"Woiii!"
Aku menoleh ke arah orang gila yang menjerit itu.
"Kau panggil siapa?"Tanyaku pelik.
Kaki melangkah ke arah Fariz.
"Kau lah"
"Aku? Kau panggil aku woii?"Soalku lagi.
"Haah, salah ke?"Balas Fariz sambil memandang tepat ke anak mata Ad.
"Memang lah salah bodoh! Aku ada nama, kau panggil aku woi tu buat apa? Buang tebiat ke apa? Aku ni wife kau, so jangan nak kurang ajar sangat boleh tak? Eiiiii! Ada juga yang kena penampar aku japg"Balasku bengang sambil membalas pandangan Fariz. Perkataan wife diperlahankan, takut orang dengar.
"Aku suruh kau datang sini bukan nak dengar kau ceramah, aku nak kau balik dengan aku. Tak payah pakai cab, buang duit je"Kata Fariz sambil mempelawa Ad masuk ke dalam keretanya.
Aku memandang Fariz pelik. Dia tak risau ke kalau kantoi? Dah lah masih kat kawasan sekolah, orang masih ramai belum balik.
"Kau dah gila ke apa haaa?"-Ad.
"Aku tak gila, cepat sebelum aku angkat kau masuk dalam kereta ni"Ugut Fariz.
"Eiiii, aku naik cab je lah. Kalau orang nampak macam mana? Haa tengok tu, mereka semua tengok ke arah kita macam nak telan je"Kataku sambil menunjuk ke arah pelajar yang memandang aku dan Fariz.
"Cepat masuk"Kata Fariz tidak mengendahkan kata² Ad.
Aku menggelengkan kepala tanda tak setuju.
"Jangan sampai......"Kata² Fariz terhenti seketika.
Tapi tiada tanda² Ad nak masuk, dia pantas menarik tangan Ad masuk ke dalam kereta.
".......aku tarik kau masuk kereta"Sambung Fariz.
Aku cuba sedaya upaya melepaskan pegangan Fariz. Dah lah tarik kuat sangat!
"Eiii lepaslah, orang tengok"Bisikku ke telinga Fariz.
"Masuk"Arah Fariz.
Tanpa melengahkan masa, aku pun masuk dengan terpaksa, rela nya, redhanya, pasrah nya.
Tapi memang dari tadi melengahkan masa. Cuba lah aku terus je masuk, takde nya Fariz nak tarik tangan aku.
"Kau memang degil ehh?"Monolog hati Fariz geram.
Aku melihat Fariz yang termenung memandang jalan tar itu mula menyapa.
"Yang kau tercegat kat situ lagi kenapa? Nak aku ubah fikiran lagi ke apa?"Tanyaku apabila melihat Fariz masih kaku berdiri di tempatnya.
"Haa aku nak masuk lah ni"Balas Fariz lalu masuk ke dalam kereta.
************
Dalam perjalan pulang ke rumah, aku dan Fariz hanya berdiam. Radio pun tak dipasang.
"Boleh aku pasang lagu?"Tanyaku memecah kesunyian.
Fariz hanya menganggukan kepala sambil fokus ke pemanduannya.
Aku memasang lagu "perfect".
I found a love for me
Oh darling, just dive right in and follow my lead
Well, I found a girl, beautiful and sweet
Oh, I never knew you were the someone waiting for me'Cause we were just kids when we fell in love
Not knowing what it was
I will not give you up this time
But darling, just kiss me slow, your heart is all I own
And in your eyes, you're holding mine
YOU ARE READING
My Hubby Sweet Talker
RomanceTengku Adilia Rani-Seorang gadis yang lemah lembut, cantik dan tidak suka dicabar. Dia telah dikahwinkan oleh Tengku Huzama Syed dan Tengku Syamila dengan anak kawan mereka. "What Daddy?! Minggu depan? No Daddy please. Ad tak sedia lagi lah"-Ad...