Semua mula pekik memanggil Hafiz dicorridor...
Hafiz: (Mendongak dan menutup mata...)
Muazim: Fizzry sama ada lu keluar atau gua kasi pecah lu punya pintu rumah!
Hafiz: (Masih mendongak berbual pelan yang dengar hanya Quraidil dan keluarga) Hmph... Kau pecahkan pintu rumah aku pun aku akan tetap berdiri dekat sini lah Zim tapi takpe aku tak nak penatkan korang... (Membuka matanya dan matanya tersangatlah merah dan menurunkan sedikit kepalanya) Hmph... Korang nak fatihahkan?... Makesure korang ambik nyawa aku dulu...
Quraidil dan keluarga tengok Hafiz dengan badan yang mengigil dan terdengar crack dan jari jemari Hafiz saat Hafiz menggenggam erat tangannya
Fatihah: *Jangan please 😢 I mohon dengan you jangan please... Ya Allah bantulah aku sesungguhnya aku tidak boleh melakukan apa-apa Ya Allah*
Hafiz: Dil bawak keluarga kau masuk bilik aku (Menanggalkan bagpacknya dan serahkan pada Quraidil) pengang ni once aku suruh keluar baru keluar...
Quraidil: Tap- (Dipotong oleh Hafiz)
Hafiz: Tak ada tapi-tapi lagi dil (Menoleh kearah Quraidil)
Semua terkejut apa bila nampak mata Hafiz merah sehingga airmata kemarahannya mengalir dipipi...
Hafiz: Aku taknak kau get involved and keluarga kau get involved... Ingat dil pape jadi kat aku cari jalan keluar dari rumah ni... Aku bet kau taknak tengok siapa aku sebenar-benarnya dil... (Suara Hafiz semakan garau dan semakin keras) So get in the room now...
Quraidil, Herman dan Rina pun menuju ke bilik Hafiz dan terhenti apa bila melihat Fatihah yang masih berdiri berhadapan dengan Hafiz sambil Fatihah mengelengkan kepalanya...
Fatihah: Please you jangan (Mengalir airmatanya menangisi Hafiz)
Hafiz: Masuk Fatihah aku tak sama macam yang kau kenal dulu...
Fatihah: You jangan please...
Hafiz: Aku terpaksa Fatihah, Aku terpaksa... Dil amik adik kau stay dekat dalam jangan keluar until I say so...
Quraidil pun menarik adiknya dan masuk bilik dan menutup pintu dan Fatihah baringkan kepalanya dibahu Quraidil dan menangis... Hafiz jalan menuju kearah pintu rumahnya... Bukak dan terus menendang gate dengan kuat-sekuat, kuatnya sehingga gate rumahnya terbuka luas dan terus berlawan dengan semua orang yang berada dicorridor rumahnya... Dan semua budak Excalibur tolak Hafiz masuk rumah dan mereka pun berlawan didalam rumah Hafiz, sambil itu... Fatihah bangunkan kepalanya dan Quraidil dudukkan adiknya diatas tilam Hafiz... Fatihah pun ternampak diary Hafiz, dia pun ambil dan terus membaca...
Diary Hafiz...
Hari ini adalah hari pertama aku mulakan kehidupan aku tanpa kau, yang aku cinta... Aku doakan kau dengan pilihan keluarga kau bahagia hingga akhirat sana nanti... Lepasni Hafiz yang kau kenal Hafiz yang kau tau Hafiz yang kau cinta dan sayang... Dah mati, tidak akan lagi kau nampak senyumku, tawaku, bahagiaku dan ceriaku... Andaikan kita terserempak suatu hari nanti, yang akan kau nampak adalah Hafiz yang bersikap keras kepala, marah yang tidak terkawal, sombong tapi tidak bongkak, tidak akan lagi pernah jujur pada senyuman yang kau nampak adalah senyuman palsu...
YOU ARE READING
Si Gangster Dan Gadis Bunga
RomanceIni kisah percintaan antara si gangster dan gadis bunga, mereka berdua ada sejarah dan pengalaman yang agak sedih, dan Hafiz Azry dapat mengubati kesedihan yang pernah dialami oleh gadis bunga, Syairah Az-zahra. Sambil itu Syairah Az-zahra dapat men...