"Baiklah dad. Nanti Mark bagitahu dia." Mark mematikan panggilan. Dia membuang nafas dalam dan mengumpul tenaga untuk menghadap amarah Jeno nantinya.
Dia kembali masuk, melihat mereka semua sedang membuat kerja membuatkan Mark merasakan ini bukan waktu yang sesuai, namun dia perlu lakukan juga.
"Jen aku ada benda nak cakap."
"Apa hyung?"
"Daddy call aku. Dia bagitahu aku-" Jeno berkerut dahinya memandang sang abang. Yang lain juga setia mendengar apa yang Mark ingin katakan apa lagi.
"Jaemin dalam bahaya. Dia ada dalam tangan Jungkook." Jeno memandang Mark datar. Haechan membulatkan matanya tidak percaya.
"Jae-Jaemin?"
"Hum."
"SIAL KAU JUNG JUNGKOOK!"
"Hey hey Jeno! Sabar! Kita perlukan rancangan dulu sebelum kau nak serang dia. Takkan kau nak pergi dengan tangan kosong?"
"Kalau aku boleh koyakkan muka dia pun aku dah puas."
"Aku tahu kau marah. Sekarang ni kau kena tenang dan kita perlu buat rancangan." Kata Mark menenangkan adiknya yang sudah naik apa. Entah kemana hilangnya sabar Jeno.
"Jeno, Mark hyung."
Kalau korang lambat, aku tak tahu apa yang akan jadi pada si manis ini.
Makin membara api yang ada dalam diri Jeno. Namun kalini apinya dia telan dalam mengingatkan ada orang lain di dalam bilik itu selain Mark dan Haechan.
"Sunwoo,Jongho aku nak korang detect lokasi gambar tu. Pastikan sampai dapat." Kata Mark. Jeno hanya diam melihat arahan Mark yang nampak lebih teratur.
"Changbin, pastikan semuanya teratur dan jangan sampai ada yang tahu. Termasuk daddy. Arra?"
"Ne."
/Mystery Family\
Jaemin tersedar dari pengsanya. Dia membuka matanya dengan perlahan. Rasa sakit di kepala benar-benar membunuhnya. Dia tersedar sesuatu. Tubuhnya diikat dengan tali. Lantas Jaemin sedar sepenuhnya.
"YAK! LEPASKAN AKU!" Jerit Jaemin dengan sekuat tenaga. Tidak lama itu seseorang yang dia benci masuk ke dalam dengan senyuman yang menjengkelkan.
YOU ARE READING
Mystery Family[NoMin]
Random-Keluarga dia menyeramkan dan sangat menyeramkan. Tidak seperti keluarga lainya.- -Kalau dia dapat tahu, dia dalam bahaya.- -Menjauh dari aku dan menjauh dari semua tentang aku.- -Aku takkan berdiam diri.- -AKU DAH CAKAP JANGAN AMIK TAHU SEMUANYA!- ...