🍂bab 14🍂

20 9 5
                                    

*Mira part!

"Abang Wan!" Teriak seseorang.

Orang yang dipanggil itu mengalih pandangan ke arah gadis perempuan yang memanggilnya.

"Kenapa jerit² ni?" Tanya Wan bengang. Malu lah orang tengok. Dah lah kat tempat awam pula tu!.

'hehhee. Mira nak bagitahu sesuat!. Wan nak tahu tak?"soal Mira sambil memejam celikan matanya. Senyuman tak hilang dari bibir.

Wan memandang dengan riak menyampah. Dia tahu apa yang ingin dikatakan oleh Mira. Pasti mangsa barunya. Umur baru je 14, tapi perangai dah macam buaya kat luar sana.

"Apa?" Soal Wan bersahaja.

"Wan kenal tak murid baru kita tu?"

"Kenal. So?"

"So Mira dah tackle dia tau!"

"And?"

"And kali ni Mira nak serius couple dengan dia. Mira taknak jadi playgirl lagi!"ujar Mira teruja.

"Woww! Siapa lelaki yang beruntung tu?"soal Wan.

"Amir Arish"

"Kesian dia jadi mangsa"kata Wan selamba.

Mira yang mendengar kata² Wan mulai bengang.

"Orang betul² serius lah. Kalau awak nak tahu, Amir tu lain daripada yang lain tau!"protes Mira.

Wan yang melihat kesungguhan Mira mulai tersenyum. Harap kali ni awak serius Mira. Gumamnya dalam hati.

Wan sebenarnya tak suka dengan perangai buaya betina Mira. Why? Because he is the boy too!

"Yelah², kali ni aku percaya kau. Tapi lepasni jangan harap aku nak believe kau lagi" Ujar Wan pasrah.

"Yaeyyy!. Wan carilah gf! Boleh ajak dating selalu" Kata Mira mengusik. Dia ketawa perlahan.

Namun tawanya terhenti apabila melihat riak wajah Wan berubah.

"Sorry Wan. Aku tak sengaja"Mira meminta maaf.

Bukannya dia tidak tahu yang Wan masih teringat akan Lia. Tapi dia terlepas cakap.

"So kay" Balas Wan sayu.

Mira hanya mendiamkan diri.

"Mira"

"Hmmm?"

"Mira rasa Lia akan ingat Wan tak? Lia akan ingat Iz tak? Mira akan ingat kenangan yang pernah kami lalui tak?"soalnya bertalu².

Mira yang mendengar soalan Wan menundukkan wajahnya menghadap meja.

"Mira tak tahu Wan. Wan kena lupakan kisah Iz dan Lia. Mira tak nak Wan sedih macam ni selalu. Mira nak Wan sentiasa tersenyum, ketawa and happy" Kata Mira sayu.

Dah berkali² dia berusaha membuatkan Wan untuk melupakan kisah Iz dan Lia, tapi hampa!

Wan begitu sayang akan Lia. Dia tidak mahu melupakan kenangan manis bersama Lia. Dia tidak mahu berhenti untuk menyayangi Lia!.

"No Mira. Wan takkan sesekali lupakan Lia!"kata Wan dengan nada kasar. Mana mungkin dia ingin melupakan orang yang dia benar² sayang.

Mira terkejut dengan tindakan Wan. Dah lah kat tempat awam. Nasib baik meja mereka jauh dari orang lain.

My Hubby Sweet TalkerWhere stories live. Discover now