E14

872 19 0
                                    

Aku pandang pusara yang berada di hadapanku dengan pandangan kosong. Air mata yang mengalir, aku penat menangis. Selepas mengetahui perkara yang terjadi membuatkan aku menangis tanpa berhenti. Tidak pernah terlintas di benak fikiran bahawa aku akan kehilangannya. Aku pusing ke belakang, lelaki yang tanpa ku duga. Tak pernah aku fikir bahawa Alex mempunyai kembar Dan yang paling penting bahawa selama nie dia bersama dengan Pendragon.

Louis telah menceritakan semuanya termasuklah perkahwinan kami yang telah diaturkan oleh kedua belah ibubapa kami. Yee aku telah berkahwin dengan Louis. Semuanya disebabkan wasiat yang ditinggalkan Dan jugak untuk menggabungkan kedua buah clan kami. Perkahwinan kami dirahsiakan disebabkan tidak mahu menarik perhatian Mathew buat masa sekarang nie. Aku meletakkan jambangan bunga di atas puasara Dan terus bergerak pulang. Louis yang Dari tadi bersamaku hanya diam tanpa berbicara apa2. Perjalanan kami pulang ke rumah hanya ditemani oleh radio. Sampai sahaja di rumah agam Pendragon, aku terus turun Dan berjalan masuk ke dalam bilik. Walaupun sudah berapa hari aku di sini, aku tetap tidak dapat suaikan diri bersama Louis. Perbezaan watak mereka membuatkan aku sedikit takut untuk bersama dengan Louis.

.

Aku hanya termenung melihat keindahan di rumah agam ini, tidak tipu ianya sangat cantik Dan cukup menyenangkan. Mendengar derapan Kaki aku terus toleh ke belakang. Dapat ku lihat Louis yang sedang menuju ke arah walk in closet, mungkin ingin mandi. Aku mendekat ke arah walk in closet tersebut, dapat ku lihat belakang badan Louis mempunyai tatu berwajah singa berbeza Dari Alex yang badannya bersih tanpa apa2 coretan. Mungkin itu tanda Louis sebagai ketua clan di sini.

Aku mendekat ke arah Louis Dan menyentuh lembut tatu yang berada di belakang ya. Louis yang tadi sibuk mencari baju nya terus terdiam.

"It's beautiful" tanpa berfikir apa aku terus memeluk Louis Dari belakang Dan menghamburkan tangisan. Louis hanya membiarkan perbuatan ku tanpa membalas apa. Tanpa berkata apa2 aku terus menarik badannya untuk menghadapku, aku melihat ke arah dalam mata Louis, dingin itu yang aku boleh katakana. Sangat berbeza berbanding anak mata Louis. Aku mengelus lembut wajah Louis. Pabila tanganku ingin menyentuh bibirnya, Louis terus menangkap pergelangan tanganku.

"Stop it. I don't want to go far" aku tersenyum mendengar katanya.

"Why?"

"You are Lucas's not Louis's" serentak itu dia melepaskan tanganku Dan melintasi ku menuju ke tandas. Kata2 Louis membuat aku tergamam. Memang benar sepanjang kami kahwin tidak pernah sekali pun Louis menyentuh ya. Adakah disebabkan dia Masih terikat dengan mengatakan aku Masih milik Lucas? Tetapi aku juga ingin menjadi miliknya. Tamak? Tidak kerana dia suamiku, jadi dia lebih berhak memiliku Daripada yang lain. Aku harus lakukan sesuatu, Yess Elena kau kena goda dia. Tertarik senyuman sinis do mulutku. This is Elena, I'm back.

Selepas Louis habis mandi, aku terus masuk ke dalam bilik air untuk mandi Dan persiapkan diriku. Sebelum aku masuk aku telah mengambil Salah satu lingerieku. Yeah this is the time for me to stop crying and move on with my own life. One of my goal today is I have to sleep with him. No matter what. Lingerie yang agak menonjol itu aku sarungkan ke badanku. Aku menyembur minyak wangi and I'm done. Aku keluar Dari bilik air tapi bayangan Louis tiada. Aku tahu pasti dia di bilik kerja.

Aku terus menuju ke bilik kerjanya, sangkaan ku meleset. Ouh mungkin di bawah. Yess, dia tengah ada dekat depan ruang tamu. Sedang duduk santai sambil tengok bola. Aku berjalan menuju ke arah sofa yang Louis duduki Dan terus duduk di sebelahnya. Dapat ku lihat Dari ekor mataku Louis agak terkejut dengan penampilan Dan jarak ku bersama nya, tapi didiamkan sahaja. Kami melihat pertandingan bola di hadapan walaupun aku tidak faham apa yang terjadi. Ada kala Louis berdecit geram bila team itu tidak dapat memasukkan goal Dan ada juga bila team itu berjaya dia jerit yes. Aku tersenyum melihat gelagatnya. Boleh dikatakan sebenarnya Louis mempunyai perwatakan yang seperti budak2 berbanding Dari Lucas yang kebanyakkan lebih serious. Tamat sahaja permainan tersebut, aku terus merampas remote tv Dan tutup TV tersebut lalu terus lombat ke atas riba Louis.

Louis yang agak terkejut hanya membiarkan sahaja. Aku menekup wajah Louis dengan tanganku walaupun tidak dapat menutup seluruh wajahnya. Mata kami yang saling bertentang membuatkan kami menyalurkan perasaan kami yang terpendam. He hurts, I can see it.

Aku terus memeluk kepalanya dan menyembabkan wajahku ke arah lehernya, Louis yang tidak memberi apa2 reaksi Dari tadi, membalas pelukanku Dan menyembabkan wajahnya ke ceruk leherku. Lama kelamaan terdengar bunyi esakan. Aku mengeratkan lagi pelukanku. Aku faham sekarang bahawa Louis pun turut sakit berbanding Dari ku Dan lebib sakit bila melihatku meratapi pemergian Alex. Aku mengelus lembut Louis untuk mengatakan yang aku sentiasa bersamanya di sini. Aku mengangkat wajahku. Aku mengesat air mata yang mengalir di wajahnya lalu mengucup bibirnya. Lama kelamaan ciuman yang lembut bertukar menjadi rakus Dan tanpa ku sedar tangan Louis telah pun merampas sensual punggungku. Louis memberhentikan ciuman kami bila dua2 hilang nafas. Bila aku ingin sambung kembali, Louis memandang tepat me arah mataku.

"Are you sure about this." Untuk mendapatkan kepastian daripadaku.

"I'm yours forever"

.

Sinaran matahari yang terpancar Dari tingkap membuatkan aku membuka mataku. Melihat keadaanku membuatkan ku tersenyum. Mungkin ini yang terbaik untuk hubungan nie. Terdengar bunyi intu terkuak aku memandang ke arah bilik air Dan dapat lihat Louis yang menuju ke walk in closet kami. Aku terus capai baju tshirts hitam Louis yang dipakai semalam Dan sarungkan ke tubuhku. Gaka besar sehingga mencecah bawah punggungku.

Aku terus masuk ke dalam walk in closet Dan tanpa Louis sedar aku terus memeluk ya Dari belakang Dan mengucup perlahan bahunya. Dia yang sedikit terkejut terus memegang lenganku yang memeluknya

"Morning ma queen" entah kenapa rasa seperti pernah dengar tone suara itu. Tone suara yang lebih mendalam membuatkan aku ingin ingat Dari mana aku dengan tone suara itu.

"Elena" tidak ku sedar Louis sudah berhadapan menghadap ku.

"Are you okay?" Mukanya agak berkerut mungkin kerana aku tidak menjawab persoalannya.

"Yeah, morning hubby" aku senyum Manis Dan memeluk lehernya. Louis tersenyum nipis sambil memeluk pinggangku Dan menyatukan dahi kami.

"I have to go work" aku tenung ke dalam anak matanya.

"Do you have to?" Louis tergelak kecil.

"Yes, sekejap je. Petang nt I balik. Okay?" Aku hanya senyum Dan terus mengucup bibirnya. Ciuman yang sangat lembut aku berikan dapat ku rasa tangan Louis yang sudah meraba belakang ku Dan puggungku. Ciuman sensual terhenti bila Telefon Louis berbunyi. Aku berdecit geram. Louis hanya tersenyum Dan mengucup sebentar dahiku lalu melepaskan pelukanku. Louis terus berjalan ke luar bilik. Aku mengambil keputusan untuk mandi Dan bersihkan diri.

Keluar sahaja Dari bilik air aku terus cari kelibat Louis tapi tidak jumpa. Aku melihat nota kecil di atas meja solekku.

"I'm gonna go out for awhile. Will be back soon ma queen"

Suka dengan panggilan itu aku segera masuk ke walk in closet untuk memakai baju Dan aku telah mengambil keputusan untuk masak pada petang ini. Ini juga Salah satu cara untuk aku menggoda Louis.

Lepas few chapter baru I buat flashback on what happen to Alex. Sama ada dia still hidup or memang betul2 mati. We will see after this. So stay tune. 😘

You are mine Where stories live. Discover now