Part 13: Luahan Hati Si Gangster

20 2 0
                                    

Hafiz: Apa kau buat dekat sini?

Syairah: S-saya.... s-saya....

Hafiz: Apa dia?

Syairah: S-saya t-tunggu awak sadar....

Hafiz: Oh hmm okay.... keluarga aku? doc kata family aku pun ada yang tengah tunggu aku kat luar....

Syairah: Keluarga awak ada dekat luar dorang nak saya berbual dengan awak dulu....

Hafiz: Hmm? berbual pasal apa? 🤔 ada lagi yang kau tak puas hati lagi ke? sorry aku malas nak bertengkar dengan kau....

Syairah: N-no bukan macam tu....

Hafiz: Then apa cakaplah.... 😒

Syairah: Jab awak kenapa tiba-tiba macam ni, ye wak saya da sedar saya salah, salah saya, saya tak dengar habis perbualan abang zul dengan akak, tapi bagi saya peluang untuk baiki keadaan kita, hubungan kita....

Hafiz: Hubungan? hubungan apa lagi? antara aku dengan kau da tamat dah takde pape dah, engkau sendiri cakap kau da taknak tengok aku bayang aku pon kau taknak nampak, end up kau datang sini tengok aku apa kejadah? eh cuba lah jadi manusia yang tak tarik balik kata-kata....

Syairah:....(Terdiam tak tau nak kata apa)

Semua dengar perbualan hafiz dengan syairah diluar bilik ward hafiz dan terkejut dengan apa yang dikatakan oleh hafiz sendiri....

Hafiz: Kau fikir kau punya kehilangan tu hilang paling besar kau hilang orang yang paling kau sayang yang kau cinta, tapi kau tak fikir ape yang aku hadap tau sya, very first thing aku hilang kawan yang aku hanggap macam abang, then orang yang aku percaya betray aku, orang yang bagi zuriat dekat mak aku and orang yang melahirkan aku untuk buat bapak aku happy, langsung tak percayakan anak dia sendiri and lebih percayakan orang luar, second last aku hilang perempuan yang selalu ada dengan aku disetiap susah senang aku walaupun ada pahit masam dan manis dia tetap terima aku, aku was about to proposed dia untuk jadi peneman dalam hidup aku sampai akhir hayat, but dia pergi dulu akibat kemalangan

Syairah: (Terkejut) *Dia facing the same thing dengan aku and aku tinggalkan just because of a small thing? bodoh nye aku 😢 kenapa aku ni bodoh sangat 😭*

Hafiz: and now kau, kau cakap dengan aku kau dah taknak tengok muka aku, and antara kita da takda pape, eh beraninya kau da buang aku macam sampah abeh angkat balik, da ludah abeh jilat balik....

Syairah: (Tak berani nak kata apa dan mula menangis).....

Hafiz: Asal diam? Cakap ah.... Aku cakap sekali ah dengan kau, kalau kucing aku boleh faham apa yang aku cakap kau confirm boleh faham apa yang aku cakap ni lah, lepas ni jangan kau keluarkan suara kau dekat depan aku, jangan kau nafas depan aku, jangan kau tunjuk muka kau dekat aku, bayang kau pun aku taknak nampak lagi lah, kau jauhkan diri kau dari pada aku lepas ni lah sya, jangan kau panggil nama aku lagi, aku dah taknak ada apa-apa kaitan dengan kau lagi lepas ni....

Afieyfah: (Bukak pintu) Hafiz apa kau cakap ni? kau da gila ke apa aku tau kau marah and sedih pasal apa yang keluarga kau da buat and sya buat dekat kau tapi tu semua salah faham

Hafiz: Salah faham? salah faham masih boleh dengar penjelasan aku tapi dorang choose not to dengar penjelasan aku itu kau panggil salah faham?

Afieyfah dan yang lain mula terkejut dan matanya terbeliak.

Hafiz: Senanglah untuk korang cakap, sebab korang tak rasa apa yang rasa, yang rasa benda ni aku.... aku sorang je yang rasa benda ni and as for sya at first aku memang takde apa-apa perasaan dekat kau tapi kau still try hard tuk dapatkan aku lepas kau da dapat aku kau buang aku macam sampah kau fikir kau siapa? (airmatanya mula jatuh mengalir dipipi)

Si Gangster Dan Gadis BungaWhere stories live. Discover now