🍂bab 5🍂

17 9 2
                                    

"Assalamualaikum Mummy"ucap aku lalu menyalam tangan mummy kesayangan ku ini.

"Waalaikumussalam anak Mummy"Mummy menyambut salam ku.

"Mummy, petang nanti Ad nak keluar dengan kawan boleh?"ujarku meminta kebenaran.

"Ad nak pergi mana? Keluar dengan siapa?"soal Tengku Syamila.

"Ad jumpa kawan lah. Dia ajak Ad beli hadiah birthday Mama dia. Ad taknak lah tolak ajakan dia"kataku sopan.

"Ouhh. Ad pakai apa pergi sana? Nak bawa kereta sendiri ke?"

"Tak Mummy, Fariz yang jemput Ad nanti"balasku.

Tengku Syamila mengangguk kepalanya. Kemudian dia bertanya kembali.

"Dia tahu tak rumah Ad kat mana?"tanya nya.

"Tak. Tapi Ad dah kata nanti Ad bagi location kat dia. Okelah Mummy, Ad naik atas dulu ye. Sayang Mummy"kataku lalu mengucup pipi Tengku Syamila.

Aku terus melangkahkan kaki untuk naik ke atas. Makin lama duduk dengan Mummy ni, makin banyak pula soaln yang akan ditanyakan.

"Yelah²"balas Tengku Syamila.

Dia menghantar pemergian Anaknya dengan pandang.

***********

Aku membuka telefon iphone 8s aku. Terus je fitekan apps wassap dan ruangan chat aku dan Fariz.

Fariz😈

me:
assalamualaikum.save no saya ni. Ad!
(share location)

tingggg

uishh.cepatnya dia balas.namapak beria sangat kan si fariz tu.jangan ii dia dah tersuka kat tengku adilia rani kan.hahah,wait and see.

Fariz😈
waalaikumussalam.
done save.
Tepat jam 3 petang aku sampai.

me:
Oke👌🏻

fariz😈
K babe.

"Babe pala hotak kau lah Fariz!. Aku tibai juga mamat sekor ni nanti. Ingat aku akan terpaut ke dengan panggilan babe kau tu haaa? Eiiii geli sis"

Omel aku sebelum membalas kembali chta Fariz.

me:
Siapa babe kau😀

Fariz
Kau aaa

Me
Tak hingin nak jadi babe kau siot😪

fariz😈
ouh ye kerr tak ingin. Wait and see dear😻

Aku hanya memberi bluetick chat Fariz.

Takmo layan!

*******

Aku menunggu Fariz di ruang tamu sambil menontong tv.

"Ad, kawan Ad dah sampai tu!"teriak bibik Ani dari luar yang sedang membersihkan halaman rumah.

Bibik Ani pembantu rumah keluarga kami. Malah dah dianggap sebagai keluarga. Hampir sembilan tahun dia menjadi pembantu tetap.

Aku mengambil remote dan memadamkan tv.

"Oke bik"jawabku.

Aku meliht Fariz yang sedang berlagak model bersandar pada keretanya.

My Hubby Sweet TalkerWhere stories live. Discover now