Part 4: Sunyi Yang Menjanggalkan

38 4 0
                                    

Hari kedua di college.

Syairah dan Afieyfah sampai di college terlebih awal dari Haikal dan yang lain, Syairah membawa bekal untuk seseorang. Awal pagi sebelum mereka berdua sampai ke college.

Pukul 4.30am selepas Syairah dan Afieyfah mandi, kemas bilik dan rumah, Syairah didapur masak Macaroni goreng untuk sarapan pagi bersama sang ibu, kakaknya dan seseorang.

Afieyfah: Hmmm dik bau macam sedap masak apa tu?

Ibu: Itulah kenape tiba-tiba rajin masak pepagi ni selalunye ibu yang masak, last Sya masak sarapan pagi 2 tahun lepas....

Syairah: Takdelah ibu, akak, Sya rindu masak untuk keluarga untuk sarapan pagi *and untuk seseorang 🥰*

Ibu: By the way, Sya, Afieyfah, ibu lupa nak tanya semalam, macam mane budak baru kat college semalam....

Afieyfah: Haa cakap pasal budak baru tu kan bu, ada budak ni semalam, lepas je budak baru tu masuk je dalam kelas, budak ni mata tak terkelip au 😅

Syairah: A-AKAK!!!!! 😣

Ibu: Ouh, patutlah semalam bila kat kedai bunga semalam budak yang afieyfah kata tu tersenyum tak terhenti.... 😏

Syairah: IBUUUUU!!!! 😫

Afieyfah: HAHAHAHHAA 🤣, kalau da ada perasaan tu cakap je lah 😏

Syairah: Ma-mane ada ☹️

Ibu: Dah, dah lah tu kak, suka sangat sakat adik tu, dah tau adik tu pemalu 😅

Syairah: 😣

Afieyfah: Tapikan bu, okay nama budak baru tu is Hafiz Azry, Nama panjang kita tak tau sebab dia cuma sebut Hafiz Azry je, so Hafiz dia macam lain au...

Ibu: Lain macam mane tu?

Syairah: Dia tak macam kawan-kawan kita yang ibu pernah jumpa, dia selalu duduk sorang-sorang, lepastu kerab termenung, masa yang dia masuk kelas, bila cikgu syamsul da bagi hafiz tempat duduk dia, lepas dia duduk dia tengok luar tingkap dan termenung, tak sampai 1 minit, tiba-tiba airmata dia jatuh, dia nampak macam ada masalah lah ibu....

Afieyfah: Haikal pon ada kata, dia dari dulu, asyik pergi counseling abeh setiap kali kalau dia ada masalah dia takkan cerita, sampai dia da betul-betul sedia baru dia cerita, tapi kebanyakkan dia akan pendam sendiri dia takkan atau taknak cerita apa yang dia rasa dekat orang, sebab dia taknak orang rasa sympathy terhadap dia....

Syairah: Kesianlah dia ibu 😢 (Airmata sya jatuh tanpa dia sedar dan hidang kan macaroni untuk kakak, ibu dan dirinya untuk sarapan)

Ibu: Sya, sya nangis ke?

Syairah: h-huh??

Afieyfah: Airmata adik jatuh tu....

Sementara hafiz dirumahnya.....

Hafiz: (Menangis) Ya Allah, aku rindu belai kasih ibu dan ayahku, bila lah lagi aku dapat jumpa mereka lagi banyaknya dosa aku Ya Allah.... A-a-aku..... Aku..... Aku..... sayangkan Ibu dan Ayahku, Ya Allah......

Si Gangster Dan Gadis BungaWhere stories live. Discover now