Alex's POVNama aku Lucas Alexander Pendragon, adik kembar kepada Louis Alexander Pendragon. Yee aku mendekati Elena bertujuan untuk menyelesaikan misi kami bersama. Banyak yang Nicholas family tak tahu dan telah salah faham berkenaan dengan keluarga Pendragon. Kami tidak mengkhianati mereka malah kami ingin membantu mereka.
Abang aku, Louis Alexander Pendragon orang yang sangat dingin. Perwatakannya hampir sama dengan Elena, jadi disebabkan itu aku tidak mahu dia yang menjadi apa yang aku lakukan sekarang ini. Misi kami sangat bahaya, tetapi untuk mengecapi kepercayaan Elena aku harus lakukan ini. Walaupun aku tahu pengakhirannya aku akan dimarahi oleh nya dan boleh jadi aku akan diseksa oleh Elena tetapi ini demi satu janji.
Elena Julie Nicholas, wanita yang sangat cantik. Nicholas dan Pendragon adalah gabungan clan yang sangat berkuasa, kami yang paling teratas tetapi disebabkan satu kejadian yang menimpa keluarga mereka yang membuatkan kedua adik beradik itu hilang kepercayaan terhadap Pendragon. Itu bukan apa yang kami inginkan. Perjanjian peekahwinan antara Louis dan Elena juga terbatal disebabkan permusuhan anatara clan kami.
Tanpa mereka sedar, kami yang banyak bantu mereka. Kami lakukan nya disebabkan janji. Once we promised we will never break it. Never.
Sepatutnya tiada siapa yang boleh kenal aku, urusan mafia kebanyakkan diuruskan oleh Louis, sebab itulah tak ramai tahu dia mempunyai kembar yang disembunyikan. Aku hanya akan lakukan kerja dalam ini pertama kali aku turun padang. Sebab itu Louis sangat takut aku akan ditangkap atau diapa-apakan. Mungkin ramai nampak Louis seorang lelaki yang garang, tegas, menyeramkan tetapi bagi aku dia seorang abang yang penyayang. Hampir setiap masa, aku tahu mata-mata Louis sentiasa mengekori ku. Setiap masa. Aku tidak kesah asalkan dia tidak kacau misi aku.
Aku masuk ke dalam bilik Elena selepas pulang dari bertemu dengan Louis. Dapat ku lihat Elena masih nyenyak tidur. Elena yang terlalu lena aku pandang, Elena terlalu cantik tetapi disebabkan perwatakannya yang dingin membuat ramai orang takut dengan dia. Aku menanggalkan kemeja ku dan baring di sebelah Elena. Elena aku tarik ke dalam dakapan ku dan ku cium lembut dahinya. Haih kan bagus kalau aku yang dijodohkan.
.
Elena's POV
Aku melihat Alex di sebelahku mendakapku. Hampir beberapa bulan kami berdua tinggal bersama dan semenjak tuh aku tidak memerlukan lelaki lain untuk puaskan aku. Aku bangun menuju ke tandas untuk bersiap. Keluar sahaja Alex masih tidur, Aik penat sangat ke?
Aku menuju ke tempat Alex tidur, aku elus lembut pipinya. Aku dah jatuh cinta ke? Haih tapi aku mengaku aku jatuh sayang dengan Alex, tanpa dia mungkin sekarang aku akan berfoya-foya dengan lelaki lain. Aku mengucup lembut dahinya.
"Alex" dapat ku lihat Alex memisat bangun. Matanya terbuka dan memandang aku. Senyuman lembut diberikan aku sedikit terpana dengan senyuman itu.
"Bangun dah pagi, kita ada meeting penting nanti" Alex menggeliat kecil, lalu memelukku dia menyembabkan mukanya pada ribaku dan meletakkan tanganku pada kepalanya inginkan aku membelainya.
Aku belai Alex, dapat ku lihat dia tersenyum lembut. Satu yang aku suka dengan Alex dia suka memanjakan aku dan juga dimanjakan. Aku mengucup lembut bermula dari dahinya, pipinya, hidungnya dan akhirnya bibirnya. Bibir kami bertaut lama. Dalam ciuman kami berdua tersenyum lembut. Aku lepaskan ciuman.
"Jom dah dah lah tuh" Alex tergelak kecil dan bangun. Aku terus menuju ke bilik almari dan memakai baju kemeja ku. Aku bersiap sedia untuk ke pejabat. Tiba- tiba telefonku berbunyi, kelihatan nama Zayn terpampang.
"Hmm, nak apa?"
.....
"WHAT?"
.....
"Erghh, fine aku pegy sana"
Lepas aku menutup telefon, Alex telahpun selesai mandi. Dia membelakangiku menghadap bahagian almari yang menyimpan bajunya. Sedang dia memilih aku memeluknya dari belakang.
"Alex, boleh tak you gantikan I untuk meeting nanti?"
"Why?"
"I ada hal penting so I can't attend that meeting?" Alex terus menghadapku.
"Apa yang penting dari company you sendiri?"
"Please I tak boleh nak bagitau you. This is about my family. Zayn need my help."
"Whats wrong. Kalau macam tuh I ikut sekali lah. Kalau ada apa2 jadi dengan you macam mana?"
"Nothing will happen to me. Its okay. You balik je dulu nanti I call you to meet up. Okay?" Alex mengeluh.
"Sure you tak nak I ikut?"
"I'm sorry but I really need to settle it by myself."
"Fine kalau ada apa2 I nak you call I as soon as possible"
"Sure" Alex terus mengucup dahiku dan mendakap ku lembut.
"Stay safe and take care of yourself. I tak nak apa2 jadi dekat you"
"Okay" Alex mendakap ku erat, entah mengapa seperti tidak mahu melepaskan aku.
.
Aku berjalan ke arah markas dengan muka yang tegang. Semua yang berada di situ menunduk hormat padaku. Dapat ku lihat, semua sedang berkumpul di tempat rehat kami dan yang mencurigakan ada beberapa anak buah yang aku tidak kenal mukanya. Sampai je aku di sana dapat aku lihat Ryan sedang berbincang sesuatu dengan seorang lelaki yang aku tak kenal siapa dia. Ryan yang nampak aku terus menghampiri aku.
"Sis let me introduce you, Vernon Lex from Lex family. He came here to help us catch Pendragon"
"Why?"
"Pardon" ujar Vernon. Aku tidak tahu kenapa tapi aku merasakan yang aku tidak boleh percaya dengan lelaki ini. Seperti ada something yang disembunyikan olehnya. Instict aku kuat. Once I say something is wrong there must be something wrong with that person.
"Look I just want to help. Our clan also want to kill The Pendragon. I really hope we can shre our intel together, so that we can achieve what we want together." Aku yang tak puas hati terus menarik adikku menuju ke ofisku. Bilikku soundproof, takde orang yang boleh dengar perbualan kami langsung.
"What have you done Zayn? Joint venture with this kind of clan might broke us down at the end of the day. You surely know what we are dealing with right?"
"I know I just need you to trust me, please this is the opportunity for us to get the Pendragon. Trust me."
"I trust you, but that guy I can't. I can feel there is something wrong with him. I can feel that he has something in his mind."
"You need to trust me sis" aku terus mencerlung tajam ke arah Ryan.
"Heard this Ryan, if something came wrong you are the one that Im gonna put inside my hell. Remember that."
"Just to remind you also, you cannot trust Alex too. I know that you have something with him. But I hope he is nothing but only gigolo for you"
"That is between me and Alex. You have nothing to do with it. Stay out of my business."
Aku terus keluar dan menaiki kereta menuju ke ofis. Hanya Alex yang dapat lembutkan aku sekarang ini. Sakit hati bila adikku sesuka meletakkan kepercayaan kepada orang asing dengan misi ini. Ini misi paling penting dalam clan kami. Untuk meletakkan orang masing secara tiba2 memerlukan waktu yang panjang Auntuk orang percaya padanya.
Hye, its been long time. Hope you guys enjoy this episode. Thanks for the support. Don't forget to vote and follow. Thanks.
YOU ARE READING
You are mine
Mystery / Thriller[1st SERIES OF MAFIA STORY] *more to coming* Louis Alexendar Pendragon Dia yang tidak kelihatan seperti apa yang mereka fikirkan. Seseorang yang menyimpan seribu satu rahsia. Siapa sangka seorang nerd, rupa-rupanya mafia yang amat terkenal di Italy...