Fariz: Aku tahu adik kau ngan syarizan da ceritakan pada aku.... Tapi aku nak tau asal banyak inspector lain tarik diri? Most of them kata sebab kau and sebab uncle judeh....
Hafiz: Aku akan jawab soalan kau.... So why dorang sebut pasal aku sebab aku pernah ugut dorang by family.... Aku terpaksa buat macam tu sebab yang buat tu semua bukan aku but uncle judeh tapi dorang tak tau.... Another thing is pasal aku pernah serang polis station ngan budak-budak aku and last but not least.... Bila kita black python ada gang fight, polis turun and budak budak lain semua lari but except for aku the only one stay and face them....
Fariz: Patutlah dorang kata kau the lagi bahaya dari uncle judeh....
Hafiz: Aku buat kerana benar tapi bukan aku nak dorang takut dengan aku or aku nak tunjuk dorang aku kaysiao tak riz aku cuma buat apa aku rasa betul je....
Fariz: Aku faham....
Hafiz: So riz for the sake of fatihah and her family better kau tarik diri....
Fariz: Asal aku nak kena tarik diri kalau aku boleh tolong kau?
Hafiz: Tolong aku?
Fariz: Yeap.... instead of kau tolong aku nasihatkan aku pasal uncle judeh and tell me to avoid handling this case might as why aku tolong kau and be the police undercover.... In the end kau pun da tolong aku back there bila kita kena serang hari tu kan, itu kau kan....
Hafiz: Aku cuma nak korang be safe and sound....
Fariz: Tapi kenape kau tolong kita doh?
Hafiz hanya senyum pada fariz dan toleh kearah Azhar....
Hafiz: Jaga family alright?
Azhar: Tapi bang aku nak ada dekat sebelah kau....
Hafiz: (Ketuk kepala azhar dengan dua jarinya seperti biasa) Not this time but some other time 😉, and plus teruskan dengan apa kau plan az aku akan muncul depan semua orang bila da tiba masa dia, As for the rest please jangan bilang sesiapa yang saya masih hidup....
Haikal: Fiz, syairah macam mana?
Fiqri: Ha ah fiz, aku kesian kan dia fiz tak boleh ke kau bilang dia yang kau masih hidup....
Hafiz: Kal, Fiqri aku tak tau sama ada korang nak percaya ataupun tak and mama papa abang mintak maaf haritu sebelum abang pergi pulau nipah abang ada buat solat istikharah.... Jodoh abang memang tak ada dengan dia.... Tapi jodoh dia dengan Zack.... Please I'm begging you guys jangan bilang dia sampai tiba masanya abang bilang sendiri okay....
Azry: Abang buatlah apa yang abang rasa betul kita keluarga cuma boleh sokong je....
Nazirah: Takpe abang, mungkin Allah ada perancangan lebih baik untuk abang....
Hafiz: (Tengok Fatihah dengan lekas tengok Azhar) In sya Allah, Az jaga hubungan kau dengan Liya baik-baik aku nak tengok jugak kau jinjang ke pelamin 😝 pastu kau keluar dari bilik aku 😂
Fatihah: *You.... 😔*
Azhar: Eh takde kau bujang kau tido luar jangan nak mengade eh kau aku debik kau sat lagi 🤣
Fatihah: HMHMHM 🤭
Hafiz: By the way, dil kau macam mana?
Quraidil: Baik alhamdulillah, Lama tak jumpa....
Hafiz: Itulah, cepat masa berlalu dah ada calon belum?
Quraidil: Lambat lagi lah dalam mimpi je aku da ada.... Kau pulak?
Hafiz: Aku tak payah tanye bujang terlajak je lah nampaknya 😂
Quraidil: HAHAHAHA itulah....
Hafiz: Okaylah aku gerak sekarang ah banyak lagi benda nak kena settle.... (Ingin keluar rumah tapi....)
YOU ARE READING
Si Gangster Dan Gadis Bunga
RomanceIni kisah percintaan antara si gangster dan gadis bunga, mereka berdua ada sejarah dan pengalaman yang agak sedih, dan Hafiz Azry dapat mengubati kesedihan yang pernah dialami oleh gadis bunga, Syairah Az-zahra. Sambil itu Syairah Az-zahra dapat men...