"Kau rasa betul ke apa yang kau buat nie?"
"Aku tak rasa betul tapi nie Salah satu cara untuk selamatkan dia"
"Sampai bila?"
"Sampai pak cik tua tuh mampus"
"Kau tahukan yang dia akan benci kau lepas nie"
"Aku lebih rela dia benci daripada dia terluka. Banyak benda yang keluarga Nicholas tak tahu. Selagi kita ada Intel kita, kita takkan dalam kegelapan"
"Okay pastuh sampai bila kau nak simpan aku. Kau tak kesian dekat dia. Apa yang kau buat dekat dia sekarang buat aku rasa nak bunuh kau"
"Relax brother, kau pun tahu apa sebab aku buat semua nie. Kau ingat aku nak sangat dengan si Sarah tuh. Kalau bukan sebab dia berguna dah lama aku hancurkan dia. So sabar tak lama lagi kita dapat bahagiakan Elena. Aku dah kanji dengan Ryan yang aku akan jaga dia. So no worry"
"Aku pegang janji kau tapi ingat once benda nie jadi teruk aku akan munculkan diri. Ingat tuh!"
Perbualan aku dengan Lucas Masih ku ingat sehingga sekarang. Lucas kembali ke Malaysia bersama Zayn. Hanya Elena yang tidak tahu tentang Lucas disebabkan misi kami harus membuatkan Elena percaya bahawa Lucas telah tiada. Itu sahaja salah satu misi yang boleh membuatkan musuh kami percaya bahawa kami dah cuci tangan dan tidak ingin meneruskan misi memburu mereka, walhal semuanya sedang dilakukan oleh Lucas dan aku sendiri take part dalam mengendalikan misi di luar.
Aku melihat pintu bilik Elena masih tertutup rapat, aku percaya Elena tidak makan apa2 lagi sejak pagi tadi. Tapi ini adalah salah satu cara supaya Elena selamat. Aku dah berjanji dengan Zayn untuk menjaga dia dan salah satu cara untuk selamatkan Elena ialah dengan menegeluarkan die dari dunia kegelapan ini. Aku tahu satu hari nanti Elena akan ingin kembali seperti dirinya dahulu tapi selagi lelaki tua tuh tidak mati selagi tuh aku tidak akan berikan Elena peluang untuk masuk ke dalam dunia ini semula.
Aku cuba untuk buka pintu biliknya, tapi berkunci aku mengambil kunci pendua yang disimpan dalam laci di sebelah bilik tersebut. Aku pulas tombol dan buka pintu. Kelihatan Elena sedang baring membelakangi pintu masuk. Aku bergerak dengan sangat perlahan supaya kehadiran ku tidak menggangu Elena.
"Kenapa awak dekat sini?" Suara Elena membuat aku tergamam sebentar. Nada yang keras membuatkan aku tahu yang Elena sedang dalam keadaan marah terhadapku.
"Aku.. em.. aku.." kata2 ku terputus bila Elena memandang aku dengan pandangan yang sangat tajam dan jika pandangan itu membunuh mungkin dia sudah jadi arwah hari nie.
"Apa yang awak tak cerita dekat saya, Louis? Apa yang awak dan Zayn tak beritahu pada saya? Tentang Sarah, tentang Alex? Apa sebenarnya yang berlaku sejak saya jadi isteri awak, banyak perkara terjadi antara kita berdua, bila awak cakap awak dah cuci tangan saya percaya dan saya pun inginkan perkara yang sama. Tapi ap yang jadi semalam bila awak dengan Sarah dan apa yang awak kata pada saya menunjukkan yang sebaliknya. Beritahu pada saya apa yang korang berdua rancang dan apa yang saya tak tahu. Kenapa Zayn tak bersemuka dengan saya sampai sekarang? Mana anak buah saya? Mana semua orang? Kenapa hanya saya dan awak? Apa penyebab Alex mati? Apa yang jadi malam dan hari di mana korang selamatkan aku? Tolonglah saya tak bodoh yang korang nak simpan saya macam patung cendana dekat rumah nie?
Bebelan panjang Elena terhenti, dapat ku lihat mata nya yang berkaca mengatakan yang tak lama lagi akan ada air menitik.
"I'm sorry. I akan explain every single to you. But not now, its to dangerous. Dangerous for you and also me. But trust me, the reason why I'm doing this is always about you. You are the reason of my action. So please let me fix every single thing."
"Heh." Senyuman sinis Elena yang menakutkan terukir. She's back. The devil itself back. When Elena become the Devil. She can't be control.
"I don't need you or anyone else since I can handle myself well" kata Elena dan terus beredar dari situ dengan jelingan tajam yang diberikan padaku.
😊
YOU ARE READING
You are mine
Mystery / Thriller[1st SERIES OF MAFIA STORY] *more to coming* Louis Alexendar Pendragon Dia yang tidak kelihatan seperti apa yang mereka fikirkan. Seseorang yang menyimpan seribu satu rahsia. Siapa sangka seorang nerd, rupa-rupanya mafia yang amat terkenal di Italy...