Part 20: Hafiz Jatuhkan Surat Dropout but......

7 1 0
                                    

Cikgu Arshad: Hafiz, awak da fikir masak² dengan keputusan awak ni? (Jatuhkan surat dia atas meja dan pandang muka hafiz)

Hafiz: Dah cikgu.....

Cikgu Arshad: Hafiz look, saya bukan jenis guru besar yang macam awak pernah jumpe sebelum awak datang sini ye, saya jauh beza dengan guru besar yang awak jumpe sebelum ni..... saya takkan lepaskan satu anak murid saya unless with a good reason, but kalau macam ni sorry hafiz i won't let you off that is easily.....

Hafiz: Tapi cikgu ini soal hal peribadi saya.....

Cikgu Arshad: Soal peribadi? ke soal hal luar awak? 🤔

Hafiz: It's seem like you already known.....

Cikgu Arshad: Ye saya tahu semua tentang awak latar belakang awak, and awak seorang kepala gangster, yang dikatakan ramai orang, dia bukan gangster but Mafia..... hafiz takkan disebabkan hal ni awak nak abaikan mata pelajaran awak?

Hafiz: (Terdiam)

Cikgu Arshad: Yes memang saya cakap macam senang tapi sebenarnya awak boleh main dengan musuh musuh awak guna kan otak..... saya pun bermula kehidup sama seperti awak hafiz..... sama takde lebih takda kurang, sama namun ada satu yang berbeza sikap awak dan sikap saya, dulu saya tkde berfikir nak berhenti sekolah/college sebab dunia sial kita ni, tapi awak ada terfikir nak berhenti belajar seolah-olah awak da malas nak hidup itu ke awak nak hafiz?

Hafiz: (Membisu tidak membicarakan apa-apa)

Cikgu Arshad: Takkan suatu hari nanti awak nak bagi anak bini awak makan pasir? makan lumut.... lepas tu disebabkan anak awak tau yang awak ni taiko? abang besar? kepala mafia? dia terus nak ikut jejak langkah awak itu ke keinginan awak hafiz? Ofcourse takkan? ye saya tau budak Excalibur tengah cari awak satu negara ni tau sebab rumours da spread bahawa dorang tengah cari lelaki pakai sleeveless hood, seluar cargo, kasut putih bermask hitam lambang tengkorak bernama Fizzry..... Fikirlah hafiz, ni awak ada 1 minggu MC kan? ni saya bagi awak 3 extra cuti sekolah untuk fikirkan masak².....

Hafiz: Baik cikgu terima kasih kerana teguran dan nasihat cikgu, saya pergi dulu (Ingin keluar dari office guru besar)

Cikgu Arshad: To be honest, saya tak nampak ciri-ciri mafia atau gangster dalam diri awak apa yang saya nampak dalam diri awak ada lah..... Seorang yang baik dan seorang yang soleh..... Walaupun saya tahu yang awak pernah gaduh dekat cafeteria dengan zack dan adi few months back..... but still saya tak nilai awak sebagai seorang mafia atau gangster malahan awak tahu diri awak macam mana..... So hafiz please think before you act we all know the whole school know that you are kind and won't make such terrible decisions like this..... think for your future.....

Hafiz hanya mengangguk kepala, terus keluar dari HOD office dan pergi ke cafeteria sambil memikirkan masa depannye, sambil itu....

Cikgu Syamsul: Okay that's the end of our lunch time by the way haikal and gang ada orang istimewa sedang menunggu korang dekat cafeteria....

Haikal: Siapa cikgu?

Cikgu Syamsul: Tengoklah sendiri 😁, maybe i'll be joining you guys soon 😃.

Haikal: Baiklah cikgu....

Haikal dan yang lain pun pergi ke cafeteria sambil berborak dan mereka semua ternampak hafiz meminum air sambil termenung duduk keseorangan....

Syafiq: Ni orang istimewa ni?? Ni bukan istimewa, ni penyakit 😅

Haikal: Bodoh 😂 (Menghampiri hafiz) Assalamualaikum jauh termenung 😅

Hafiz: Eh waalaikumusalam siak aku ingat ustadz mana siak 😂

Danish: Ni ustadz dalam mimpilah 😂

Fiqri: HAHAHAHA, tak baik danish mane tau future ustadz

Si Gangster Dan Gadis BungaWhere stories live. Discover now