Aku tersedar dari pengsan. Kepala terasa pening cuba mengingati kejadian semalam.
"Siapa yang pukul aku semalam eh? Sakit dowh kepala aku ni"omelku sambil menyandalkan belakang pada dinding hospital itu. Kepala dipicit² perlahan.
#flashback
"Woi betina"Aku memandang ke arah yang memanggil.
Tiba ii kepala ku dipukul dengan kuat. Aku mengerang kesakitan sambil memegang kepala yang berdarah akibat dipukul. Kepala ku pusing dan jatuh pengsan. Sebelaum aku menutup mata, aku melihat dua suara yang berbeza sedang berteriak.
"Bertahan Ad!"
"Weyy Sya kau sedar tak apa yang ku dah buat ni?"soalnya kalut. Dia begitu risau akan keadaan gadis di pangkuannya itu.
"Semesti I sedar Fariz! I like it"Kata perempuan itu sinis. Dia puas! Tapi terselit rasa sakit hati! Sebab yang menyelamatkan Ad itu ialah orang yang dia cintai.
#endflashback.
"Auch, sakitnya kepala aku ni! Jahanam! Siapa yang berani nak cari nahas ngan aku ni? Siap kalau aku tahu siapa kau"getus hatiku.
"Adik!? Adik dah bangun? Risau abang tahu tak! Apa yang terjadi dekat adik ni? Siapa yang buat adik sampai masuk hospital ni?"bertalu talu soalan yang ditanya Andrean kepada aku. Andrean memegang kepalaku yang berbalut kemas itu.
Dah macam mumia je aku tengok.
"Angah, kan adik masih sakit tu. Kita tanya lah bila adik dah semakin pulih nanti"celah Amir.
Amir risau juga, tapi taklah nak tanya soalan bertalu talu macam Andrean.
"Haah kan abang Am, abang Mal ni tak faham orang lansung lah. Orang sakit pun dia nak tanya soalan bertalu talu. Kang bertambah sakit kepala ni nak ingat apa yang terjadi"kataku sambil ketawa kecil.
Amir hanya mengelengkan kepalanya.
"Yelah², angah minta maaf. Tapi janji lepas adik dah pulih, adik kena bagitahu abang apa yang terjadi"balas Amdrean pasrah.
Aku menganguk kecil. Ya Allah, macam mana aku nak jawab ni?
Kejap! Siapa yang bawa aku ke hospital ni?
"Abang abang yang ku sayang, siapa yang bawa adik sampai ke hospital ni?"tanyaku sambil memandang Amir dan Andrean silih ganti.
"Takkan lah tak ingat ? Buah hati adik lah yang bawa adik sampai hospital ni. Time abang jumpa dia tu kn, bapak risau sangat si dia tu"Ujar Andrean.
"Buah hati?"Tanyaku hairan
Aku masih tidak faham. Sejak bila pula aku ada buah hati ni?
"Haah, takkan adik tak ingat kot. Elehhh ke pura² tak ingat?"kata Amir pula mengusik sambil ketawa.
Lawak ke?
Andrean pun sama join si monyet Amir tu gelak. Haa baguslah dua² monyet sehati sejiwa gelakkan aku.
"Weyyy kang ada yang kena sepak nanti! Gelak lah, gelak puas²!"kataku dengan geram. Mulut sengaja dimuncungkan. Merajuklah katakan.
"Alololo adik ku comel+pendek ni jangan lah merajuk. Nanti along taknak beli coklat untuk adik"kata Amir memujuk+mengugut!
Arghhh lemah ahh aku kalau camni. Senang kan nak pujuk aku? Just belikan aku coklat DAIRYMILK!. Haaaa beruntunglah lelaki yang kahwin dengan aku nanti!.
YOU ARE READING
My Hubby Sweet Talker
RomanceTengku Adilia Rani-Seorang gadis yang lemah lembut, cantik dan tidak suka dicabar. Dia telah dikahwinkan oleh Tengku Huzama Syed dan Tengku Syamila dengan anak kawan mereka. "What Daddy?! Minggu depan? No Daddy please. Ad tak sedia lagi lah"-Ad...