🍂bab 13🍂

13 8 2
                                    

"Morning hubby"aku menyapa Fariz yang sedang menjamu sarapannya.

"Too"jawab Fariz sepatah sambil tersenyum.

Aik? Sepatah je yang dijawab. Tapi takpe, dia dah sedekahkan senyuman pun aku dah cair gila!

"Your promise?"kataku menagih janjinya semalam.

"Promise what?"soal Fariz.

My hubby sweetiepai ni buat² lupa atau sengaja lupa?

"Hubby ku sayang dan ku cinta ashelalu, semalam awak janji nak cerita pada saya tentang girls kat gambar tu"kataku dengan lembut macam sotong. Sengaja nak menarik perhatian Fariz.

"Ouhhh, taknak ahh aku carita kat kau. Malas!"balas Fariz selamba.

Aku memandang Fariz dengan riak tidak puas hati. Kan dah janji, so mestilah ditunaikan. Lelaki mana boleh mungkir janji! Fakta!

"Weyyy siot! Kau dah janji kan nak bagitahu aku semalam. Eiiiiiii! Aku nak ingatkan kau Tengku Fariz Zakwan, janji tu mesti ditunaikan kan! Jangan sesekali mungkir janji tahu tak!"bentak ku geram. Dicucuk² pipi putih mulus Fariz untuk melepaskan geram.

Haaa kan dah terkeluar cakap kasar.

"Eiii janganlah main cucuk pipi orang. Sakit tahu tak!"balas Fariz sambil memegang tanganku yang seenaknya mencucuk pipi lembutnya. Dia memandang aku tajam.

Gurlp!

Aku menelan liur. Bukan takut dengan pandangan tajam dia oke. Tapi terpana melihat ciptaan Allah yang begitu sempurna di depan mata. Aku membalas pandangannya. My eyes bertembung dengan his eyes! Wauu mata hazel!

Sedang leka melihat ciptaan Allah di depan mata, entah hantu mana yang sengaja menjentik keningku.

"Auchhh! Sakit lah"aku mengerang kesakitan. Sakit sikit je sebenarnya. Tu lah perempuan, sakit sikit je tapi macam orang yang sakit terpotong lidah pula.

"Padan muka! Siapa suruh kau tenung aku macam tu! Tahu lah aku ni hensem orangnya"kata Fariz berlagak. Puji diri sendiri lah konon.

"Kau ni kan!"kataku marah.

"Aku apa?"soal Fariz bangang.

Aku memejamkan mata menahan geram. Bibir bawah digigit geram. Tangan menggepal penumbuk. Inginkan hati memang nak tumbuk je si dia. Tapi takut derhaka pula dengan suami.

"Erghhh! Aku nak naik atas lah. Duduk dengan kau sini pun bukannya nak cerita, malah buat orang sakit hati je!" Aku memukul meja dengan perlahan untuk melepaskan geram. Aku bingkas bangun untuk meninggalkan Fariz. Tapi........

"My honey sweetiepai. Janganlah merajuk, haa duduk sini hubby nak cerita ni" ujar Fariz dengan nada yang lembut selembutnya.

Aku menghentikan langkahku. Tidak membalas kata² Fariz. Tangan disilangkan ke dada. Mulut dimuncungkan serupa mulut itik. Buat² merajuk titer!

"Alololo my honey, meh aa duduk sini. Hubby akan cerita dari A sampai Z"kata Fariz memujuk. Dia menarik tangan aku untuk mengikutnya duduk di sofa. Aku hanya mengikuti langkahnya. Tercair sikit hati sis.

"Haa ceritalah"

"Oke. Ceritanya macam ni, perempuan yang dalam gambar tu kawan aku. Kawan aku since aku dari form 1 lagi"kata Fariz memulakan cerita.

"Kawan?"soalku. Takkan kawan je pun nak simpan gambar bagai?

" Haah, kami just kawan je. Dialah orang yang mengembalikan kecerian aku lepas orang yang aku sayang tinggalkan aku, Lia. Dia juga orang yang mampu buat aku kembali tersenyum. Nama dia Mira. Tapi...."kata² terhenti.

My Hubby Sweet TalkerWhere stories live. Discover now