baik saja?"
"Eerrr..xiao..zhan..sebenarnya...di..di."
Cheng xiao terus berdiri dan berlutut di hadapan kesua ibu bapanya tepat di kaki mereka.kedua dua orang tua itu amat terkejut besar.
"Hiskss..maafkan kami..hisksss..xiao zhan..di.."
"Kenapa dengan xiao zhan?dia di mana?"
"Xioa zhan hilang....!"
"HILANG???!!!!!!!"
-di tempat lain-
"Yibo..aku amat menyintaimu dari dulu lqgi.aku mmpunyai perasaan kepadamu sejak duku lagi.tapi..kenapa kau tidak pernah melihatku bahkan menolak cintaku?aku jujur amat menyintaimu yibo..kumohon,teeima cintaku."
Wang yibo memandang wajah gadis di hadapannya ini yg sedang bermuka kasihan kepadanya.
"Maaf.beri aku masa..aku.."
"Yibo..kumohon..aku serius.."
"Nanti aku pertimbangkan dan beri aku masa..jujur aku juga menyintaimu,tapi aku harus berfikir."
YOU ARE READING
Your Blood Is My Life[YIZHAN][END]
FantasiaWANG YIBO♤XIAO ZHAN seorang vampire turun ke bumi dan menyamar menjadi manusia.tujuannya turun ke bumi adalah untuk mengubati lukanya kerana terkena kutukan dari ayahnya yg kejam.. Seorang pemuda manis yg bekerja di toko kue selalu bermimpi buruk...