Azhar: Nanti berbual, Mama call ambulance, call ambulance now kita bawak abang gi hospital, Kak Teah call tunang kak teah bilang dia pasal condition abang and ask to come here as soon as he can... Kalau tak sempat then bilang which hospital dorang akan bawak abang...
Fatihah: O-okay... akak call sekarang...
Nazirah pun gergas masuk rumah da call ambulance...
Azhar: Pa! pa... tolong az pa abang da semakin lemah
Azry: (Membantu azhar) Eh badan abang makin panas ni...
Merekapun membawa Hafiz masuk rumah dan tunggu 995 datang untuk membawa Hafiz terus ke hospital... Tiba sahaja 995 mereka pun membawa Hafiz ke hospital dan tiba dihospital doctor dan nurse pun tunggu di bahagian lot kecemasan untuk membawa Hafiz ke bilik kecemasan... Apabila ambulance 995 masuk ke lot kecemasan mereka pun turunkan Hafiz dari Ambulance menggunakan stretcher kepunyaan 995 dan terus membawa Hafiz ke bilik kecemasan sambil menuju kearah bilik kecemasan...
Fatihah: Kuat untuk I please jangan tinggalkan I biy please 😢
Hafiz hanya tersenyum, nurse menahan Fatihah, keluarganya dan juga keluarga Hafiz, menyuruh mereka tunggu diluar... Fatihah pun mula menangis dan Nazirah memeluk Fatihah sambil ia juga menangis dan cuba untuk menenangkan Fatihah
Nazirah: Teah, sabar, okay In sya Allah Hafiz tak ada apa-apa
Fatihah: Tak boleh hilang Hafiz ma teah masih sayangkan dia
Nazirah: Mama pun teah and mama pun tahu yang teah masih sayangkan Hafiz tapi kita kena kuat dan banyak berdoa untuk dia okay...
Rina menggosok badan Fatihah dan menggosok badan Nazirah, sambil menangis... Selepas 5 minit Fariz pun sampai dan tanya...
Fariz: Ayah, Mama Hafiz macam mana?
Herman: Hafiz masih ada dekat dalam dorang semua masih tengah rawat hafiz kita kena tunggulah...
Quraidil hanya terdiam dan terpaku tidak mengatakan sepatah pun dan langsung tidak menoleh walaupun satu gerakkan pun tidak dilakukannya, Azhar menuju kearah Quraidil dan menepuk bahu Quraidil dan dia menoleh dan peluk Azhar sambil menangis...
Azhar: Sabar dil sabar...
Quraidil: Aku marahkan dia sampai sekarang... Aku ignore dia and MIA dari dia but still dia korbankan nyawa dia untuk aku Az...
Azhar: Da dil cukup sabar istighfar banyak-banyak dan doakan untuk keselamatan dia, jangan salahkan diri sendiri setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...
Mereka pun tunggukan Hafiz untuk setengah jam... Selepas setengah jam doctor pun keluar...
Azhar: Doctor macam mana dengan abang saya?
Doctor: So we have good news and the bad news... The good news is Alhamdulillah he's okay but we just inject him for him to rest for awhile for like 6hours and bad news about your brother but before that can I get his family to follow me to my office?
Azhar: Okay sure no problem... Jom ma, pa, kak, adeq & abby, Liya you temankan Fatihah and the family
Liya: (Sambil memeluk Fatihah dan menenangkan Fatihah) Okay awak...
Doctor: For those yang tak ikut nanti nurse keluar and bawak Hafiz to his private ward room so you guys just follow them alright, okay jom follow me...
Keluarga Hafiz pun pergi ke office doctor tersebut sambil itu kepada keluarga Fatihah.... Nurse pun keluar tolak katil yang ada Hafiz diatas katil yang sedang berehat menuju ke bilik ward Hafiz, tiba diward Hafiz... Setelah itu nurse pun keluar dari bilik ward dan Fatihah terus pergi ke katil Hafiz dan duduk atas katil dan memegang tangan Hafiz... Fariz ternampak dan terasa cemburu sedikit dan dia tertanya-tanya pada dirinya...
YOU ARE READING
Si Gangster Dan Gadis Bunga
RomanceIni kisah percintaan antara si gangster dan gadis bunga, mereka berdua ada sejarah dan pengalaman yang agak sedih, dan Hafiz Azry dapat mengubati kesedihan yang pernah dialami oleh gadis bunga, Syairah Az-zahra. Sambil itu Syairah Az-zahra dapat men...