Haris dan Afia berkeliling mencari makanan di luar dewan tersebut. Afia membulat melihat teh ais yang sedang diminum oleh seorang wanita yang baru melintasinya.
"Haris! Aku nak teh ais!!"ujar Afia teruja.
Haris terus menggeleng gelengkan kepalanya.
"Tak boleh.""Ala kenapaa?!!"soal Afia dengan mata yang sedang berkaca kaca. Dia dahlah dah lama mengidam ingin minum air tersebut.
"Nanti kan kita ada pertandingan lagi. Kau kena jaga suara kau. Kalau serak nanti macam mana?"soal Haris dengan riak wajah tegas. Afia blushing melihat Haris yang risau akan kesihatannya, padahal sebab takut kalah je. Takpela berangan sikit huhu.
'Betul jugak, tapi aku dah lama nak minum. Aih, tak boleh jadi ni!'bisik Afia.
"Okeyla. Kau pergi la masuk dewan dulu. Aku nak pergi beli makanan jap."ujar Afia dengan harapan Haris memakan umpannya.
"Ha? Makanan apa lagi? Dah banyak dah ni kau beli."soal Haris hairan.
"Ala, adela."
"Takde, meh aku ikut. Kan aku nak belanja kau."ujar Haris membuatkan Afia mencebik.
'Aduh mamat ni, pergi jela masuk kejap.'
Deringan telefon pintar Haris membuatkan Haris terus mengangkat telefon tersebut.
"Miss Jun telefon aku, ha kau pergi la beli dulu."ujar Haris sejurus itu mengangkat telefonnya lalu meninggalkan Afia.
"YESS!"dengan perasaan yang gembira Afia terus berlari ke arah teh ais yang diidamkannya.
"Satu berapa ye cik?"soal Afia.
"Kalau biasa dua ringgit, kalau special empat ringgit. Adik nak yang mana?"
"Saya nak yang special tau cik!"balas Afia teruja.
"Sekejap ye."
Afia menunggu penjual itu dengan hati yang meronta ronta."Nah."
Afia terus menyambut huluran tersebut. Selesai membayar dia terus bergerak menuju ke dewan. Dalam perjalanan dia terus mencucuk straw ke dalam air minuman itu."Bismillah."
Belum sempat dia ingin menyedut minuman tersebut kelihatan ada satu tangan yang merampas air tersebut.
"Eh apeni rampas rampas?!!"marah Afia. Dia terdiam apabila melihat riak wajah Haris yang memandangnya dengan tajam.
"Apani?"soal Haris. Afia terus menundukkan kepalanya. Kalau boleh kepalanya itu sudah hampir cecah tanah.
"Air."balas Afia.
"Memangla air, takkan tong gas."
Afia tertawa perlahan. Tawanya terhenti apabila melihat wajah Haris yang seakan akan ingin membahamnya itu.
"Aku kan dah kata tak boleh Afia. Kita kan ada pertandingan lagi. Kau nak kita kalah hanya sebab air ni?"soal Haris dengan tegas. Afia menggeleng gelengkan kepalanya dengan laju.
"Ha tahu pun taknak."
"Sorry."ujar Afia sambil memandang ke arah Haris dengan wajah yang takut takut.
"Aku bukan apa, aku dah lama craving air tu. Sejak kita berlatih nyanyi ni aku tak pernah tau sentuh air sejuk."keluh Afia.
"Dah sekarang ni kau nak minum ke tak nak?"soal Haris mendesak.
"Taknak."
"Kenapa?"
"Kena jaga suara."jawapan Afia membuatkan Haris kembali tenang.
"Dah jom masuk dewan."
YOU ARE READING
WHO ARE YOU?!
RomanceAiris tak pernah sangka apabila dia dapat jawatan pembimbing rakan sebaya yang dia idamkan tu akan buatkan fikiran dia sangat berserabut! Harinya yang indah mula menjadi malapetaka apabila dia terpaksa berurusan dengan pelajar baru yang mempunyai ma...