"SNOW BALL!" Dia terus membaling snow ball pada adiknya itu. Keduanya tertawa dengan rancak dan gembira. Musim salju itu membuatkan meraka semua bergelak ketawa. Tiba-tiba Mereka melihat ada kereta berhenti di tepat bersebelahan rumah mereka.
"Orang baru ker?"
"Mungkin, pergilah tanya papa." Ada 3 orang keluar daripada kereta mewah itu. Tidak lama itu ada 2 buah lagi kereta yang berhenti di belakang kereta pertama. 4 beradik itu mendekat.
"Anak ayam! Kenapa korang tercegat dekat sana?!"
"Papa orang baru ker? Penthouse tu bukan kosong."
"Tulah pemilik sebenar. Dah jangan sibuk hal orang. Jom masuk, baba dah masakkan korang makanan hangat."
"Ne!" Ke4 beradik itu membersihkan baju mereka daripada salju dan berjalan masuk ke rumah. Salah seorang dari mereka terpandangan salah seorang orang baru itu. Mereka saling berpandangan.
"JAEMIN! PALLI!"
"Ne! Chakaman!" Kata Jaemin dan berlari masuk ke dalam rumah besarnya itu. Pintu di tutup dan dia pun masuk. Kasut di masukan ke dalam rak, jacket nya di letakkan di sofa.
"Baba cookies Injun mana?"
"Ada dekat rak tu sayang." Renjun berjalan ke dapur dan akhirnya jumpa cookies nya. Mereka semua duduk di meja makan bersamaan.
"Papa, orang baru tu siapa?"
"Jung Jaehyun dengan Jung Taeyong. Itu keluarga diorang."
"Ouh. Baru pindah ker? Kenapa bru tahu?"
"Diorang pindah barang jer, ni baru sekeluarga pindah sekali.
/Mystery Family\
"Jaemin sayang tolong bagi dekat jiran kita boleh?"
"Kenapa Jaem? Injun kan ada. Jun hyung, Taro?"
"Diorang semua ikut papa pergi kedai." Jaemin menghela nafas dalam. Dia akhirnya bangun dan berjalan untuk ke dapur. Mengambil bekal daripada baba nya. Winwin tersenyum pada anaknya itu.
"Nanti baba tambah duit belanja daripada papa okay."
"Janji?"
"Yup."
"Okay!" Dia terus berjalan untuk terus keluar. Dia memakai kasutnya dan membetulkan jacket nya. Dia menghirup udara segar, dia cuba menghilangkan rasa gugup itu.
Dia berjalan lalu berhenti di depan pintu penthouse besar itu. Lonceng di tekan 2 kali. Mungkin akan terdengar. Tiba-tiba pintu terbuka dan akhirnya ada seorang lelaki di depan.
"Kenapa?"
"Um...uh..."
"Takde apa-apa aku tutup."
"Tapi!"
"Jeno biarkan dia masuk. Tetamukan?"
"Masuk."
YOU ARE READING
Mystery Family[NoMin]
Random-Keluarga dia menyeramkan dan sangat menyeramkan. Tidak seperti keluarga lainya.- -Kalau dia dapat tahu, dia dalam bahaya.- -Menjauh dari aku dan menjauh dari semua tentang aku.- -Aku takkan berdiam diri.- -AKU DAH CAKAP JANGAN AMIK TAHU SEMUANYA!- ...