🍂bab 6🍂

17 9 1
                                    

Selesai makan malam bersama keluarga tersayang, aku terus melabuhkan tubuh di katil empukku.

"Huhuhu, selesanya baring kat kau kan katil"gumamku perlahan. Mata dipejam celik pejam celik. Pipi dikembungkan. Bosan!

"Kenapa kau hensem sangat eh? Kalau kau jodoh aku kan, kau dan aku pasti akan bahagia till jannah! Love u Tengku Fariz Zakwan!"omelku bercakap seorang diri. Senyuman melebar di bibir.

Terbayang² wajah Fariz dalam minda.

Tanpa disedari, kelakuan comelku dilihat oleh Andrean.

"Tersenyum sorang tu dah kenapa pula? Ingat kat buah hati ke adik oiii" Sergah Andrean.

Bila pula si monyet Andrean ni masuk bilik aku. Terus hilang bayang² Fariz dalam fikiran.

"Abang Mal sejak bila berdiri kat situ?"tanyaku.

"Sejak kau ngomel 'kenapa kau hensem sangat eh? Bla bla bla' sampai habis omelan kau"Jawab Andrean. Percakapan Ad diulang dengan nada mengejek.

"Alaa, ye ke? Apa Abang Mal ni, tak reti nak ketuk pintu ke? Terkejut titer ni tau"Aku memandang Andrean sambil mulut dimuncung ke depan. Geramnya dengan monyet ni. Kang sepak baru tahu.

"Elehh, abang ni dari tadi ketuk pintu. Kau je yang tak dengar. So abang masuk lah terus. Bila dah masuk tu, ternampak adik abang ni tengah senyum sorang ii. Jauh berangan kau eh?"kata Andrean memerli.

Aku pula hanya tersengih².

"Ouh ye ke? Haha, sorry abang sayang. Ad tak dengar, and Ad tak ingat buah hati lah Abang Mal. Suka je senyum sorang². Rasa seronok pula"balas aku lalu menjelirkan lidah pada Andrean.

"Suka senyum sorang ii ye. Nanti hantu kat sebelah tu balas balik senyuman kau, baru kau tahu. Suka sangat kan senyum sorang² kan"Andrean menjeling aku sambil senyum sinis.

Halamak, hantu?

Sengaja Andrean nak takutkan aku eh. Rasa nak sepak je. Tapi disebabkan rasa takut, aku tak buat. Nasib ku Andrean.

"Weyyy! Hantu ni jangan disebut oke. Aku bagi penampar baru tahu"Aku menunjukan tangan penampar aku kepada Andrean. padahal aku dah takut sangat² time ni.

Andrean senyum sinis ke arah aku.

"Elehh. Abang main ii je pun. Dah lah, abang nak keluar. Kau senyum lah sorang ii. Nanti kawan kau kat sebelah tu senyum balik kat adik"kata Andrean sambil ketawa jahat. Dia bangun ingin melangkah keluar.

Weyy abang kejamnya!

Aku melihat ke kiri dan kanan sebelum menarik semula Andrean supaya duduk balik di tempatnya tadi.

"Abang, tolong teman Ad tidur please. Ad takut sangat ni, please Abang"rayu ku.

Tangan Andrean ditarik supaya lagi rapat dengan aku.

Andrean sudah tersenyum mengejek.

Namun hanya dibiarkan.

Aku membaringkan tubuhku di tilam lembutku.

5 minit kemudian.

Akhirnya, lelap juga mata aku. Lena tidurku ditemankan oleh Andrean.

Andrean menutupi badanku dengan selimut.

"Sweetdream adik, abang minta maaf sebab takutkan adik abang sampai macam ni. Abang salah"katanya sayu. Rasa bersalahnya timbul. Sepatutnya dia tidak menakutkan ad sampai amcam tu.

Sebelum keluar, Andrean menutup lampu tidur aku dan terus keluar. Dia menutup pintu kamar aku dengan perlahan², takut² kalau aku terjaga.

*************

My Hubby Sweet TalkerWhere stories live. Discover now