Afieyfah: Sya! Sya tau tak apa sya buat sekarang ni.... Sya da buat dia nak patah balik to diri dia yang first day dia masuk college kita tau..... dia ada masalah keluarga, masalah luar and now what? masalah ngan sya is it?
Syairah: Sya buat yang terbaik untuk diri sya and sya buat apa yang sya rasa baik untuk diri sya....
Zulkifli: Apa sya kata terbaik untuk diri sya? tak dengar apa yang dia nak jelaskan itu terbaik ke abang tanya sekarang....
Ayah: Zul, Afieyfah sabar jangan marah ikutkan perasaan....
Afieyfah: Tak boleh yah dia tak tau apa yang hafiz tengah hadap sekarang ni and dia tuduh hafiz macam tu je....
Syairah: Tuduh? kau cakap apa aku tuduh!!!! eh dia da bunuh azhan dia da amik azhan daripada aku tau!!! and now akak cakap sya tuduh? bilang aku mana part yang aku tuduh sedangkan dia sendiri yang mengaku? first dia deny and at last dia mengaku jugak yang dia bunuh azhan..... so part mana aku tuduh?!!!!
Afieyfah: SYA!!!!!! (Tampar muka adiknya)
Ibu: AFIEYFAH!!!! Kenapa tampar adik? benda boleh bincang dengan baik jangan nak naik-naik tangan ni semua
Afieyfah: Aku tak pernah ajar adik aku untuk kurang ajar dengan aku macam ni tau eh aku ni kakak kau kau ingat sikit, and kau tau tak apa yang kau dengar tadi tak habis kau faham tak? TAK HABIS.... Yang bunuh arwah kekasih kau bukan Hafiz!!!! Hafiz dapat upahan sebanyak 5 ratus ribu untuk bunuh azhan tapi dia tolak, but bawahan dia yang amik upahan tu and buat itu job sebab duit punya pasal
Syairah: (Terkejut dan matanya terbeliak) 😨 B-betul ke bang?
Zulkifli: Yes sya, betul hafiz tolak sebab dia tau azhan kawan baik arwah luth, lepas seminggu pemergian arwah azhan, hafiz yang cari raizal, and belasah raizal, da macam hamba kena seksa si hafiz buatnya raizal sampai sujud dekat kaki dia
Afieyfah: Susah ah aku nak cakap dengan kau sya aku da tak tau nak kata apa da sekarang, now kau nak nyesal pon da tak guna lah serious aku cakap
Ayah: So ayah assume zul kenal semua latar belakang hafiz....
Zulkifli: Iya ayah saya kenal dia, dia salah satunya bawahan saya and rapat dengan arwah luth adik saya, semasa saya wujudkan black python
Afieyfah: H-huh? s-seriouslah?
Syairah: Patutlah abang kenal semua benda pasal hafiz
Zulkifli pun mula cerita semua tenang hafiz, background hafiz, tentang black python, raizal kepada ayah, ibu, afieyfah dan syairah, tentang siapa dirinya sebenarnya....
Zulkifli: And arwah adik saya luth mula ikut jejak langkah saya selepas dia nampak saya cuba nak selamat keluarga kami diserang dengan rival gara-gara saya
Afieyfah: I tak tahu pun you ada down jugak.... sebab i nampak you happy je, i mula nampak you down bila adik you da tak ada sampai sekarang i masih nampak you down sebab arwah adik you, tak tau you ada masalah lain selain pemergian arwah adik you....
Ayah: Setiap lelaki ada down dorang fah, cuma dorang sembunyikan perasaan sebenar dorang....
Zulkifli: Kalau you guys nak tau.... (Airmata nya mula mengalir) selepas pemergian luth saya buang hafiz.... saya salahkan hafiz punca arwah luth pergi....
Ibu: (Airmatanya jugak mengalir) then apa jadi lepas tu?
Zulkifli: Lepas beberapa bulan jai dengan black pergi rumah hafiz..... (terinsak-insak nafasnya)
Afieyfah: (Peluk dan gosok belakang zulkifli)
Zulkifli: Dorang nampak hafiz terlentang atas lantai sebab pengsan kerana slashing diri dia sendiri dan satu rumah dia bersepah, darisitu saya tau hafiz suffer the most, sebab semua masalah dia and semua masalah keluarga dia Luth yang jadi pendengar setia, lepas pemergian luth dia da tak ada tempat mengadu.... Lepas tu dia dihantar ke hospital, bila dia da discharge lagi satu malang petaka hafiz hadap.... (Menangis dan tak dapat nak cerita)
YOU ARE READING
Si Gangster Dan Gadis Bunga
RomanceIni kisah percintaan antara si gangster dan gadis bunga, mereka berdua ada sejarah dan pengalaman yang agak sedih, dan Hafiz Azry dapat mengubati kesedihan yang pernah dialami oleh gadis bunga, Syairah Az-zahra. Sambil itu Syairah Az-zahra dapat men...