Louis POV
Let's flashback every single thing from the start
Louis Alexander Pendragon, abang kembar kepada Lucas Alexander Pendragon. Kami kembar seiras, susah untuk orang bezakan kami melainkan orang itu kenal kami. Kami memang serupa tetapi perwatakan kami sangat berbeza. Luc terlalu lembut dan sangat pemurah disebabkan itu ayahnda kami tidak mahu dia dimasukkan dalam dunia gelap. Dibiarkan sahaja apa yang dia ingin lakukan. Luc yang memang tak suka untuk bertarung atau membunuh orang memang tidak pernah hiraukan kami yang selalu turun padang untuk bertarung. Selepas ayahnda dan bonda pergi, aku yang memegang tahkta kepada kumpulan ini. Aku semakin sibuk sejak aku menjadi ketua, lagi lagi bila aku dapat tahu wasiat diantara keluarga Pendragon dan juga Nicholas lagi banyak benda yang perlu diselesaikan. Tapi aku tak pernah abaikan Lucas. Dia salah satunya adik dan keluarga yang aku ada.
Aku mengambil keputusan untuk menyamar jadi setiausaha peribadi Elena, disebabkan ada pembukaan dan hanya untuk lelaki jadi aku ingin menyamar menjadi PA nya untuk sementara. Ini sahaja cara untuk aku dekati dan mendapatkan maklumat daripada Elena. Aku harus tahu apa yang ingin dilakukan oleh mereka, walaupun aku tahu mereka ingin memburu dan membunuh Pendragon tapi tidak apa, aku yakin jika aku dapat kepercayaannya aku boleh yakinkan pada dia, bahawa bukan kami yang bunuh keluarga mereka. Walaupun susah aku harus cuba. Aku tahu Lucas ada hati dengan Elena, sejak kecil sebenarnya kami selalu berjumpa dan bermain bersama disebabkan keluarga kami begitu rapat. Aku banyak menghabiskan masa dekat tempat latihan, disebabkan aku memang minat untuk berlawan.
Sekarang aku tengah bersiap, hari nie Ijo dapat masukkan aku ke private bar Elena. Aku tak tahu macam mana dia lakukan, tapi Ijo adalah orang yang paling aku percaya dan yang paling handal antara semua anak buahku. Ijo dah bersama dengan aku sejak aku kecil lagi. Dia yang diarahkan oleh ayahnda untuk menjaga aku. Aku yang sudah bersiap, terus keluar.
"Kau nak pegi mana?" Tanya Luc
"Aku ada misi yang aku kena buat, and I hope you will not contact me for a few days. I have things that I have to settle"
"Misi apa? Asal tak cerita dekat aku?" Aku tergamam
'Bukan aku tak nak cerita Luc aku tahu kalau aku bagitahu yang aku akan mengintip Elena kau mesti akan bantah'
"Its secret mission of our group. Do you in our group? Haa Nope you are not. So sit down tight at home. Brother will come back" kata aku sambil menggosok rambut Luc.
"Suka hati kau lah" Luc terus menonton tv tanpa sebarang perkataan.
Ijo yang sudah tunggu di kereta, terus gerak selepas aku masuk.
"Ijo kau yakin dorang tak kenal aku?"
"Yakin bos, sebab setahu aku dorang memang sampai sekarang cari mana Pendragon. Even Zayn punya intel pun tak tahu. Memang kteorg dah block habis sume benda"
"Bagus kerja korang"
"Bagus bos, jangan lupa tambah bonus. Hehe" kata Ijo bergelak gurau
"Banyak lah kau, sikit2 bonus baru buat kerja sikit" aku menjeling tajam Ijo di sebelah yang sedang memandu.
Aku berjaya masuk private bar Elena, aku dijadikan gigolo oleh Ijo, kuang asam betul. Tapi kata Ijo itu sahaja caranya disebabkan Elena memang akan cari gigolo untuk kepuasannya. Aku berjalan menuju ke bilik VVIP Elena. Aku dapat lihat Elena yang duduk sambil silang kaki. Cantik tak sangka aku dia membesar dengan sangat cantik. Mata dia yang bulat sangat clear dan lawa. Aku terus diarahkan untuk duduk sebelahnya. Kata Ijo aku tidak boleh pegang dia sesuka hati, melainkan dia yang mulakan dulu. Tanpa aku sedar Elena sudah mendekati ku. Haih, kenapa jantung aku berdegup-degup tengok muka dia nie. Sabar sabar. Ingat Lou kau nak korek rahsia dorang bukan goda dia.
Apa yang jadi pada scene nie, korang boleh baca E02.
Aku terbangun, dapat ku lihat Elena disebelahku. Haih apa yang jadi semalam. Lain aku nak lain jadinya. Hmm. Aku terus bangun dan sarung baju semua. Aku tinggalkan Elena sendirian. Wait, is this her house. Private bar dia dekat rumah dia? Aku terus meninjau disebabkan takde sesiapa dan Elena pun tengah tidur. Tiba-tiba ada bunyi orang sedang bercakap, Ryan? Aku kenal dia nie, adik kepada Elena. Apa yang serius sangat? Aku terus mendekatkan diri aku ke arah mereka tanpa mereka sedari.
"Merepek lah, takkan lah sedekat tuh dorang dengan kita"
"Iyee percaya ah cakap aku, aku nak kau suruh kakak kau hati2"
"Kakak aku kalau aku bagitau dia terus serang bukan nak buat plan dulu"
" make sure jangan ada sesiapa yang begitau kakak. Rahsiakan dulu benda nie. Nanti apa2 aku bagitau kau"
"Okay lah gerak dulu"
Lepas je perbualan tuh, aku terus keluar dari rumah tuh, dan menyuruh Ijo amik aku di tempat biasa. Naik sahaja kereta aku disapa dengan seseorang yang boleh tahan tegang muka nya.
"Have a great night last night?" Aku terus menoleh ke belakang. Shit. Aku terus menoleh ke arah Ijo disebelah. Terkejut aku lihat muka Ijo berebengkak tersenyum.
"What are you doing here, brother?"
"Asal kau buat macam nie, Lou. Kau tahukan aku sayang dia" kata Luc dengan nada tinggi.
"Look Luc, I did this because of work" Lucas tersenyum sinis
"Work, work including sleep with her?"
"Its accident" kata ku dengan nada perlahan.
"From now on, I will be the one that do this mission"
"NO! Aku tak benarkan. Look, aku bukan nak buat dia jatuh cinta dengan aku. Last night is a mistake okay? Im sorry."
"Sorry takkan bagi balik apa yang sepatutnya aku punya" kata Luc dan terus keluar menuju ke kereta nya sendiri.
Aku terus pandang ke arah Ijo, Ijo hanya mengangkat bahu.
"Asal kau pegy bagitau budak tuh. Tengok apa dah jadi."
"Wah wah dah sedap semalam pastu nak salahkan aku. Eah kau tahu tak adik kau tuh kejam dengan aku. Ada ke dia pukul aku dengan buku-buku nerd dia tuh. Kalau bukan sebab dia tuh adik kau dah kena tibai dengan aku tahu ak?"
"Haih mampus!" Aku terus bersandar pada kerusi sambil mengurut kepalaku.
YOU ARE READING
You are mine
Mystery / Thriller[1st SERIES OF MAFIA STORY] *more to coming* Louis Alexendar Pendragon Dia yang tidak kelihatan seperti apa yang mereka fikirkan. Seseorang yang menyimpan seribu satu rahsia. Siapa sangka seorang nerd, rupa-rupanya mafia yang amat terkenal di Italy...