E13

869 12 4
                                    


Badan aku sakit, lenganku sakit, keseluruhan badanku sakit. Aku tai tahsin diperlakukan sebegini. Sudah hamper empat hari  aku di sini tapi tiada perubahan, hampir setiap hari Mathew datang dan seksa aku. Lagi2 bila aku keluarkan kata-kata kesat yang membuatkan dia berang lagy die pukul aku sehingga. Kadang2 ada sampai aku pengsan tidak sedarkan diri. Mostly anak buah yang aku bawak semua telah dibunuh kecuali Max, masih ada di hadapanku namun dia juga turut terseksa lagi2 bila aku melawan kata2 Mathew, Mathew akan melempiaskan geramnya kepada Max.

Pernah aku marah suruh dia berhenti memukul Max, tapi lagi di marahi lagi dia suka. Max pernah berkata, 'Takpe bos, asalkan dia tak pukul bos saya okay je'. Aku hampir nangis melihat keadaan Max, sudah nyawa2 ikan. Max sudah aku anggap seperti adikku sendiri, dari dia kecil sehingga dia besar aku bersama dengannya. Aku sedih melihat keadaan Max. Selalunya waktu begini Mathew akan datang tapi aku pelik, kerana tiada bunyi derapan malah tiada satu pun pengawal yang muncul. Aku ingin sekali pergi yang dari tadi tidak sedarkan diri namun tangan ku digari besi. Aku tak mampu lakukan apa2.

"Max, bangunlah. Max!" Aku berbisik kuat sedikit. Kelihatan Max bergerak membuatkan aku sedikit lega.

"Bos" suara Max yang perlahan namun dapat ku dengari.

"Jangan banyak gerak, kumpul tenaga dulu.." belum sempat aku menghabiskan ayat kedengaran bunyi tembakan bertalu-talu. Aku sudah gembira kerana ada yang menyelamatkan kami. Pintu kami direbah, orang pertama yang aku lihat adalah Zayn, Zayn terus meluru ke arahku.

Belum sempat aku ingin menyapa, pandangan aku terus gelap.

.

Zayn's POV

"Macam mana keadaan dia?"

"Dia okay. Cuma dia Masih lemah bagi dia masa untuk rehat. Tak lama lagi sedar lah tuh." Aku hanya menggangukkan kepala.

Aku pandang ke arah lelaki yg telah menolongku untuk menyelamatkan Elena.

"Thanks Lou for the help, but I'm sorry for your loss. I hope that I can help but I'm sorry that it's to late."

"It's okay bro, since everything about our clan had been reveal. I hope that we will not attack each other again and I hope we could work together in the future"  aku tersenyum dengan lega.

"Of course bro, I will pray for you."

"Ouh and one more thing, it's better if Elena does not know anything about Luc. One day I will come to her and explain everything. Don't worry. I just need time to heal myself. I loss my other half. It's not easy for me."

"Fine. I will do my best"

Kepergian Louis Dan orang kanannya hanya ku lihat sehingga bayang mereka hilang. Aku yakin kalau Elena tahu kebenaran dia takkan dapat terima. I can see that she adores him so much, which will make her hurts if she know the truth.

Setahun berlalu

Elena's POV

Setahun berlalu aku Masih meneruskan hidupku Tampa Alex di sisi. Aku tak tahu apa yang terjadi. Bangun sahaja aku Dari koma, hanya Zayn yang menemaniku. Kata Zayn yang die telah koma sebulan lebih. Aku ada bertanya pada Zayn tentang Alex tapi Zayn hanya diam. Aku ada suruh orangku cari dia, tapi Alex bagaikan hilang. Sejak daripada aku sedar aku banyak menyendiri, aku banyak menghabiskan diri dalam gym peribadi ku. Kebanyakkan urusan aku serahkan pada Zayn. Aku seperti tiada semangat untuk lakukan apa2 kerja.

Seperti biasa pulang sahaja Dari oficce aku akan terus berkurung dalam bilik. Pintu billiku dikuak, kelihatan Zayn yang berjalan masuk. Aku hanya senyum tawar padanya.

"Sis sampai bila you nak macam nie? I need my old sis. Zayn tahu sis still tak boleh lepaskan Alex but please life still go on. I need you, our clan need you. We still have our mission. Sampai bila you nak berkurung dalam bilik tanpa amik tahu tentang perkara lain." Aku tidak menjawab persoalan Zayn, dapat ku lihat keluhan yang keluar Dari mulutnya.

"I can't. Every single thing remind me of him. I just can't." Aku bercakap perlahan. Aku berjalan perlahan ke arah Zayn.

"Zayn help me. Take this pain away. I'm begging you. It's hurts. Akak sakit. I miss him so much. I feel like everything is dream. I can still feel his warm, his hug, his kiss. Maybe for you he is just normal gigolo. But he is more to me. I cannot just let anything go and pretend like there is nothing happen. I lost my love. IM FREAKING LOST HIM, ZAYN" aku menangis meraung depan Zayn. Zayn yang tak mampu nak ucapkan apa2 terus memelukku dengan erat.

I don't know why. It's hurts. Everything hurts. I lost my love, the one that always with me, accompany me. But now he gone. He is not here with me. Someone that I always need for hug is not here. I feel so empty.

.

Zayn mengambil keputusan untuk call seseorang, Dan Zayn yakin orang itu dapat mengubatkan Elena. Dia hanya ingin kakaknya kembali ke alam nyata. Dia sedih melihat kakaknya sebegitu rupa. Sakit yang kakak nya alami, membuatkan dia turut rasa sakit itu.

"Hey, please help me! She can't survive."

.

Selepas aku melepaskan tangisan ku kepada Zayn, aku tidak melihat lagi kelibat Zayn. Sudah seminggu aku tak keluar bilik Dan apa yang aku lakukan hanya termenung melihat pemandangan di luar.

"Come on Elena, takkan kau selemah nie. Takkan sebab kan seorang lelaki kau jadi lemah mcm nie. Tolong lah be strong. Ramai lagi yang perlukan kau. Tapi aku .." aku tak mampu nak meneruskan akhirnya aku terduduk menangis. Aku tak mampu. Tanpa ku sedari ada yang memerhati tingkah laku ku. Aku yang terasa seperti di perhati terus pushing ke belakang. Tai tiada apa di belakang.

"Ahh, apa yang kau harapkan Elena dia dah tak nak jumpa kau. Let's just get up." Aku mula untuk berdiri dengan perlahan walaupun badanku lemah, tersalah langkah, tapi aku dapat rasa ada tangan yang membantu aku untuk bangun kembali. Aku pusing ke belakang untuk melihat siapa. Terpana aku melihat wajah itu, mempunyai wajah yang sama tetapi apa yang aku perasan mata sang pemilik berlainan. Warna yang sama tetapi lebih tajam tidak seperti mata yang aku rindui lebih lembut.

"Alex".

You are mine Where stories live. Discover now