🍂bab 11🍂

14 8 1
                                    


Semua murid berkumpul di tapak perhimpunan. Begitu juga dengan semua cikgu. Memandangkan hari ini hari Rabu kan, so ada lah perhimpunan.

Setelah semua sudah selesai di barisan.

Mc sudah bersedia ingin memulakan ucapan.

"Selapat pagi dan salam sejahtera kepada guru guru dan rakan rakan sekalian. Pada pagi ini, sebelum memulakan majlis, semua dikehendaki berdiri tegak menyanyikan lagu kebangsaan"

Selesai saja mc berucap, lagu kebangsaan dipasang.

laaa laaaa laaaa.......

Habis saja kami menyanyikan lagu kebangsaan dengan penuh hormat, mc mula berucap semula.

..............

"Dijemput Pengetua Khairul menyampaikan ucapan beliau"

Vikgu Khairul bangun dan mencapai mikrofon yang diberikan oleh mc tadi.

"Assalamualaikum dan salam sejahtera semua"cikgu khairul memberikan salam kepada anak muridnya. Wajahnya kelihatan serius. Tiada secalit senyuman.

"Waalaikumussalam cikgu"semua pelajar serentak membalas salam Cikgu Khairul.

"Oke, pagi ini cikgu tak banyak nak cakap apa apa. Harap semua sihat sentiasa. Sekali lagi cikgu nak menekankan tentang disiplin kamu semua"Cikgu Khairul memandang serius. Semua pelajar hanya mendiamkan diri.

"Disiplin itu harus diamalkan, bagi menjaga maruah diri, keluarga dan sekolah. Jangan kerana kamu orang kaya, kamu boleh buat sesuka hati kepada orang lain. Buli orang! Ingat! Kekayaan yang kamu miliki sekarang bukan milik kamu! Tetapi ibu bapa kamu. Ini bukan kali pertama kes ini berlaku, dan bukan juga kali pertama cikgu telah warning orang itu"lantang suara Cikgu Khairul berkata. Dia memandang setiap wajah pelajarnya.

"Oke, lepasni cikgu taknak kes ini berulang lagi. Last warning kepada kamu semua. Tingkatan 5 Akrab sila tunggu di tapak perhimpunan. Yang lain boleh masuk ke kelas masing masing"Ucapnya mengakhiri ucapan beliau.

Selesai sahaja pengetua berucap. Semua murid beredar ke kelas masing masing. Hanya tinggal pelajar 5 Akrab saja.

Aku teringat kata² pengetua sebentar tadi. Kes disiplin. Aku tahu siapa yang dia maksudkan. U know? Haih lupakan kalau tak tahu.

"Heyy, termenung apa tu. Suami kat sebelah ni kot"Fariz menegur aku yang termenung jauh dari tadi.

"Takde apa apa lah. Jangan lah sebut suami bagai, nanti orang dengar siot!"dicubitku manja tangan Fariz.

Cubit² manja je. Kang kalau tercubit kuat meraung anak orang nanti. Hahah.

"Auchh...sakit lah"Fariz memegang tangannya yang telah dicubitku tadi.

Aku tersenyum puas.

Padan muka!

"Ehem ehem"

Aku dan Fariz serentak memandang ke arah manusia yang berdehem itu.

"Ini kat tapak perhimpunan kot. Jangan nak mengada sangat eh. Kang kantoi nanti"Usik Azim.

Eva dan Nia senyum geli hati. Suka lah tengok aku ni kena usik.

"Kan Zim, bersemut tapak perhimpunan ni"Celah Nia pula.

Suara diperlahankan. Takut ada yang curi dengar perbualan mereka.

Mereka bertiga menahan gelak. Terhinjut hinjut bahu mereka menahan gelak.

Aku dan Fariz memandang tajam ke arah mereka bertiga. Geram dengan perangai mengusik mereka yang tak henti henti. Ingin saja dalam hati nak terajang beruk tiga ekor ni.

My Hubby Sweet TalkerWhere stories live. Discover now