Kilka ciekawostek

454 38 25
                                    

Jak zwykle, tradycją to już chyba tu będzie że po ff będę dawała do niego jakieś ciekawostki które trch również mam nadzieję że dopowiedzą co do fabuły i wgl.

Tak więc bez zbędnego gadania, przejdźmy do rzeczy!

1. Amity ostatecznie nawet po powrocie już z Luz na Wrzące Wyspy oraz po samej walce z cesarzem,nawet pomimo nalegań Luz nie przeniosła się na profil z eliksirami. Tłumaczyła że jest to spowodowane głównie tym że będzie musiała tam częściej widywać Bosche.

2. Z początku zastanawiałam się czy nie wprowadzić do tego ff jakoś Raine ( wtedy pomogliby Edzie w przedostaniu się do zamku Cesarza ) ale nie chciałam już tutaj zbytnio przekombinować.

3. Amber po zrozumieniu swoich błędów udało się zaprzyjaźnić z Vee która wróciła z obozu.

4. Babcia Amber od początku wiedziała że Amity na pewno nie pochodzi z tego miasta. A już szczególnie z ziemi. Nie wspominała jednak zbytnio o tym.

5. Na samym chciałam aby Belos ukradł od razu i klucz i portal jednak ostatecznie jak widać zdobył na początku tylko portal.

6. Amity boi się że może ponownie może skrzywdzić Luz i od czasu jej "opętania" przez cesarza stara się rzadziej używać przy niej swoich umiejętności.

7. Z początku chciałam aby zamiast Edrica i Emiry na atak cesarza poszli Willow i Gus ale ostatecznie chyba tak jest lepiej jak jest.

8 .Poczatek 1 rozdziału miał być początkowo rozpoczęciem do mojego pierwszego ff z Lumity "Artist soul" ( w poprzednich ciekawostkach wspominałam że akcja tam miała się odbywać na Wrzących Wyspach). Ostatecznie postanowiłam ten początek wykorzystać tutaj.

9. Rodzice Amity z trudem zaakceptowali związek Amity i Luz. Mają co do tego jeszcze sporo obawów.

10. Hunter cały czas ma konsternacje co do tego jak Emira znalazła się w pałacu cesarza.

11. Odalia i Alador nie wiedzą że ich dzieci brały udział w tym napadzie na zamek Cesarza. Edric i Emira zostawili im wtedy iluzje.

12. Myślałam nad tym aby podczas pobytu Luz i Amity na ziemi pojawiła się jakaś ludzka wersja Edy i Kinga ale ostatecznie tego nie zrobiłam.

13. Na początku miałam kompletnie inne plany co do zakończenia tego ff, oto kilka z nich :

a) Luz zginęła by podczas walki z cesarzem - byłby to ten moment gdy jest już ostateczna walka, tutaj Luz zostaje tylko ranna i nieprzytomna ale miałam pomysł na uśmiercenie jej. Amity byłoby się ciężko z tym pogodzić i bardzo by to przeżywała. Ostatecznie jednak by się z tym faktem pogodziła i żyła by jakoś dalej. ( To był pomysł na smutne zakończenie a tutaj chciałam aby było choć trochę radosne więc tego nie wykorzystałam ).

b) Amity nie udałoby się wyjąć spod czaru Belosa przez co by uciekła porzucając tu wszystkich dla ich dobra - Amity po nawet odzyskaniu portalu miałaby dość częste ataki przez które nie mogłaby nad sobą kontrolować. Nie byłyby one zawsze spowodowane Belosem. Postanowiłaby więc uciec dla dobra reszty. Luz próbowałaby ją odszukać. ( tutaj bym prawdopodobnie musiała napisać 2 część ff a nwm czy fascynujące by było gdyby akcja toczyła się tylko wokół tego że Luz musi odnaleźć Amity ).

c) Hunter wraz z Belosem by pracowali dalej nad otworzeniem portalu i zdobyciem go - jest to jakby zakończenie które początkowo miało być tutaj jako epilog. ( Nie wykorzystałam tego dlatego iż prawdopodobnie wymagało by to wszystko 2 części na którą nie mam teraz czasu ani zbytnio inspiracji ).

14. Sam pomysł na te książkę zrodził mi się w głowie podczas połowy pisania Artist soul.

15. Na samym początku zamiast tej książki miała się pojawić książka z oneshootami, byłoby w niej właśnie to opowiadanie tyle że prawdopodobnie trch inaczej przedstawione. Ostatecznie jednak zdecydowałam się na napisanie całego ff.

16. Luz udało się pogodzić Amity i Willow, oczywiście dopiero gdy wszystko wróciło do normy.

17. Amity i Luz potajemnie udały się na ziemię. Oczywiście musiały przy tym bardzo uważać aby nie zwracać na siebie zbytniej uwagi oraz żeby Camila ich przypadkiem nie spotkała.

18. Luz i Amity uwielbiają przesiadywać wspólnie na wzgórzu podczas swoich randek ( fun fact, gdyby Luz ostatecznie zginęła to właśnie w tym miejscu Amity często przychodziła aby ją powspominać )

19. Rodzice Amity starają się ignorować fakt że ich córka przefarbowała włosy.

20. Edric i Emira również chcą zaszaleć i przefarbować włosy.

21. Amity postanowiła rzeczywiście zainteresować się chemią według ludzi. Luz uczy ją póki co podstaw.

22. Amity postanowiła nauczyć Luz jeździć na łyżwach. Chciała jej również pokazać miejsca na Wrzących Wyspach których ona jeszcze nie widziała aby zrekompensować to jak Luz ją oprowadzała po ziemi.

23. Ostatecznie, pomimo wielu przeciwności, miłość Luz i Amity będzie już na zawsze!

To tyle mordeczki (ᵔᴥᵔ) książkę uważam za ostatecznie zamkniętą ( przynajmniej te część ). Jest oczywiście nadzieja na 2...ale póki co muszę nabrać chęci i inspiracji aby ją napisać.

A teraz żegnam i pozdrawiam ❤️

Lumity ~ Two worlds apartOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz