Tiga hari sebelum hari perkhawinan aku, cepatnya aku kahwin kan? Umur pun masih muda. 17 tahun kot!Arghhhh!
Nak tak nak, terpaksa juga. Demi family aku, aku taknak mereka kecewa kalau aku tolak permintaan mereka. I love my parents so much.
"Weyyy Ad, termenung apa tu?"tanya Eva yang tertiba datang entah dari mana.
"Takde lah, aku just think about my wedding day. Three day left babe. Aku tak ready lagi lah nak jadi bini orang yang aku tak kenal"kataku dengan nada sayu, sedih dan sebagainya.
Kesian kan aku?
"Kira beruntunglah kau dapat kahwin awal. Aku dengar kan, kawin awal ni sweet. Bercinta selepas kahwin apa salahnya kan?"kata Nia dengan gedik.
Sweet apa nya?
Nak sweet dengan orang yang aku tak kenal memang tak lah. Desis hati ku geram.
"Sweet apakebenda nya. Kalau kau dalam situasi aku, kau mesti akan terfikir benda yang aku tak ready jadi bini orang. Aku masih pelajar and aku masih belajar"Ktaku lalu keluar meninggalkan mereka yang masih tertanya tanya.
Cikgu takde so aku boleh lah keluar sesuka hati.
Eva memandang Nia, Nia pula memandang ke arah eva. Mereka saling berpandangan. Seakan tahu isi tersirat yang cuba disampaikan oleh aku.
"Oh no! I know it"kata mereka serentak.
Mereka membuat aksi geli geliman.
Faham?
Kalau msih tak faham. Lupakan! Hahaha.
******
"Riz, betul ke kau dah ready nak jadi laki orang ni. Kenapa nak cepatkan tarikh perkahwinan tu? Aku nampak Ad tak ready lagi"tanya Azim.
Dia terkejut ditambah pelik kenapa Fariz nak mempercepatkan tarikh perkahwinannya.
"Aku ready lah, sebab tu aku nak cepat. Aku taknak lah Ad tu kena buli dengan si Syafina gedik macam babi tu. Aku nak jaga dia, kalau aku dah kahwin dengan Ad nanti, so senang lah aku nak tolong dengan tangan aku sendiri. Sebabnya Ad dah sah jadi bini aku"balas Fariz panjang lebar.
Azim menggaru kepalanya yang tidak gatal itu. Macam pelik je kan?
Ehh maksud aku, alasan Fariz tu pelik. Korang rasa pelik tak alasan Fariz tu?
"Wey bro, kau dah jatuh cinta dengan Tengku Adilia Rani tu ke?"Kata Fariz sengaja ditekan nama Ad.
"Apa lah kau ni. Nak kena tampar ke? Soalan kau bodoh dowh!" Balas Fariz bengang.
Azim pula tersengih sengih dah macam kambing tak mandi.
Logik tak? Abaikan.
"Bro, petang ni lepak. Aku berlanja kau"Kata Azim tiber.
Fariz dengan sepantas kilatnya memandang Azim.
Serius lah wey!
Rasa macam mimpi bila dengar Azim nak berlanja. Mana tak nya, selama bertahun tahun berkawan dengan Azim. Tak pernah lah budak ni nak berlanja Fariz, Azim je yang selalu kikis duit Fariz.
"Serius lah bro, macam mimpi je kau nak berlanja aku"kata fariz sambil senyum sinis.
"Yes, im serius"Balas Azim.
Fariz menafikan kata kata azim. Kemudian fariz mangangguk.
"Nak meraikan kau lah bro, hati batu kau dah cair dengan perempuan yang bernama Tengku Adilia Rani. Aku tak sangka lah bro"kata Azim sambil menepuk bahu Fariz.
YOU ARE READING
My Hubby Sweet Talker
RomanceTengku Adilia Rani-Seorang gadis yang lemah lembut, cantik dan tidak suka dicabar. Dia telah dikahwinkan oleh Tengku Huzama Syed dan Tengku Syamila dengan anak kawan mereka. "What Daddy?! Minggu depan? No Daddy please. Ad tak sedia lagi lah"-Ad...