2- Eskiden Sevdiğim Mahalle

13.8K 550 5
                                    

Sabah erken saatlerde derin bir
sessizliğe uyanmıştım. Beş yıldır her
sabah beşte uyanır koşuya çıkardım.
Koşudan sonra evimde biraz
antrenman yapıp güzel bir kahvaltı
hazırladım ve kahvaltıdan sonra evde temizlik yapmak için eğlenceli bir müzik açtım.
Bundan beş yıl önce hayal bile edemeyeceğim bir hayatım vardı. Sonra elimde olan güzellikleri kaybettim ve bu güzel hayatı kurmaya cesaret ettim.
Evim teraslıydı ve dört katlı bir binanın en üst katındaydım . Bursanın tatlı bir mahallesinde oturuyordum ve kendime birkaç gelir kaynağı oluşturmuştum . Sorunlar peşimi bırakmasa da mutluydum .

Gerçi ben sorunlara neden oluyordum ama kötülüğü görüp de susamazdım. Geçen hafta otostop çekerken neredeyse yakalanıyordum . Neyse ki biri beni almış ve merkeze kadar bırakmıştı. Bir daha karşılaşmayacaktık zaten.
Temizliği yeni bitirip balkona
çıktım. O sırada ev sahibimi binaya girerken gördüm. Yine ya zam
yapacaktı ya da evden çıkmamı söyleyecekti. Kapı çalmadan kapıyı
açtım. Ahmet amca yine çatık kaşları
ve burnuna düşmüş gözlüğü ile karşımdaydı. Aslında ne kirada oturmak zorundaydım ne de bu adamın triplerini çekmek ama peşimde çok fazla insan vardı . Bazıları ölmemi istiyordu bazıları onlarla çalısmamı. Yerimi belli etmek istemediğim için kirada ev ev geziyordum.

"Ahmet bey hoşgeldiniz "

" Hiç hoşgelmedim Ela , artık burdan taşınman lazım , Almanyadan oğlum evlenip gelecek "

"Ahmet amca senin oğlun yok ki "

" kızım evleniyor ? " dedi o bile kendine inanmamıştı.

"Kızlarının düğününe ben de gelmiştim Ahmet amca , geçen yıldı"

" yahu kızım mahalleli sürekli seni şikayet ediyor . " dedi .

Hain mahalleli oysa ki her zorluklarında yardımlarına ben koşmuştum. Bu mahalleyi çok sevmiştim. Artık burası eskiden sevdiğim mahalleydi.

" Neyi şikayet ediyorlarmış ?"

" kızım mesleğin belli değil ,bir yerden para geliyor belli değil , soyadın bir tuhaf . Ayşen hanım silahlı adamlardan kaçarken görmüş seni . "

"Ayşen teyze de maşallah herşeyi görüyor. Sadece birkaç serseriydi . "

" Birileri de bakkala seni sormuş. Ellerinde resmin varmış. Çık evimden kızım başımı belaya sokma benim. "

Belli ki biri beni bulmaya çok yaklaşmıştı. Bu mahallenin de sonuna gelmiştik.

" Tamam taşınacağım . " dedim .


İKI GÜN ÖNCE - BURSA ASKERI KIŞLASI

Toplantı salonunda gerginlik hakimdi. Yüzbaşı hala yakalayamadıkları teröristler yüzünden üstleri tarafından sıkıştırılıyordu. Liderleri her zaman ellerinden kaçıyordu.
Erdem binbaşı toplantı salonuna girip selam verdi ve oturdu.

" Evet erdem binbasım geldiğine göre başlayabiliriz. "
Projeksiyona genç esmer bir erkek yüzü yansıtıldı .
" Bu adam Serbend kod adlı Hakan Işık. Teröristlere silah ve para desteği sağlayan bu adam . Her baskınımızdan bir şekilde kurtuluyor ama geçen ay yapılan baskında bir ihbar sayesinde tüm silahları yakalandı. Maalesef o yine kaçmayı başardı. "

Erdem bir şeyi merak etmişti

" komutanım ihbarı yapan kim ?"

" Bilmiyoruz kimliğini bulamadık. Ama Serbend onun peşinde . Biz de onu araştırıyoruz. O kızı bulabilirsek Serbendi de ele geçirebiliriz. "
Az sonra bir asker içeri girip selam verdi ve komutana bir zarf uzattı. Komutan zarfı açıp resme baktı.

" Emin misiniz ? "

"Komutanım iyi gizleniyor ama bir yerde gizli güvenlik kamerasına yakalanmış. Adını adresini bulamadık araştırıyoruz komutanım"

Yüzbaşı resmi masaya bıraktı ve herkes tek tek resme baktı. Sıra Erdeme gelince resme baktı tam yanındaki binbaşina verecekken alıp bir daha baktı.
" Komutanım ben bu kızı tanıyorum " dedi
herkes merakla ona bakıyordu.
Belli ki Karabela bu kez büyük bir belaya bulaşmıştı.
" Nereden tanıyorsun ? Kim bu kız "
" Geçen hafta otostop çeken bir kızdan bahsetmiştim komutanım , bu o kız . Ela Karabela"

" Soyadı sahte herhalde bu yüzden bulamıyoruz "

" Komutanım kızı heykel civarında indirmiştim. "

" tamam Erdem bu iş sende git polislerle beraber kızı al "

" Emredersiniz komutanım "





ELA BAŞABELA (GÜÇLÜ KADINLAR-1)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin