☆13☆Teklif?

52.9K 3.4K 170
                                    


Bir bahar esintisi, acılarımı benden alıp götürüyor uzaklara...Ve artık güneş kalbimi ısıtmaya başlıyor..

Mutluluk ve heyecan..

En son ne zaman böyle hissetmiştim?..

Şükür, çok şükür...

Rüzgar, Ömer'in saçlarını savuruyordu. O yüzden gözlerini kısmıştı. Bana bakıyordu; acaba bir şey dememi mi bekliyordu?

Yusuf ise biraz ileride telefonla konuşuyordu. Az sonra Ömer'in yanına geldi. Kolundan tutup, ''Gel kardeşim biz gidelim, Züleyha'yı aradım birazdan gelir''dedi. Ömer'in tamam deyip gitmesini bekliyordum ama o, benim bir cevap vermemi bekliyor gibiydi. Gözlerimi aşağı indirdim. Ne diyeceğimi bilemedim. Ne demişti ve niye demişti böyle bir şeyi?..

***

''Evlilik teklifi?''

Amine böyle deyince Züleyha ''bence de'' diyerek Amine'yi tasdikledi.

''NE? Ge-gerçekten mi?''diye sordum kekeleyerek.

Züleyha heyecanlı bir şekilde, ''Ayyy..İnanamıyorum..''dedi.

''Ah..Betül..

İyi olacaksın inşAllah...''

diye Ömer'in taklidini yaptı Amine, hem de dramatik bir şekilde.

''Ama..

Benim yanımda,

Hayatımda ve

ahiretimde..''

diye devamını getirdi Züleyha.

''Yaa..Çok kötüsünüz he..İyi ki anlattım size hemen dalga geçin..''

''Ama gerçekten evlilik teklifine benzemiyor mu bu sözler Betül?'' diye sordu Züleyha.

Bir yanım Ömer'in bu sözlerinin üstü kapalı bir evlilik teklifi olduğuna inanmak istiyordu bir yanım da ya yanılırsam diye çok korkuyordu.

***

Züleyha bir değişikti, sanki bir şey söylemek istiyor ama söyleyemiyor gibiydi... Göz göze geldiğimizde gözlerini kaçırıyordu, dişlerini sıkıyordu. Amine ile sohbete dalmışken birden, ''Beni bi'dinleyin!'' diye bağırdı Züleyha.

''Ayy..Nasıl söyleyeceğimi bilemiyorum..''

''Yaaa, söylesene meraklandırma bizi'' dedi Amine.

Züleyha elleriyle yüzünü kapattı. Sonra derin bir nefes aldı ve ''Daha çok gençsiniz ama..''

''Ya n'oldu Züleyha, endişelendirme bizi?!'' dedim sesimi yükselterek.

Züleyha, ''Teyze oluyorsunuz işte!..''

Züleyha'nın dediğini ilk anlayan Amine oldu.''NEEE?''diye bağırdı. Sonra Züleyha'nın yanına gidip ona sarıldı. Ben de hemen aralarına katıldım ve Amine ile birlikte Züleyha'yı tebrik ettik.

''Sen yaşlandın mı Züleyha'm? Allah'ın izniyle anne olacaksın baksana!'' diye Züleyha'ya takıldım. Züleyha ''Gıcık'' dedi ve ''Büyümemiş bir kız çocuğu olmaktan iyidir'' dedi bana gönderme yaparak. Gülüp tekrardan ona sarıldım. Sırtını sıvazladım ve;

''Hayırlısı olsun inşAllah kardeşim..''

***

Dersten önce koridorda yürürken Sahra'yla karşılaştım. Onu görmezlikten gelmeyi düşünüyordum.O yüzden gözlerimi başka bir tarafa çevirdim. Tam yanından geçerken kolumdan tuttu ve ''Biraz konuşalım mı?'' dedi.

Nasipten ÖteHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin