ELA
Sabah erkenden uyandığımda Ebru hala uyuyodu. Üstümü değiştirip saçımı topladım.
Mutfağa gittiğimde Erdi uyanmıs belli ki spor yapıp gelmişti." Günaydın " dedim
" Günaydın. Erkencisin "dedi
Oysa ki onunla kaldığım süre boyunca beni tanımış olmalıydı. Sabah erken kalkar spor yapar sonra kahvaltı ederdim.
Burada da Erdi ile beraber kahvaltı hazırladıktan sonra Gülsüm hanım uyandı.
Ebru da uyanınca kahvaltıya oturduk. Uzun zamandır aile ortamı görmemiştim ve aile yemeklerini özlemiştim. Ebru üniversite sınavına hazırlanıyordu ve zorluklarından bahsedip duruyordu." Ela kızım sen okuyor musun ?"
Dedi . Aslında uzun süre bir yerde kalmamıstım. Bu yüzden ancak iki yıllık bölümlerde okuyabilmiştım.
" Ben bir kaç önlisans bölümü okudum ama çalışmıyorum Gülsün teyze."
" Hangi bölümleri okudun Ela " dedi Ebru.
" acil tıp teknisyenliği , itfayecilik, özel güvenlik ve çocuk gelişimi okudum."" Sekiz yıl yapıyor bunlar . Ela sen kaç yaşındaşin ki ?"
"Yirmi yedi yaşındayım"
Hepsinin gözlerinde şaşkınlık vardı. Minyon olduğum doğruydu.
" Hangi isi yapıyorsun şimdi ?"
" çalışmıyorum. Yatırım ve gayrimenkullerle yeterince para kazanıyorum zaten. "
Yemekten sonra Erdi işe gitmek üzere çıktı.
Ben de yeni evime eşya almak için alışverişe çıkacaktım. Ebru benimle gelmeyi teklif edince beraber hazırlanıp arabaya bindik. Havalar ısınmıştı bu yüzden ikimizde elbise giyinmiştik. Tüm gün gezip eşyaları ve bir kaç elbise daha aldıktan sonra bir kafeye yemek yemeye gittik.
Öğlen dışarıda yemek yerken takip edildiğimizi fark etmiştim. Azadın adamları olmalıydı. Öyle olmasını umuyordum. Eski düşmanlarımdan sıkılmıştım . Hepsi aynı kafadaydı. Yakalayıp işkence edip öldürmek istiyorlardı. Klasik kötü adamlar işte. Ayrıca benim düşmanlarımın beni bulmasını istemezdim. Özellikle bu şehre yerleşmeye karar verdiğim için temiz bir sayfa açmak istiyordum.ERDİ
Üniformamı giyinip askerlerimle tanıştım. Yeni atandığımdan tüm askerlerimle tanışmamıştım.
Hepsiyle tek tek tanıştıktan sonra muhabbet etmeye başladık. Gün içinde Elayı merak ediyordum . Ona kalacak bir yer ayarlamam gerekiyordu.
Askerlerimle ögle yemeği yedikten sonra odama geçip evrak işleri ile uğraşmaya başladım.
Ebru aradığında tüm işlerim bitmişti." Efendim Ebru "
" Abicim ben ve Ela seni ziyarete gelebilir miyiz ?"
" Gelin tabi güzelim. " dedim dısarı çıktığımda askerler antrenman yapıyordu.
Onları izlerken kapıdaki asker haber verdi ve kızların yürüyerek geldiğini gördüm.
Ebru bana bakıp Ela'ya bir şeyler fısıldarken etrafımdaki tüm askerler onlara bakıyordu. Ikisi de kısa elbiseler giyinmişlerdi ve askerlerim onların kim olduklarıni bilmiyordu.
Askerlerimden biri arkamda konuşurken sesini duydum ." Bunlar kim acaba ?"
Diger asker ona cevap verdi" Belki bir asker yakınıdırlar. "
" Gidip tanışsam mı ? Şu tatlı esmerle bi konuşsam "
boynumdaki damarlar belirginleşirken askere döndüm.
" Sizene lan milletin kızından"
" Kusura bakmayın komutanım. "
Bir onbaşı yanıma yaklaştı
" Komutanım tanıdığınız mı ?"
" Biri kardeşim . Esmer tatlı olan da yengeniz " dedim
" Yengemizin de maşallahı var . " dedi bir asker . Bu daha çözmezlerden biriydi. Belli ki askerlikle pek bir ilgisi yoktu.
Onbaşı askerin ensesine bir tokat attı." oğlum o senin yengen yengen . "
O sırada kızlar yanıma gelmişti. Ebru bana sarıldı.
" abicim kim kimin yengesi ? Ne oluyor?"" Yok bir şey güzelim. Hadi siz odama geçin "
" Abicim askerlerin mi ? Bir tanişsaydık "
" Evet askerlerim ama onların şimdi işi var . Daha beş tur koşacaklar. Onbaşı "
" Emredin komutanım"
" Iki gece nöbeti o askere yaz"
" Yapmayın komutanım "dedi o asker
" Onbaşı komuta sende , hadi başlayın "
Biz içeri geçerken yine askerlerin bize baktığını fark ediyordum. Koridorda Binbaşı Yağızla karşılaşınca durup selam verdi. Onu Ebru ile tanıştırırken , Ela'ya baktım . Arkama saklanmıştı.
" Ela sen ne yapıyorsun orada ? Çıksana "" Yok ben çıkmayayım , hadi odana gidelim çok merak ettim ben şu an"
" Ela hanım sizinle de tanışmak isterim " dedi Yağız ve elini uzattı.
Ela arkamdan çıkmadan elini sıktı. Neden saklandığını anlamamıştım.
Yağız da kaşlarını çatmıştı.
" Insan yemiyorum Ela hanım "" Kusura bakmayın binbaşım, kendisi biraz tuhaf"dedim
" Gerçekten tuhaf doğrusu "
Bir kez daha selam verince ben de selam verdim ve odama girdik.
" Orada ne oldu Ela ?"
" Yok bir şey . Aa odan ne güzelmiş "
" Siz neden böyle giyindiniz. Kışlaya böyle gelinir mi ?"
" Hava çok güzel, ayrıca buraya gelmeyi planlamamıştık"dedi Ela
" siz dısarıda ne yapıyordunuz ki ?"
" Benim evime eşya aldık" dedi Ela
Kendi evi mi vardı? Gidecek miydi yani.
" Olmaz ?" Dedim aniden . Çok ani olmuş olmalı ki Ebru yerinden sıçradı
" Neden ? Sürekli sizde kalamam ki ?"
" kalabilirsin . Neden olmasın ki ? Ayrıca seni nasıl koruyacağim ben? "" Beni korumana ihtiyacım olmadığını söylemiştim "dedim
Ebru dışarıda bekleyeceģini söylerken biz tartışmaya devam etmiştik
" Beni niçin koruyasın ki ? "
" Basın beladan kurtulmuyor ki . Hem Azadın adamlarını dövmuşsun senin de peşine düşecekler. " dedim
Dün ebru ile konuştuktan sonra ona kızsamda bir suçu yoktu. Azat bana zarar vermek istiyordu ve Ebruyu kullanacaktı. Tabi şimdi Ela'nında peşine düşecekti." Beni merak etme ben kendimi korurum. " dedi
Biliyorum kendini korurdu ama yanında olmak istiyordum ve başka bahanem yoktu." Kapında sürekli polisler olacak ve ben de sık sık yanına geleceğim."
Ebru odaya geri geldiğinde biz konuşmamızi bitirmiştik.
Odadan çıkarken yine yağız ile karşılaştık.
Ela sessiz bir küfür savurunca şaşkınlıkla ona baktım. Böyle tatlı bir kızdan küfür duymak tuhaftı doğrusu." Karabela?" Dedi yağız
Yağızla da mı tanışıyorlardı yani"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ELA BAŞABELA (GÜÇLÜ KADINLAR-1)
HumorGenç kız elini uzattı. "Ben Ela . Ela Karabela" Bu esmer tatlı kız kesinlikle soyadının hakkını veriyordu.