E09

1K 12 0
                                    


Hope you guys enjoy! Sorry kalau tak mencapai expectation korang. This is my second story. I have a lot to learn in writing. Enjoy!

Aku terus ke markas selepas Alex meninggalkanku, disebabkan terlalu tertekan aku terus menelefon Max jika ada kambing baru atau tidak, malangnya tiada siapa yang perlu dibunuh hari nie. Jadi aku mengambil keputusan untuk ke markas. Alang-alang dah rasa nak bunuh orang baik aku tengok kekuatan anak buah aku. Its one at a time, aku akan uji kekuatan anak buahku. selesai menyalin kepada pakaian yang lebih sesuai, aku terus ke dewan tempat mereka semua berlatih. Aku terus menuju ke bilikku untuk menukar baju.

Aku terus menuju ke padang tempat mereka berlatih, di sini satu sahaja syarat yang kami berikan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku terus menuju ke padang tempat mereka berlatih, di sini satu sahaja syarat yang kami berikan. "Jika berlatih, berlatih bersungguh. Kalau masa untuk main, baru main betul. Tapi kerja mesti kena tip top". Max yang nampak aku menuju ke arah mereka, terus meluru ke arahku.

"Miss, nak buat apa hari nie?"

"Aku nak lawan semua orang" Aku terus naik ke pentas perlawanan.

"Fight me, siapa yang menang dapat cuti sebulan with package holiday yang I sediakan. Agree?" Semua bersorak. Kuncu kumpulan aku semua lelaki. Jadi semua teruja untuk melawanku, tapi tak semudah disebabkan aku susah untuk mengalah aku tetap akan kalahkan mereka walau apa jua cara. Satu per satu naik ke atas pentas perlawanan. Hampir 30 kuncu telah aku tumpaskan, badan ku dah berpeluh bagai lari marathon sebanyak 100 pusingan. 'Boleh tahan kuat dorang nie?'

Selepas 3 jam lebih, habis semua kuncu aku tewaskan. Kuncu sebanyak 80 orang telah tumpas di tangan aku sorang. Diikutkan kuncu aku lebih daripada 100 orang tapi disebabkan ramai yang ikut Ryan. Aku terus terbaring atas pentas bersebelahan dengan Max, orang terakhir yang aku tumpaskan.

"Miss hari nie makan apa, besi ke apa?" Kata Max sambil tercungap-cungap. Max orang bawahan aku yang paling lama bersama dengan aku. Max lah yang selalu nampak aku nangis, banyak kali bukan sekali dua. Dah aku anggap macam abang sendiri walaupun dia hanya melihat aku tanpa berkata apa tapi sekurang-kurangnya aku tidak berasa sendirian.

"Well this is your lady boss, you would know that I am very competitive person." Kata aku tersenyum sinis

"Apa yang buat lady boss saya ni marah sampai nak berlawan dengan kuncu-kuncu. Kesian dorang dah lah mostly tak pernah jumpa kau, ada yang baru tup tup dah kena lawan dengan mem besar."

"Hmm, ntah lah aku cuma nak lepaskan geram. Kau pun tahukan aku tak nak teguk air2 tu lagi untuk release stress. Kau sendiri yang ajar aku cara nie."

"Haha, yelah miss. Apa miss cakap semua betul, apa yang orang lain cakap semua salah. Miss jelah yang betul" aku terus menumbuk perut Max kegeraman. Max hanya tergelak saja. Dah biasa aku lakukan begini. Max paling banyak kena pukul dengan aku sebelum ini, kadang-kadang salah orang lain pun dia yang kena pukul. Tapi sekarang aku ada Alex...

Alex..... dia tinggalkan aku sendiri.

Alex's POV

Aku sampai ke rumah abangku Louis, wajahku sudah mula tegang dengan berita yang diberikan. Aku terus menuju ke bilik kerja Louis. Aku terus terjah tanpa memberi salam.

"What do you mean Lou, what do you mean by I cannot continue on doing this mission. I already said to you that Im gonna try. Almost there and you ask me to back up?" Walaupun aku tahu Louis takkan sesuka hati suruh aku berhentikan misi setengah jalan macam tuh, mesti ada sebab.

"Wo wo, brother relax. Our intel said that you are in danger. Someone see you with Elena. They thought you are me, so they target on you."

"Who are them?"

"Mathew, kau kenalkan dia. Orang yang sepatutnya kita bunuh dulu tapi tak berkesempatan. Banyak kali dah dia lepas dari kita."

"How? Macam mana dia boleh nampak aku dengan Elena?"

"The night prom. When I kidnap Elena for a while and taste her for a while." Tegang terus muka aku bila ingat malam itu, malam di mana aku pertama kali tumbuk abang aku sendiri.

"Shit, don't ever you mention about that night"

"Fine, fine I tak cakap apa2, but please listen to me. Mathew thought that I am by her side all this time. He want to get me through Elena. So I want us to switch place, let me be you for the mean time. Let me be at Elena side for a moment than after that you can be at her side again. Okay?"

"No no way" aku tergelak sinis.

"No way aku akan bagi kita switch place. I will protect Elena." Dapat ku lihat ketegangan muka Louis, tapi takkan semudah tuh aku nak berundur.

"How? You don't even learn on how to fight Luc, Instead of saying about Elena I did not want to lose you. You are my only brother. Losing you is like losing my own family. I am not gonna let that happen. I love you." Yee, Lucas dalam keluarga Pendragon, aku memang tak berminat untuk belajar berlawan atau mempertahankan diri. Kerana itu aku tidak pernah di expose sebab mereka tak nak aku dalam keadaan yang bahaya. Louis yang selalu turun padang. Apa yang Lucas buat, hanya duduk di rumah, aku lebih suka membaca tapi Louis lebih suka keluar, belajar berlawan dengan yang lain. Parents kami tidak pernah mendesak apa yang kami ingin lakukan.

"But I can protect her, don't worry about that" aku berkata bergitu dan terus keluar dari bilik nya. Apa yang ada di minda aku sekarang nie hanyalah Elena. Aku dah jatuh sayang, bukan hanya sayang tapi cinta akan dia. Tak semudah itu aku ingin lepaskan Elena kepada Louis hanya disebabkan aku tak pandai berlawan atau mempertahankan diri.

"Dia akan bunuh kau Luc, kau faham ke tak. Kau nak mati?" Aku terhenti sebentar.

"Biar aku mati asalkan aku ada dekat dengan orang yang aku sayang."

"Abis aku? Abang kau nie, kau tak sayang?"

"Lou jangan rumitkan keadaan, aku tahu jaga diri aku" kata aku dan terus beredar.

Louis terus menghempaskan badannya di kerusi, Shit macam mana aku nak protect Luc haih. Louis mengurut dahinya. Sakit memikirkan apa yang harus dilakukan.

You are mine Where stories live. Discover now