Masuk sahaja lelaki itu."Haiii." Lelaki itu dengan pakaian yang sangat berbeza berbanding dengan yang semalam aku jumpa.
'WHAT THE HELLL!!, Semalam handsome hari nie nerd!!!!' Aku yang tercengang terus menutup mulutku. Aku cuba untuk mengawal eksperasi wajahku. Dengan muka nerd, rambut sikat satu arah sahaja, dengan spec yang besar. 'What is this, this is not my dream bad boy"
"Hai, nama saya Alexander Lynn." Katanya dengan membetulkan cermin matanya.
Aku membetulkan eksperasi wajahku menjadi garang.
"Ehem, ye duduk." Dia duduk seperti yang aku suruh. Aku macam tak percaya apa yang ada di depan mataku. Budak nerd yang semalam macam bad boy mafia jadi nerd nak mampus hari nie.
"Hai, saya Alexander. Kalau boleh saya nak sangat kerja dengan awak."
"Awak?" Aku kecilkan mata aku dan memandang sinis padanya,
"Ouh sory. Puan"
"PUAN!" Mataku terus membesar kerana terkejut.
"Emm. Saya kena panggil apa?" Katanya sambil menggaru kepalanya.
"CIK ELENA. Urghh" aku menaikkan mataku tanda menyampah.
"Ouh baik Cik Elena"
"Saya nak tanya. Apa yang awak boleh buat untuk saya? Saya tak nak yang cap ayam je"
"Eah saya bagus Puan, eah salah Cik Elena. Saya ada Master dalam business administration. Saya pun ada working experience dekat Manchester dulu, tiga tahun dulu tapi sebab parents saya accident saya balik Malaysia."
"Sebelum nie ada keje dekat mana-mana?"
"Takde, saya bantu Pak Mad je dekat kedai runcit dia. Dia yang suruh saya kerja dekat sini dengan kelulusan yang saya ada." Aku yang mendengar jawapan darinya sedikit ragu. Aku menghantar Max keluar. Keluar sahaja Max aku terus mengunci pintu dengan remote automatik.
"Awak pernah jumpa saya dekat mana" Dia memincingkan mata seperti berfikir sambil memandang ke arahku.
"Eah saya rasa takdelah. Saya ingat muka orang."
"Betul nie"
"Betul Cik Elena"
"Okay, kalau saya mengamuk atau saya marah. Awak boleh tahan?"
"Eah boleh. Saya dah selalu dah kena marah. So normal lah."
"Okay awak diterima. Tapi kalau saya marah atau apa2, saya tak nak dengar satu complain pun. Okay?"
"Boleh sangat Cik Elena. Asalkan Cik Elena sudi terima saya."
"So saya akan bayar gaji awak Rm8xxx. Okay?"
"Seriuslah Cik Elena. Banyak tuh."
"Yeah. Awak bukan hanya pembantu peribadi saya sahaja. Malah awak akan ikut saya ke mana sahaja. Jangan ada sorang pun yang sentuh saya. Kalau tak awak yang saya akan tendang. Faham!" Dia kelihatan terpinga-pinga.
"Emmm.. siapa yang nak kacau Cik Elena. Saya rasa okay je Cik ada banyak bodyguard keliling"
"Kalau saya cakap ada yang nak bunuh saya macam mana?" Terus membulat mata lelaki itu. Terus mukanya seperti ketakutan.
"Siapa Cik? Aduh saya nie bab2 pertahankan diri lemah Cik Elena" katanya takut2
"Urghh. Dah lah awak jumpa stacy kat luar tuh. Dia akan bagi awak kerja dengan tempat awak sekali" Dia menganggukkan kepala dan terus keluar.
.
Sebulan bekerja dengan Alex nie, aku dapat menyaksikan betapa bagusnya dia buat kerja. Tiada apa yang aku perlu marah. Setiap kerja yang dibuat sangat bagus dan teliti. Apa yang boleh dikatakan sepanjang sebulan memang tiada kesalahan yang dilakukan oleh Alex. Tetapi aku curiga kenapa dia menyembunyikan identitinya sebagai gigolo pada aku. The fact yang mereka pernah bersama. Yee memang betul Alex adalah lelaki yang aku tidur bersama pada malam itu, tetapi dia kata dia ingin menjadi lebih professional dalam kerjanya. Dan bila dia tahu Elena orang yang pernah menjadi clientnya dia mengambil keputusan untuk tidak ingin menyambung bersama dengannya.
Anehnya selepas Alex, aku tidak ingin yang lain. Aku tiada mood untuk bersama dengan yang lain. Ketukan di pintu membuatkan lamunan ku terhenti. Max melangkah masuk.
"Cik Elena saya dapat tahu pembelot yang dah ditangkap oleh Encik Ryan dilepaskan oleh Encik Ryan sendiri. Encik Ryan kata dia bukanlah pembelot yang kita cari selama ini" Aku terus berang.
"Macam mana Ryan boleh lepaskan macam tuh je. Tahu tak betapa susahnya untuk intel kita tahu siapa pengkhianat sebenar, Urghh. Mana Ryan?"
"Encik Ryan telah kembali ke Itali pagi tadi menggunakan jet persendiriannya."
"Okay kalau macam tuh, saya nak malam nie kita gerak ke Itali. No excuse. Panggil Alex masuk."
"Baik Cik Elena" Max tunduk dan bergerak. Beberapa saat kemudian, Alex muncul di muka pintu.
"Ada apa Cik Elena?"
"Saya nak bawak awak pergi Itali. Malam nie. No excuse untuk tak ikut. Dan saya ada permintaan untuk awak" Keningnya ke atas sedikit.
"Apa permintaan tuh Cik Elena?"
"Awak tak kesah nak ikut saya?"
"Saya tak kesah. Lagipun Cik Elena saya punya bos" aku terus mengunci automatik pintu bilikku. Aku gerak ke arah Alex.
"Saya nak awak menyamar jadi boyfriend saya boleh?" Kataku sambil menatap matanya.
"What?" Tanya Alex dengan keadaan terkejut.
"There will be an event which we have to wear our mask. But at the same time, my enemy will be there. I need you to distract them. I want you to be with me. Because they know that I will not come with a guy and I will always alone. So I need you by my side to distract them."
Alex kelihatan terkejut tapi dalam masa yang sama dia terus tersenyum sinis sambil membuka cermin matanya. Aku sedikit terpana, muka nya yang kacak terselah. Alex mengaturkan kembali rambutnya seperti pertama kali kami bertemu. Alex menundukkan sedikit kepalanya lalu berbisik,
"I will do anything to protect ma queen" bisiknya dengan penuh sensual.
Tanpa aku sedar, aku mendesah lembut. Alex tersenyum sinis. Tangan Alex memeluk piganggku. Dia mendekatkan mukanya pada mukaku. Tanpa ku sedar aku mendongakkan kepalaku untuk lebih dekat padanya. Dia menggeselkan bibirnya pada bibirku. Aku yang sudah bersedia membuka mulutku sedikit.
"Did you miss me, ma queen"
"A lot" aku menggegam bajunya dengan erat.
"I want it. Please me" Alex terus tersenyum. Kami berkucupan rakus. Aku seperti melepaskan rindu pada buah hatiku sendiri. Kami mendesah sewaktu berkucupan seperti saling melepaskan rindu. Alex merapatkan lagi badanku dengannya, tangan Alex sudah meraba badanku atas dan bawah. Aku suka perasaan ini, dipuaskan oleh Alex. Ini yang aku rindui. Aku menarik lagi leher Alex supaya ciuman kami lebih dalam. Disebabkan kehabisan nafas, Alex melepaskan ciuman.
"Haa. Haaaa.." 'Ilove it, thats the only thing that I can describe" aku yang ingin menyambung tapi dihalang oleh Alex.
"I know you miss me. We will wait after office hour, okay? Don't worry I will always be there for you"
Aku suka dengan apa yang dilakukan, layanan yang diberi oleh Alex membuatkan aku suka dengannya. Dia tidak memaksa dan layanan lembut daripadanya membuatkan aku suka dengan semua yang dilakukannya.
Hi guys, thank you so much for the support. Stay tuned. Dont forget to vote, follow and comment. Thank you.
YOU ARE READING
You are mine
Mystery / Thriller[1st SERIES OF MAFIA STORY] *more to coming* Louis Alexendar Pendragon Dia yang tidak kelihatan seperti apa yang mereka fikirkan. Seseorang yang menyimpan seribu satu rahsia. Siapa sangka seorang nerd, rupa-rupanya mafia yang amat terkenal di Italy...