Zulkifli: Fuhhh power sedap siot kau masak fiz walaupun nasi goreng 😂
Afieyfah: Kan I da bilang you hafiz punya masak bila tutup mata macam perempuan yang masak sekali bukak mata alamak lelaki yang masak 😅
Hafiz: Citot, ayat guna ayat papa siak bila first papa rasa masakkan aku 😂
Afieyfah: Serious ah papa cakap macam tu?
Hafiz: Kau fikir aku main-main?
Zulkifli: Yang penting sya untung dapat hafiz pandai masak....
Afieyfah: Kan jarang-jarang dengar lelaki masak sesedap ini 😆
Syairah: Alhamdulillah, bersyukur sya dapat hafiz 😊
Hafiz: Ni, takyah nak puji-puji sangat rah, makan ni nugget and hotdog lagi ada kick bila makan dengan nasi goreng😉
Mereka pun sambung makan sambil berborak, setelah selesai makan....
Zulkifli: Fiz kita solat Isya' kat rumah kau than kita balik is that okay with you?
Hafiz: Eh boleh je takde masalah, kau ah imam kau plan solat sini kau imam 😅
Zulkifli: Eh eh macam tu pulak kau lah imam ni rumah kau pe 😂
Hafiz: Doesn't mean ni rumah aku, aku kena jadi imam pe 😏
Zulkifli: Citot 😂
Hafiz: Takdelah aku tak kesah pon siapa, aku saja gurau
Zulkifli: Kk kalau gitu kau lah imam
Selepas hafiz dan zulkifli bergurau senda siapa yang menjadi imam solat isya', mereka bereempat pun terus mengambil wudhu' dan terus mulakan solat isya' bersama-sama.... dalam solat tersebut tiba-tiba suara hafiz mula terinsak-insak dan tersedu menangis teringat akan dosanya dan kematian kawan-kawannya yang sanggup korban nyawa untuknya terutama sekali kematian arwah luth, zairul dan juga budak black python yang korban nyawa.... Selesai sahaja mereka solat, selepas memberi salam, zikir dan juga doa. Hafiz membuat sujud lagi satu meminta keampunan pada yang Esa, agak lama jugak dia dalam keadaan bersujud, apabila hatinya sudah mula sejuk dia pun bangun dari sujud sambil menangis mengawal kesedihan dan juga mengawal perasaan menyesal atas dosa dan maksiat yang dia laku kan saat-saat zaman remajanya dahulu.... Selepas Hafiz bangun daripada sujudnya Zulkifli menepuk bahu Hafiz dan duduk sebelahnya....
Zulkifli: Hafiz okay?
Hafiz: Aku okay je asal? (Menahan airmatanya untuk tidak mengalir)
Zulkifli: Betul ni? (Terasa keliru)
Hafiz: Okay je jangan risau (Fake smile)
Zulkifli: Okaylah kalau kau cakap macam tu nak tengok movie dulu pe sebelum kita balik?
Hafiz: Aku okay je Sya ngan fah cam ne?
Syairah: Saya okay je kalau awak izinkan kita stay lagi lama
Afieyfah: Kalau tuan rumah ni okay than alhamdulillah
Mereka pun semua lipat sejadah dan telekong dan hafiz letak dalam biliknya selepas itu hafiz pergi ke dalam store rumahnya ambil stock keropok dan kerepek untuk makan sambil tengok movie bersama zulkifli, afieyfah dan syairah.
Pada Liya on call bersama zali
Liya: Ye abang zali, liya balik tak lambat ni tengah tunggu abang akhmal dia kata dia da nak sampai....
Zali: Alright, kau hati-hati k sayang kau dik....
Liya: Sayang abang jugak bye
YOU ARE READING
Si Gangster Dan Gadis Bunga
RomanceIni kisah percintaan antara si gangster dan gadis bunga, mereka berdua ada sejarah dan pengalaman yang agak sedih, dan Hafiz Azry dapat mengubati kesedihan yang pernah dialami oleh gadis bunga, Syairah Az-zahra. Sambil itu Syairah Az-zahra dapat men...