M

222 10 0
                                    

Jeno terbangu dari tidurnya. Dia melihat jam di handphone nya sudah menunjukkan pukul 3 pagi. Dia tersedar seketika lalu mengeliat kecil. Dia ingin kembali tidur, namun dia melihat seseorang.

"Jongho? Kau tak tidur lagi?" Tegur Jeno. Jeno bangun dari duduknya lalu memandang ke arah Jongho yang masih duduk di depan komputer.

"Jen, aku rasa ada yang pelik."

"Maksud kau?"

"Semalam, coding ni aku dah selesaikan. Sekarang seperti ada yang curi. Cuma siapa saja? Dekat sini yang boleh akses cuma kau, Seungmin, Felix, aku, dan Eric dengan Sunwoo." Kata Jongho.

Dia memandang ke arah komputer Jongho. Dia melihat semuanya dengan serious. Dia beralih memandang ke belakang. Di mana yang lain semua sudah ke alam mimpi.

"Kau dari tadi sedar?"

"Tak, aku minta tidur lebih awal tadi. Itu yang aku bangun ingatkan nak terus kesan, tapi ini yang jadi."

"Kau dah tanya sesiapa sentuh komputer ni?"

"Takde. Sebab sebelum aku sambung buat kerja, Felix dengan Seungmin sibuk jaga kau, Sunwooo tengah buat kerja dengan laptop. Eric pula tengah betulkan peti sejuk kau."

Jeno menghela nafas dalam. Dia juga tidak tahu apa yang harus dia lakukan. Dia sendiri tidur sendirian. Jeno duduk di selah Jongho. Badanya masih lemah, namun dia juga perlu menyelesaikan masalah ini.

Takkan dari mereka mengkhianatinya? Dia berdehem kecil bagi membasahkan tekaknya sendiri.

"Jen? Ho?" Keduanya menoleh ke sumber suara. Eric bangun dari tidurnya.

"Kenapa?"

/Mystery Family\

Jaemin menghela nafas dalam. Dia memandang ke arah kananya di mana ada seseorang sedang duduk sambil meneguk minuman. Dia menghela nafas dalam.

Dia yakin itu seseorang yang pasti ada niat jahat. Tiba-tiba handphone nya berbunyi dan itu nombor telefon Jeno. Dia menjawab menggunakan earpot.

"Nono?"

"Busy?"

"Tak, kenapa?"

"Sunwoo dengan Eric jumpa dekat mana?"

"Gudang lama. Tak silap namanya 00."

"Seungmin dan Felix?"

"Klinik. Klinik SkZ." Jaemin berkerut dahi. Tidak faham apa yang harus dia jawab sebenarnya. Kenapa Jeno bertanya seperti ini? Ada yang tidak kena kah?

"Ahh cuma Jongho saja yang tiba-tiba datang sendiri. Dia muncul saat Nana nak jumpa dengan Seungmin." Itu yang Jaemin teringat. Dia perlu beritahu Jeno semuanya, seperti yang di janjikan sebelum ini.

"Dia ada cakap apa-apa?"

"Dia cuma tanya mana Nono. Tu je. Nono, ada benda Nana nak bagitahu."

"Apa?"

"Ada orang iktu Nana dengan Injun harini. Sekarang ni dia duduk tak jauh pun dengan Nana." Jaemin memberitahu hal itu pada Jeno.

"Balik ke rumah. Pastikan selamat. Bagitahu dengan bubu, kalau boleh duduk dengan bubu."

"Ne. Nono baik-baik okay. Saranghea." Jaemin terus mematikan panggilan. Dia malu mengatakan itu namun dia ingin mengatakan itu.

/Mystery Family\

Jeno memandang ke arah Jongho yang sedang menghirup kopi itu. Kenapa lelaki itu mencarinya tiba-tiba? Macam mana juga dia boleh tahu Jaemin adalah orang yang dia hubungi?

Mystery Family[NoMin]Where stories live. Discover now