Part 8

710 49 2
                                    

Loceng rumah banglo 2 tingkat ditekan berulang kali. Mengharapkan penghuni di dalam nya keluar.

Seketika kemudian gate depan dibuka oleh seseorang dari dalam rumah itu.

"Good morning auntie"

Sapa seorang lelaki.

Wanita di umur 40-an tersenyum ke arah si pemuda di hadapanya.

"Good morning Ayden. Ada apa ni pagi pagi?"

Mata Tengku Ayden melilau mencari kelibat si anak kepada wanita itu.

Ayrin Mikaila.

"Cari Ayrin ke?"

Soal ibu kepada Ayrin Mikaila. Dia sedar akan mata Tengku Ayden yanh dari tadi merenung ke dalam rumahnya.

Memandang kan dirinya dan anak perempuan nya sahaja yang tinggal di rumah itu, siapa lagi yang pemuda itu cari kalau bukan Ayrin Mikaila?

Suami nya, ayah kepada Ayrin Mikaila sudah lama meninggal. Sejak Ayrin Mikaila berumur 2 tahun lagi.

Gadis itu, membesar dengan tidak menerima kasih sayang dari seorang ayah.

Yang kebiasaanya menjadi tempat berlindung bagi anak perempuan.

"Haah auntie, Ayrin ada? Ayden datang nak ambil dia perfi University sekali.

Kereta dia masih di bengkel kan?"

Jelas Tengku Ayden, menyatakan hasrat hati nya.

"Alamak Ayden, Kamu terlewat beberapa minit je.. Ayrin dah pergi dengan budak laki nama Zaf tu haa.

Awal pagi lagi dia datang sini, siap breakfast sama dengan kitorang tadi"

Balas ibu Ayrin Mikaila.

Agak rasa bersalah pada lelaki muda itu, susah payah dia kemari. Hasilnya Ayrin Mikaila sudah pergi.

Berubah serta merta wajah kacak Tengku Ayden. Agak terasa dengan sikap Ayrin Mikaila.

Semudah itu.

Senyuman paksa diukir.

"Takpe lah kalau macam tu, Ayden pergi University dulu eh auntie..

Assalamualaikum"

Tangan wanita tua itu diraih lantas dicium.

"Waalaikumussalam.."

Perlahan wanita itu menjawab.

Kelibat Tengku Ayden diperhati sehingga lesap.

Entah mengapa dia dapat rasakan sesuatu yang buruk bakal terjadi.

Jelas kecewa di riak wajah pemuda itu.

"Haihh, Ayrin.. Mama harap kamu tak salah buat pilihan sayang.."

Gumamnya sendiri, sebelum gate utama rumah ditutup.

🧡🧡🧡

Pergelangan gadis yang sedang berjalan bersama seorang lelaki itu dicapai.

Ditarik tubuh kecil itu menjauh,

Mencari ruang hanya untuk mereka berdua bercakap.

"Apa masalah awak ni Ayden?"

Suara gadis itu sedikit meninggi, kurang enak dengan sikap si sahabat.

"Look Ayrin, Im sorry okay? Saya minta maaf kalau awak terasa dengan saya..

Okay awak boleh berkawan dengan si Zafran tu, tapi tolong lah jangan buat saya macam ni.

He's A PLAYBOY! [COMPLETED]✔Where stories live. Discover now